Her yıl eylül ayında hareketlenen okul alışverişi bu yıl durgun geçecek. Çünkü bu yıl okul alışverişinin önünde iki önemli engel var. Birincisi bütün dünyayı etkisi altına alan küresel ekonomik kriz. Bu kriz Türkiye’deki ailelerin bütçelerini de önemli oranda geriletti. Alışverişe gölge düşüren ikinci etken ise okulların açılmasının bayram sonrasına bırakılması oldu. Ailelerin bayram ve okul alışverişini birleştirmesini bekleyen hazır giyim sektörü yetkilileri, bu nedenden dolayı çocuk giyim satışlarında geçen yıla göre yüzde 30-50 arasında düşüş beklediklerini söylediler.
HARCAMALAR TEK AYDA BİRLEŞİNCE..
Hem bayramın hem de okulların açılmasının aynı döneme denk gelmesinin harcamaların tek bir ay içinde toplanmasına yol açtığını kaydeden Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği Başkanı Ahmet Nakkaş, “Zaten kimse eskisi gibi rahat harcama yapamıyor. Tahminimiz bu yılki okul öncesi alışverişlerinin geçen yıl ile aynı seviyede olmayacağı yönünde” dedi. Çocuk Markaları Derneği Genel Koordinatörü Oktay Özdemir de “Bayram nedeniyle insanlar köylerinde ya da yazlıklarında kalacak. Sırf bu bile ciddi bir iş kaybına yol açar” diye konuştu.