Kasa ve raf fiyatları uyuşmadığında düşük fiyat geçerli
Sanayi ve Ticaret İl Müdürü Hikmet Ağ, Erzurum’da en çok karşılaşılan tüketici sorunları ile ilgili değerlendirmelerde bulundu. Ağ, kapıdan satışlar ve garanti belgesi uygulaması ile ilgili sorunların yoğunluk kazandığını belirterek, garanti kapsamında asgari iki yıllık süre olduğunu kasa ve raf fiyatları uyuşmadığında kanuna göre düşük olan fiyatın geçerli olduğunu kaydetti.
Sanayi ve Ticaret İl Müdürü Hikmet Ağ, Erzurum da en çok karşılaştıkları tüketici sorunları ile ilgili değerlendirmelerde bulundu. Kasa ve raf fiyatlarının uyuşmadığında düşük fiyatın geçerli olduğunu belirten Ağ, garanti kapsamında asgari iki yıllık süre içerisinde ücretsiz onarım hakkı olduğunu ifade etti.
4077 sayılı tüketici kanun tüketiciye geniş yetkiler verdiğini belirten Ağ, “Erzurum’da son günlerde kapıdan satışlar, garanti bilgesi uygulaması, kasa ve raf fiyatlarının uyuşmaması gibi şikayetler yoğunluk kazanıyor” dedi.
KAPIDAN SATIYLARDA BİR HAFTALIK SÜREDE CAYMA HAKKI
Kapıdan satışlarda bir haftalık süre içeresin de cayma hakkı olduğunu belirten Ağ, “Özellikle yaz sezonunda bu satış şeklinin bir çok tüketiciyi mağdur ettiğine tanık olduk. Tüketici mümkün olduğunca bu satış şeklini tercih etmemeli, bir haftalık süre içerisinde cayma hakkı olduğunu unutmamalıdır. Pazarlamacılardan kapıdan satış için yetki belgesi olup olmadığı sorulmalıdır. Kapıdan satışlarda sözleşme dikkatli bir şekilde okunmalı, cayma bildirim tarihi olan bir haftalık süreninde geçirilmemesine dikkat edilmelidir” diye konuştu.
ALIŞVERİYLERDE MUTLAKA FİŞ VE FATURA ALIN
Bir çok tüketicinin elinde belge olmadığı içn haklarını arayamadığını belirten Ağ, “ Bazı şikayetleri çözme konusunda zorluklar yaşıyoruz. Tüketicinin elinde belge olmalıdır. Belge olmadan tüketici haklarını arayamıyoruz. Alışverişlerde mutlaka fiş veya fatura istenmelidir” dedi.
CEPTEN ŞİKÂYETLER YOĞUNLUKLU
Cep telefonuyla ilgili şikayetlerin yoğunluk kazandığını belirten Ağ, “ Cep telefonlarında garanti belgesi uygulaması konusunda sorunlarla karşılaşıyoruz. Garanti belgesi süresi asgari iki yılıdır ve bu süre içerisinde arızalanan mal ücretsiz olarak onarılma hakkına sahiptir. Bunun yanında maldan yararlanmak süreklilik arz ediyorsa, malın yenisiyle değişme hakkı doğuyor. Garanti kapsamındaki arızanın da tüketicilerin kendi hatalarında da kaynaklanıyor olmaması gerekiyor. Garanti kapsamında arızalanan mal, kendi servisinde onarılmalıdır servis dışında onarım yapıldığında garanti kapsamı uygulaması sona erer” dedi.
KASA VE RAF FİYATLARI UYUŞMADIĞNIODA DÜYÜK FİYLAT BSAZ ALINIR
Kasa ve raf fiyatları uyuşmadığında düşlük fiyatın baz alındığını belirten Ağ, “ 4077 sayılı tüketici kanunda kasa ve raf fiyatı uyuşmadığında düşük olan fiyat baz alınıyor. Görüldüğü gibi kanun tüketiciye geniş yetkiler veriyor önemli olan bu hakların bilinmesi ve hayata geçmesi tüketici herhangi bir sorunla karşılaştığında 175 tüketici hattına başvurmalıdır” diye konuştu.