ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Erzurumspor’dan 1 Mayıs kutlaması
Erzurumspor’dan 1 Mayıs kutlaması
Dal: ‘Teşekkürler Erzurum’
Dal: ‘Teşekkürler Erzurum’
Yakutiye’de Emek ve Dayanışma Günü kutlaması
Yakutiye’de Emek ve Dayanışma Günü kutlaması
Dumlu’da çatı yangını
Dumlu’da çatı yangını
Sekmen: ‘Erzurumspor kırmızıçizgimizdir’
Sekmen: ‘Erzurumspor kırmızıçizgimizdir’
HABERLER>EĞİTİM
20 Şubat 2009 Cuma - 03:01

Eğitimde Zaman İsrafı Sorunu

Eğitim Fakültesi öğretim üyesi Yrd. Doç. Dr. Nusrettin Yılmaz tarafından yapılan araştırmaya göre, eğitim-öğretim yılının yaklaşık yarısı, öğretme-öğrenme etkinliklerinin dışındaki işlere harcanıyor.

Eğitimde Zaman İsrafı Sorunu

 DERS AKIŞINI BOZAN DURUMLAR  
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. Nusrettin Yılmaz, yaptığı açıklamada, ''Dersin akışını bozan istenmeyen davranışları yönetme stratejilerinin incelenmesi'' isimli araştırmada, Erzincan merkezindeki 21 ilköğretim okulunda, toplam 737 ders saati süresince, öğretmenlerin gözlenerek, ders akışını bozan istenmeyen davranışlara karşı gösterdikleri tepkilerin kaydedildiğini söyledi.
    İSTENMEYEN DAVRANIŞ KALIPLARI
 Dünyanın her yerinde genel anlamda sınıfta 30 istenmeyen davranış kalıbı bulunduğunu belirten Yrd. Doç. Dr. Yılmaz, bu 30 davranışı dersin ilk 10, ortası ve son dakikalarına göre çetelelerini tuttuklarını söyledi.
     Yrd. Doç. Dr. Yılmaz, sınıfta istenmeyen davranışlara karşı gösterilen öğretmen tepkileri ise şöyle sıraladı: ''Öğrenciye adıyla seslenme, göz teması kurma, görmezlikten gelme, yer değiştirme, fiziksel olarak hafifçe dokunma, aniden durup yüz işareti yapma, el ile işaret yapma, öğrenciyi derse katma, fiziksel şiddet uygulama, kuralları hatırlatma, öğrenciyi yanına çağırma, fiziksel yakınlık sağlama, azarlama, fiziksel ceza verme, farkına varamama, velisiyle görüşeceğini söyleme, soru sorma, dersten sonra görüşmeye çağırma, alay etme, mimiklerle öğrenciyi alaya alma, istediği bir şeyden mahrum bırakma, hakaret etme, rehberlik servisine gönderme, para cezası verme, nesneleri fırlatma, sınıftan dışarı çıkmasını isteme, okul idaresine gönderme, vurma, diğer öğretmenlerden yardım isteme ve diğer.''
    ÖĞRETMENLERİN TEPKİSİ
 Çalışmada daha sonra istenmeyen davranışlara öğretmenlerin hangi tepkiyi verdiklerini belirlemeye çalıştıklarını anlatan Yrd. Doç. Dr. Yılmaz, şunları kaydetti: ''Hizmet süresi ayrımı yapmadık. Genel olarak yaklaştık. Araştırmamızda ulaştığımız sonuçta iki önemli bulgu elde ettik. Bir tanesi istenmeyen davranışlar ve bu davranışlara verilen tepkilerin öğrenme ve öğretme süresinde çok önemli bir zaman dilimini kapsaması. Diğerinin ise hem iyi hem kötü yanı var. Fiziksel olarak öğrenciye ceza vermek veya öğrenciye fiziksel şiddet gibi tepkiler düşme var. Ama bu durum yerini sözlü azarlamaya bırakmış gibi. Yani artık eskisi kadar fiziksel şiddet veya ceza uygulanmıyor ama bu kez de sözel yolla öğrenciye tepki gösteriliyor.''
     DERS ZAMANI
     Yrd. Doç. Dr. Nusrettin Yılmaz, okulların toplam 180 iş günü açık olduğuna dikkat çekerek, ''Çalışmamızda 180 iş günü açık olan okullarda aşağı yukarı eğitim öğretim yılının yarısının, öğretme-öğrenme etkinliklerinin dışındaki işlere harcandığını tespit ettik'' dedi.
     Söz konusu zaman diliminin çok önemli olduğuna değinen Yrd. Doç. Dr. Yılmaz, şöyle devam etti: ''Bu oran çok büyük bir zaman dilimini kapsıyor. Zamanı çalan davranışlara karşı eğitim fakültelerinde sınıf yönetimi diye bir ders var. Eğitim fakültelerinde bu dersin konma nedenlerinden birisi öğrencilerimizin gösterdiği istenmeyen davranışlara karşı mesleğinin başlangıç yıllarındaki öğretmenlerin daha duyarlı olması. Zamanla onlar da tecrübe kazandıkça bu tepkilere karşı daha hümanist davranışlar sergilemektedirler.''
     ÖĞRETMENLERİN EN FAZLA GÖSTERDİĞİ TEPKİ
     Yrd. Doç. Dr. Yılmaz, 3 yıllık bir zaman dilimini kapsayan araştırma sonuçlarına göre, dersin akışını bozan istenmeyen davranışlara karşı öğretmenlerin tepkilerini de değerlendirdiklerini ifade ederek, ''Öğretmenler öğrenciye en fazla 'adıyla seslenme' tepkisini gösteriyor'' dedi.
     Öğrenme zamanından en az süreyi alan tepkiler arasından da en fazla göz kontağı kurma şeklindeki tepkinin tercih edildiğini anlatan Yrd. Doç. Dr. Yılmaz, şunları kaydetti:
     ''İlköğretim birinci kademede görev yapan öğretmenler, dersin akışını bozan istenmeyen öğrenci davranışlarının yönetilmesi için geliştirilen çeşitli yaklaşım, model ve uygulamalar arasından en fazla, öğrenciye adıyla seslenme şeklindeki stratejiden yararlanmışlardır. Buna göre, öğretmenlerin, öncelikle devam eden sorun davranışı durdurma bakımından, kendilerini merkeze aldıkları, öte yandan, öğrencinin sergilemiş olduğu sorun davranışın kendisi ve sınıf ortamındaki diğer kişiler üzerindeki olumsuz etkilerini fark etmesini sağlamak için böyle bir tepkiyi seçtikleri söylenebilir. Sözel nitelikli bu tepkiyi, daha sonra büyük ölçüde, sözel olmayan göz teması kurma, görmezlikten gelme, dokunma, yüz ve el ille işaret yapma, fiziksel yakınlık sağlama ve aniden durma gibi sözel olmayan tepkilerin izlemiş olması sınıf yönetimi açısından olumlu bir gelişmedir. Ayrıca, umut verici bir diğer gelişme de fiziksel ceza, fiziksel şiddet, sövme-hakaret etme ve nesneler fırlatma şeklindeki eğitsel amaçlara uygun olmayan tepkilerin son derece düşük düzeyde gerçekleşmiş olmasıdır.''
 

