Assist Rehberlik ve Müşteri Hizmetleri A. Ş. İnsan Kaynakları Direktörü Hamza Bayındır, çağrı merkezlerinin Türkiye’de önemli bir istihdam alanı olacağını söyledi. Çağrı Merkezleri’nin, kriz dönemine rağmen, şu anda 45 bin kişinin istihdam edildiği bir alan olduğunu ifade eden Bayındır, “Sektör hızla büyüyor. 5-10 yıl içerisinde istihdam edilen kişi sayısı 150 bini bulacaktır. Türk Telekom kuruluşu olan Asist Rehberlik ve Müşteri Hizmetleri A. Ş’nin işletmesini yaptığı Ankara, İstanbul, Erzurum ve Erzincan’daki 4 çağrı merkezinde şu anda çalışan sayısı 3 bin civarında. Bunun yakın zamanda 5 bine çıkarmanın çalışmaları yapılıyor. Assist sektöründe 1 numara olma konusunda emin adımlarla ilerliyor.”dedi.
BAYINDIR: ÇAĞRI MERKEZİ İÇİN ERZURUM İSABETLİ BİR SEÇİM
Çağrı merkezlerinde görev yapmanın zorluklarını anlatan Bayındır, özelliklerin başında Türkçeyi doğru kullanımının geldiğini belirtti. Erzurum’da yapılan eğitimlerde, adayların en çok bu yöndeki yeteneklerinin ön plana çıktığı Çağrı Merkezi olarak Erzurum’un seçilmesinde büyük isabet olduğunu anladıklarını kaydetti.