Oltu’ya SGK Şube’sinin açılacağını öğrendiklerinde çok sevindiklerini hatırlatan esnaf, gelinen nokta itibariyle hayal kırıklığı yaşandığını ifade etti. SGK Şubesi açıldıktan sonra bile yine Erzurum’a giderek işlerini halletmek zorunda kaldıklarını söyleyen bazı esnaf ve muhasebeciler, beklentilerinin boşa çıktığını dile getirdiler.
ŞUBE AÇILDI, YETERSİZ KALDI
Oltu’da kırtasiyecilik yapan Coşkun Aksu isimli esnaf, SGK Şubesi ile ilgili sıkıntısını şöyle dile getirdi: “Biz SGK’nın ilçemizde açılmasını dört gözle bekliyor ve destekliyorduk. Fakat sonuç, buna hiç değmedi. Şube, bizim ihtiyaçlarımızı karşılamadı. Sigorta borç sorgulanması yapılmıyor, borcu yoktur yazısı verilmiyor. Prim borçlarının günü geçmiş olması nedeniyle tahsilat yapılmıyor. Bizi Erzurum’a gönderiyorlar. Sosyal Güvenlik Kurumu’nun internet sitesinden bile daha fazla işlem yapabiliyoruz.”
ERZURUM’A GELİYORLAR
Market işletmecisi olan İsmail Albayrak ise, “Madem Erzurum’a gidip işlerimizi yine orada yaptıracaktık, o halde ilçemize ne diye şube açıldı?” diyerek, tepkisini gösterdi.
Oltu’da faaliyet gösteren Oltu Kömür Muhasebecisi Muammer Çakmak, “Şubemizin şu an itibariyle bir takım eksiklikleri var, mesela yeni işyeri numarası veremiyorlar. Muhasebeciler olarak bir takım zorluklar çekiyoruz, SGK ile ilgili bütün işlerimizin burada çözülsün istiyoruz. Belli ki, şube yeni olması dolayısıyla, eksikliklerin giderilmesi de zaman alacaktır.” ifadelerini kullandı.
ÜLKER: SGK MERKEZLERİMİZ DAHA ETKİN HALE GELECEK
Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) Oltu Şube Müdürü Celil Ülker ise, işverenlerin eleştirilerine yanıt verdi. Ülker, küçük ölçekli sigorta sosyal güvenlik merkezlerinde, kurumla ilgili tüm işlemlerin henüz sonuçlandırılamadığını anlattı. Ülker, “Açılan sosyal güvenlik merkezlerimizi daha etkin hale getirebilmek için gerekli olan bilgisayar programlarının yapım çalışmaları sürmektedir. Bu çalışmalar tamamlandığı zaman, borcu yoktur yazıları, ilişiksizlik belgeleri gibi şuan için verilemeyen hizmetler de merkezimizce verilebilecektir. Her ne kadar tüm işlemler şuan için merkez müdürlüğümüz tarafından sonuçlandırılmıyor olsa da, kurumumuzla ilgili her türlü talep ve başvuru işlemleri merkezimize yapılabilmektedir. Merkezimize yapılan başvurular, başvuru tarihi itibariyle kayıt altına alınmakta ve sonuçlandırılmak üzere ilgili birimlere gönderilmektedir. 2009 yılı Ağustos ayı itibariyle kurumuzun vezneleri kapatılmış olup, yaptığımız ve yapacağımız ödemeler, bankalar aracılığıyla gerçekleştirilmektedir. Bu kapsamda gecikmeli prim, taksit ve genel sağlık sigortası primlerinin, Ziraat Bankası ile Vakıflar Bankası’nın Erzurum Şubesi’ne yatırılması gerekiyor.” ifadelerini kullandı.