 
 
Kur’an Eğitimi ve Yaz Kur’an Kursları
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Tortum'da Bilgi Yarışması
Erzurum'un Tortum ilçesinde ilköğretim ve liseler arası bilgi yarışması ...
Ürkmezer’den Öğrencilere Destek
İlköğretimden mezun olup maddi imkânsızlıklardan dolayı liseye devam edemeyen ...
Bilgi Yarışmasında Aileler Yarıştı
Erzurum Milli Eğitim Müdürlüğü'nce organize edilen programla aileler ...
 
Eğitime “SYDV Desteği”
Oltu Kaymakamlığı Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı (SYDV), ilçe merkez ...
Ferah Görevine Başladı
Erzurum'un Tortum İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne atanan Metin Ferah, görevine başladı.
ETML’den ‘Akıllı Muhasebe Sınıfı’
Erzurum Ticaret Meslek Lisesi, yeni bir projeye daha imzasını attı. Daha ...
 
FİNAL, Köy Okullarının Umudu
Türkiye Okuyor kampanyasına destek veren Final Dergisi Dershaneleri, ...
A.Ü, Doğu’yu Bilim Dünyasına Taşıdı
Erzurum’un erken tarihine ilişkin arkeolojik bilgi ve bulgular, yerli ...
BESYO'da Başarılı Sporculara Plaket
Erzurum Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekoku (BESYO) Müdürü ...
 
ERZURUM
YAZARLAR
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
İnancın Başarısı
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Bir yumrukta çürüyen vicdan
Ö. Faruk Kayaalp
Ö. Faruk Kayaalp
Asansör Takım Olmanın Alemi Var mı? Ve Erzurumspor Gerçeği
Baki Gezmiş
Baki Gezmiş
Dadaş Tahsin Bayramoğlu’nun ardından
İslamhan Bulutlar
İslamhan Bulutlar
Türk Milleti: Medeniyetin Evrensel Mimarları
Can Umut Avcıgil
Can Umut Avcıgil
Erzurum’un Dirilişi yahut 107 Yılın Çığlığı
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurumspor’un Yeni Sezon Önceliği:

a. Ligde kalmak
b. Playoffa kalmak
c. İlk iki için mücadele


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva