Taksitli Satışlara Yeni Düzen
Faiz belirtilmeden "peşin fiyatına taksitle" kampanyası yapılamayacak.
Türk Ticaret Kanunu Taslağı, taksitli satışlarda, malın fiyatına konulan faiz belirtilmeden "peşin fiyatına taksitle" kampanyası yapılamayacak.
Taslak, seferin gecikmesi nedeniyle zarar gören yolcuya tazminat ödenmesini de öngörüyor.
Adalet Bakanlığı'nca hazırlanan Türk Ticaret Kanunu Taslağı tüketici lehine pek çok yenilik içeriyor. Taslağa göre, işyerleri artık sadece aylık taksit miktarını ilan ederek satış yapamayacak. Malın toplam fiyatı ve hangi oranda faiz uygulanacağı da etikette yer alacak.
YOLCU HAKLARI YENİDEN DÜZENLENİYOR
Yolcu gideceği aracın rötar yapması ya da seferin iptal edilmesi nedeniyle zarar görürse, şirket bunu karşılamakla yükümlü olacak.
Yolcunun eşyasının kaybı halinde de firma sorumlu tutulacak. Yani uçak ve otobüslerde yapılan "Kaybolan eşyalarınızdan firmamız sorumlu değildir" şeklindeki anonslar tarihe karışacak. Bu çerçevede, eşyası taşıma sırasında zarar gören kişi 3 ila 14 gün içinde zararının tazmini için nakliye firmasına başvuracak. Eşyanın zamanında adrese ulaşmamasından kaynaklanan zarar olursa bu da firma tarafından ödenecek.