ERZURUM"LA RİZE"Yİ BİRBİRİNE BAĞLAYACAK OLAN
OVİT TÜNELİ İNŞAATI SÜRÜYOR
Bayındırlık ve iskan Bakanı Faruk Nafiz Özak, Karadeniz ve Doğu Anadolu bölgesinin iki önemli ili olan Erzurum ve Rize'yi birbirine bağlayacak olan Ovit Tünelindeki çalışmaların sürdürüldüğünü açıkladı.
CHP MİLLETVEKİLİ BALOĞLU YAZILI SORU ÖNERGESİ VERDİ
CHP Antalya Milletvekili Feridun Fikret Baloğlu"nun Ovit Tüneliyle ilgili üç soruyu içeren yazılı soru önergesini cevaplandıran Bakan Özak tünel çalışmalarının program kapsamında yürütüldüğünü kaydetti.
CHP Antalya Milletvekili Feridun Fikret Baloğlu'nun: "Rize-Erzurum karayolundaki Ovit Dağında yapımı planlanan kar tünellerinin bugün hangi aşamada olduğu konusunda bir açıklama. yapılacak mıdır? "Sorusunu cevaplandıran Bakan Özak açıklamasında şunları kaydetti: 1- Rize-İspir Devlet Yolunun l.Kısmında 7 adet, II.Kısmında da 6 adet olmak üzere toplamda 13 adet çığ tüneli mevcut olup, toplam uzunlukları 6,5 Km.dir .
1.Kısım çığ tünellerinden Sivrikaya köyü içerisindeki 72 m.'lik çığ tüneli 2001 yılında tamamlanarak trafiğe açılmıştır. 2. çığ tünelinde çalışmalar devam etmektedir.
II. Kısımdaki çığ tünellerinde; 2001 yılında çalışmalara başlanılmış, ancak 18 Ağustos 2001 tarih ve 24497 sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürür1üge giren "Kamu sektörüne dahil idarelerin ihalesi yapılmış ve yapılacak işlerde ihale usul ve şekillerine göre fiyat farkı hesabında uygulayacakları esaslarda değişiklik yapılması" hakkındaki Kanununun geçici 17. Maddesi 2/e bendine göre yüklenici firma tarafından tasfiye talebinde bulunulmuş ve Kanun gereğince iş tasfiye edilmiştir. I.Kısım ihale kapsamındaki bölümün yapımı devam eden çığ tüneli tamamlandıktan sonra, II.Kısımda yarım kalan tünelin yapımı başlatılacaktır. "
BAKAN ÖZAK YAZILI AÇIKLAMA YAPTI
Bayındırlık ve İskan Bakanı ÖzAk, CHP Antalya Milletvekili Feridun Fikret Baloğlu'nun "Tünellerin yapımı hangi yıl başlamıştır? Çamlık ve Sivrikaya Köyünde yapımına başlanılan tüneller hangi oranda tamamlanmıştır? Ovit Dağı rampasına 2000 yılında yerleştirilen demirler neden çürümeye terk edilmiştir? Yaklaşık 6 aydır kaç ton demir burada açıkta bekletilmektedir? Rize-Erzurum karayolundaki 11 tünelin tamamlanmaması nedeniyle bu yolda yılın hangi aylarında ulaşım sağlanabilmektedir? Geçtiğimiz kış aylarında bu karayolunda hangi aylarda ve kaç gün ulaşım sağlanamamıştır? Karadeniz'in ve Doğu Anadolu'nu 2 önemli kentini birbirine bağlayacak projenin, AKP iktidarı döneminde terk edilmesi ya da düşük düzeyde bir uygulamayla yetinilmesinin gerekçeleri nedir? " sorularını ise şöyle cevaplandırdı: 1. Kısım tünellerinin yapımı 1997, II.Kısım tünellerinin yapımı da 2000 yılında başlatılmıştır. Çamlık köyü ile Sivrikaya köyünde yapımı başlatılan tünellerden Sivrikaya daki tamamlanmıştır. Çamlık köyündeki tünelin yapımı ise devam etmektedir.II. Kısımda Ovit dağındaki çığ tüneli yapımına 2000 yılında başlanmış, ancak İş yüklenici firmanın 18 Ağustos 2001 tarih ve 24497 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Kanununla ilgili 17. Maddesinin 2/e bendinden yararlanarak işi tasfiye edilmesi nedeniyle iş yarım kalmıştır.Rize-İspir Devlet yolunun münferit kesimlerde meydana gelen çok büyük kütleli çığdüşmeleri ve aşırı kar yağışları nedeniyle; 2005-2006 kış döneminde, Km:60+000-70+000 arasındaki kesim, takriben 8 Kasım 2005-13 Nisan 2006 tarihleri arasındaki muhtelif zamanlarda 103 gün trafiğe kapalı kalmıştır. "