Türkiye'ye nitelikli iletişim hizmeti sunmaya çalıştıklarını belirten Global Bilgi A. Ş. Genel Müdürü Bahadır Pekkan, Erzurum’a yönelik yatırımlarının devam edeceğini bildirdi.
Turkcell’den dev yatırım
Organize Sanayi Bölgesi'nde 2005 yılında kurulan ve 300 kişinin çalıştığı Çağrı Merkezi'nin hizmete girişinin birinci yıldönümü nedeniyle bir tören düzenlendi. Törene Global Bilgi A.Ş Genel Müdürü Bahadır Pekkan, Erzurum Bilgi A.Ş Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Şener ve çok sayıda gazeteci katıldı. Turkcell abonelerine kaliteli hizmet sunmak amacıyla açılan merkezin, bölgedeki gençlere de iş olanağı sağladığına işaret eden Genel Müdür Bahadır Pekkan, bin 600 metrekare kapalı alanda hizmet veren merkezde, çağrıların akıllı dağıtım sistemi ile yapıldığını söyledi. Çağrı merkezinin şimdiye kadar yaklaşık bir milyon müşteriye hizmet verdiğini anımsatan Genel Müdür Bahadır Pekkan, "Telekomünikasyon, medya, internet ve otomotiv sektöründe Türkiye'nin önde gelen markalarına 'Müşteri Etkileşim Merkezi' olarak hizmet veriyoruz. Ayrıca telefonla pazarlama, satış ve satış desteği hizmeti de veriyoruz. Şu anda 300 kişinin çalıştığı merkezin kapasitesini 2007 Mart ayına kadar 400'e ulaştırmayı, Erzurum’da ki yatırımları daha da büyütmeyi hedefliyoruz "dedi.
ŞENER: İSTİHDAM ARTACAK
Turkcell Çağrı Merkezinde istihdamın önümüzdeki günlerde daha da artacağını vurgulayan Erzurum Bilgi A.Ş Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Şener, “Çağrı Merkezi kurulurken önce 40 en fazla da 70 kişinin istihdam olunacağı bir merkez planlanmıştı. Fakat çok kısa bir süre içerisinde, Erzurum’un potansiyeli, alt yapısı ve kendisini yetiştirmeye açık insan gücü sayesinde, Global Bilgi hızlı biçimde büyüme kararı aldı. Global Bilgi’nin, Erzurum operasyonunu büyütme yönünde aldığı kararında, Genel Müdür Bahadır Pekkan, Genel Müdür Yardımcısı Hüseyin Özdemir ve bizlerden desteklerin hiçbir zaman esirgemeyen AK Parti Milletvekili Mustafa Ilıcalı, Vali Celalettin Güvenç ve tüm yetkililere teşekkür ederim” dedi.
DEMİR: 1.3 MİLYON DOLARLIK YATIRIM
Çağrı Merkezi’nin birinci kuruluş yıldönümü nedeniyle şehre gelen gazetecilere ve davetlilere merkez hakkında bilgi veren Global Çağrı Merkezi Operasyon Müdürü Sadık Demir,” İki ay gibi kısa bir sürede tamamlanan ve toplam 1.600 metre kare kapalı alan üzerine kurulu olan Erzurum Çağrı Merkezi, 1.3 milyon dolarlık bir yatırımla gerçekleştirildi. 2006 yılı içinde toplam 2.5 milyon müşteriye hizmet vermeyi hedefleyen merkez, çağrıları “akıllı dağıtım sistemi” aracılığıyla cevaplıyor. Bu sistem sayesinde Türkiye’nin doğusunda bulunan aboneleri öncelikli olarak cevaplayan Erzurum Çağrı Merkezi, İstanbul Çağrı Merkezlerinin yoğun dönemlerinde ülkenin batısından arayan müşterilere de hizmet veriyor ” şeklinde konuştu.
KARDELENLER ERZURUM ÇAĞRI MERKEZİ’NDE
Yüzde yüz Turkcell kuruluşu olan Global Bilgi A.Ş’nin bünyesinde faaliyet gösteren Erzurum Çağrı Merkezi, halen Turkcell bursuyla eğitimini sürdüren iki kardelen dahil olmak üzere toplam 300’e yakın gence eğitim sağlıyor. Şubat 2007 itibariyle 350 kişiyi istihdam etmeyi hedefleyen Merkez, Erzurum’un ilk teknoloji yatırımı olarak kentin ekonomik ve sosyal yaşamına önemli katkı sağlıyor. Turkcell’in Kardelenler projesini nitelikli insan kaynağına yatırım vizyonuyla sürdürdüğünü belirten Turkcell Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Filiz Karagül Tüzün, Erzurum Çağrı Merkezi’nde görev alarak çalışma hayatına atılan Kardelenler’e ileride yeni Kardelenler’in katılmasını umduklarını belirterek, “2000 yılından bu yana Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği ile birlikte yürüttüğümüz Kardelenler projemizde, bugüne kadar toplam 12.350 öğrenciye burs verdik ve öğrencilerimizden 6.300’ü liseden mezun olarak 950’si üniversiteyi kazandı. Bugün Türkiye’de üniversitelerini başarıyla bitiren 67 Kardelen’in varlığı bizi gururlandırıyor” dedi.