Karayollarında 2007 atılım yılı oldu
Karayoları 12. Bölge Müdürlüğü, 2007 yılında yürüttüğü çalışmalar için toplam 72 milyon YTL’lik kaynak kullandı.
Tercan-Aşkale Yolu, Aşkale-Ilıca Yolu, Erzurum-Tortum-Artvin-Oltu Yol Ayrımı, Horasan-Eleşkirt Yolu, Nenehatun Köprülü Kavşağı, Pasinler ve Köprüköy Geçişi, Erzurum Çıkışları, Erzurum Çat Yolu, Bölge Hastanesi Köprülü Kavşağı, Aşkale Trabzon Yolu, Şenyurt Yolu, Pehlivanlı-Serdarlı Yolu, Uzundere-Artvin Yolu ve Şenkaya Yolu gibi projelerin büyük bir bölümünü tamamlanma aşamasına getiren Karayolları 12. Bölge Müdürlüğü, bölgede bir ilke daha imza atarak, 70 kilometre uzunluğunda bitümlü sıcak karışım yol yapımı gerçekleştirdi.
Karayolları 12. Bölge Müdürü Mahmut Yıldız, bin 200 kilometre karayolu ağı bulunan Erzurum’da, 2007 yılında çok önemli projelerin hayat bulduğunu söyledi. 2002 yılında sadece 49 kilometre uzunluğundaki bölünmüş yol miktarının, 2007 yılı sonu itibariyle 252 kilometreye çıkarıldığını bildiren Mahmut Yıldız, ayrıca bölgede bir ilke imza attıklarına dikkati çekerek, “Bugüne kadar bölgemizde hiç kullanılmayan Bitümlü Sıcak Kaplama, ilk kez Erzurum’da kullanılmış ve 70 kilometre uzunluğundaki bir yolda BSK işi gerçekleştirilmiştir” dedi.
2007 YILINDA HAYAT BULACAKKarayolları 12. Bölge Müdürü Mahmut Yıldız, 2007 yılında duble yol çalışmalarının yanında, Erzurum’un komşu il ve kendi ilçeleriyle oylan bağlantısını sağlayan yollarda da yenilikler yapıldığını açıklayarak, “Uzunluğu 35 kilometre olan Tercan-Aşkale Yolu’nun Erzurum sınırlarında kalan 16 kilometrelik kısmı bölünmüş yol standardına BSK olarak trafiğe açıldı. Yine Aşkale-Ilıca Bölünmüş Yolu’nun yapımına 2007’de başlandı ve şu ana kadar yol üzerinde bulunan 3 adet köprü ve 28 kilometrenin toprak işlemi tamamlandı. Erzurum-Tortum-Artvin-Oltu-Yol Ayrımı’nda ise, Erzurum tarafından 21, Oltu yol ayrımı tarafından da 12 kilometre olmak üzere 33 kilometresi asfalt olarak bölünmüş yol standardında tamamlandı. Kalan 28 kilometrelik kesimde bulunan 3 adet köprü bitirildi. Çalışmalar, tamamı asfalt olmak üzere 2008 yılında sonlandırılmış olacak.” diye konuştu.
Tamamı 33 kilometre olan Horasan-Eleşkirt Karayolu’nun da yine bölünmüş yol olarak tamamlandığını ve Erzurum-Pasinler Karayolu ile Kuzey Çevre yolu’nun kesiştiği noktada yapılan Nenehatun Köprülü Kavşağı’nın da trafiğe açıldığını kaydeden Yıldız, Pasinler-Köprüköy Geçişi, Erzurum çıkışları ve Erzurum-Çat Yolu güzergahlarında da önemli mesafeler kat edildiğini belirtti.
BÖLGE HASTANESİ KÖPRÜLÜ KAVŞAĞI DA TAMAMLANARAK TRAFİĞE AÇILMIŞTIR Karayolları 12. Bölge Müdürü Mahmut Yıldız, Dadaşkent ve Yıldızkent’ten gelen tüm yolların kesiştiği, inşaatı devam eden Bölge Hastanesi’nin önünde yapılan köprülü kavşağın da, tamamlanarak trafiğe açıldığını anımsatarak, “Aşkele-Trabzon Yolu’nun 14 kilometrelik kısmı tamamlanmakla birlikte geriye kalan 8 kilometrelik kısımda çalışmalar devam etmektedir. Şenyurt Yoldu, Pehlivanlı-Serdarlı Yolu, Uzundere-Artvin Yolu’nun da çalışmaları büyük ölçüde tamamlanmış olmakla birlikte, bu yollarda çalışmalar 2008 yılında da devam edecektir. Ayrıca 12 kilometre uzunlğundaki Şenkaya Yolu ise, genişletilerek asfaltı dahil bitirilip, trafiğe açılmıştır” şeklinde konuştu.