TÜRK EĞİTİM-SEN'İN "ÖĞRETMENLER" ARAŞTIRMASI
ÖĞRETMENLER MEVCUT EĞİTİM SİSTEMİNDEN MEMNUN DEĞİL
Türk Eğitim-Sen Erzurum 2 Nolu Şube Başkanı Müfit Bayraktar, sendikanın Türkiye genelinde bin 107 öğretmen arasında yaptığı anket sonuçlarına ilişkin bilgi verdi. Öğretmenlerin eğitimin sorunlarına bakış açılarını belirlemek amacıyla düzenlenen araştırmada, öğretmenlerin yüzde 94'ünün, milli eğitimin mevcut durumundan memnun olmadığı tespit edildi.
Türk Eğitim-Sen tarafından öğretmenlerin eğitim ve eğitime olan bakışlarının yer aldığı araştırma, çarpıcı sonuçları ortaya çıkardı. Araştırmada, öğretmenlerin yüzde 94'ünün eğitim sisteminden memnun olmadığı tespit edildi. Türk Eğitimsen Erzurum Şube Başkanı Müfit Bayraktar, verilerin eğitim sisteminin çarpıklığını ortaya koyduğunu kaydetti.
Araştırmaya göre, öğretmenlerin yüzde 71'i, mevcut eğitim sisteminin, Türk toplumunun kimliğine ve kültürel gelişimine katkı sağlamadığını düşünüyor. Araştırma, öğretmenlerin özel okulların akademik açıdan devlet okullarına göre daha başarılı olduğunu düşündüklerini de ortaya koyuyor. Araştırmaya katılan öğretmenlerin yüzde 58.4'ü, özel okulların daha başarılı olduğuna inanırken, yüzde 41.6'sı devlet okullarını daha başarılı buluyor. Araştırmaya göre, devlet okullarını başarısız bulan öğretmenlerin yüzde 37.7'si sınıflardaki öğrenci sayısının azaltılmasıyla yüzde 21.8'i performansa dayalı ücret sisteminin uygulanmasıyla, yüzde 18.5'i ise öğretmenin dershanelere gitmesini engelleyecek bir ücret artışıyla bu okulların eski itibarını kazanacağını düşünüyor.
Öğretmenlerin yüzde 73.6'sı, öğretmenin toplumsal itibarının düşük olduğuna inanıyor. Öğretmenlerin yüzde 32.6'sı maaşlarının artırılmasıyla, yüzde 26.8'i ise öğretmen yetiştiren okulların kalitesinin arttırılmasıyla itibarlarının iyileştirilebileceğini düşünüyor.
Araştırmada, öğretmenlerin, Milli Eğitim Bakanlığı'nca geçen yıl getirilen meslekte kademelendirme uygulamasına ilişkin görüşlerine de yer verildi. Öğretmenlerin yüzde 75'i başöğretmen, uzman öğretmen, öğretmen gibi kademelendirme sistemine karşı olduklarını belirtirken, yüzde 25'i kademelendirme olması gerektiğini ifade ediyor. Araştırma, öğretmenlerin yüzde 55.8'inin, herhangi bir sendikaya üye olmadığını ortaya koyuyor. Buna göre, sendika üyesi olmayan öğretmenlerin yüzde 41'i sendikaların siyaset yaptığını düşündüğü için yüzde 25.7'si ise sendikal faaliyetlere inanmadığı için sendikaya katılmıyor. Sendikalı öğretmenlerin de yüzde 38.3'ü sendikanın savunduğu değerlerin üye olmalarında etkili olduğunu belirtiyor.