//PALANDÖKEN’DE TÜKETİCİ SORUNLARI
Palandöken Kaymakamı Şenol Esmer, ilçedeki tüketicilerin sorunlarına ilişkin olarak bilgiler verdi. Erzurum’un yeni kurulan ilçesi Palandöken’de, tüketici sorunlarına çözüm arayabilmek için İlçe Tüketici Sorunları Hakem Heyeti oluşturduklarını belirten Kaymakam Esmer, Heyet’in, oldukça yoğun bir yıl geçirdiğini kaydetti. İlçede yaşayan tüketicilerden gelen şikayet başvurularının 290’ı bulduğunu anlatan Esmer, “İlçemizdeki tüketicilerin en fazla şikayetçi oldukları konuların başında cep telefonları geliyor.” dedi. Hakem Heyeti’ne ulaştırılan 290 başvurunun değerlendirildiğini, 150’sinin kabul, 103’ünün ret işlemi gördüğünü aktaran Esmer, 31 başvurunun incelemesinin ise, devam ettiğini kaydetti.
//TÜKETİCİLER, EN FAZLA CEP TELEFONLARINDAN ŞİKÂYETÇİ…
Tüketicilerin en fazla şikayetçi oldukları konuların başında, cep telefonlarının geldiğini belirten Palandöken Kaymakamı Şenol Esmer, “Bize ulaştırılan şikayet başvurularından yüzde 38’ini cep telefonları oluşturuyor. Yüzde 11.96’lık kısım, kredi kartlarıyla ilgili şikayetlerden oluşurken, yüzde 10.81’lik bölüm ise, kitap setlerini ilgilendiriyor. Geriye kalan kısım ise, elektronik eşyalar, ayakkabı, giyim ve diğer ürünlerden oluşuyor.” diye konuştu.
İlçe Tüketici Sorunları Hakem Heyeti’nin, parasal değeri 936 TL tutarındaki tüm şikayetleri değerlendirebildiğini vurgulayan Kaymakam Esmer, “Rakamlara bakarak, geçmiş yıllara oranla tüketicilerde bilincin arttığını gözlemlemek mümkün. Çünkü tüketiciler, kitle iletişim araçları sayesinde artık haklarını arama noktasında daha çok katılım gösteriyor. Bu da sevindirici bir gelişmedir.” dedi.
İlçe Tüketici Sorunları Hakem Heyeti’nde belediyeden, ticaret ve sanayi odasından, basından ve barodan bir temsilci bulunduğunu anlatan Esmer, “Sorunları her ne olursa olsun, tüketicilerimizin karşı karşıya kaldıkları her türlü haksızlığa karşı dirençli olmaları gerekir. Bu da ancak hak aramakla mümkündür.” ifadelerini kullandı.