En çok şikayet kredi kartından
Tüketiciler Birliği bünyesinde, ''hak ihlaline uğradığını'' düşünenlerin mağduriyetlerini çözümlemeye yardımcı olmak amacıyla oluşturulan ''Başvuru Merkezi''ne, yılın 6 aylık döneminde, 3 bin 571 şikayet gerçekleştirildiği bildirildi.
Tüketiciler Birliği bünyesinde hak ihlallerini tespit etmek, izlemek, değerlendirmek, hak ihlaline uğramış mağdura yardımcı olmak amacıyla oluşturulan ''Başvuru Merkezi''ne bu yılın 6 aylık döneminde yapılan şikayetler açıklandı.
İller sıralamasında 2 bin 207 şikayet ile İstanbul'un ilk sırada yer aldığı, bunu 205 ile Adana ve 181 ile Ankara'nın izlediği kaydedildi.
Başvuru yönteminde ise yüzde 59,12 ile internetin ilk sırada, yüzde 24,17 ile telefonla yapılan şikayetlerin ikinci, yüzde 9,16 ile MSN ile yapılanların ise üçüncü sırada yer aldığı ifade edildi.
Başvuranların yüzde 37,41'i kredi kartı faizinden, yüzde 24,64'ü ayıplı mal, yüzde 11,90'ı ayıplı hizmet, yüzde 7,81 bilgi talebi, yüzde 5,10'u kapıdan satış, yüzde 6,89'u servis hizmetlerinden, yüzde 3,25'i mesafeli (internet üzerinden yapılan) satıştan yakındı. Ayıplı hizmet şikayetlerinin yüzde 25,18'inin iletişim sektöründen geldiği
belirtildi.
Şikayetlerin sektörlere göre dağılımında ise 1428 ile bankacılığın ilk sırada, 351 ile dayanıklı tüketimin ikinci, 326 ile iletişimin üçüncü, 242 ile bilişimin dördüncü ve 208 ile giyim sektörünün beşinci sırada yer aldığı kaydedildi.
Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Bülent Deniz, yaptığı değerlendirmede, kredi kartlarında yaşanan toplumsal ölçekli sorun ve gerekse yasanın kabul edilmesi ile kart borçlarının yeniden yapılandırılmasına ilişkin hukuki sürecin başlamış olması nedeniyle raporun kapsadığı dönem içinde kredi kartı borcu ile ilgili başvuruların ilk sırayı aldığını söyledi.