ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
MSB bilgilendirdi
MSB bilgilendirdi
'Yasaklarla mücadelede önemli adımlar attık'
'Yasaklarla mücadelede önemli adımlar attık'
Göktaş: 'Annelik ve babalık itibarsızlaştırılıyor'
Göktaş: 'Annelik ve babalık itibarsızlaştırılıyor'
‘Türkiye’nin Gücü Gençliği’
‘Türkiye’nin Gücü Gençliği’
Erdoğan TOBB’a seslendi
Erdoğan TOBB’a seslendi
HABERLER>GUNCEL
24 Mayıs 2008 Cumartesi - 10:59

Çoban Dede köprüsü bakıma muhtaç

Tarihi Çoban Dede Köprüsü yıllara meydan okumaya devam ederken, köprü üzerindeki deformasyonlar, tarih bilincine sahip olan vatandaşlar tarafından tepkiyle karşılanıyor.

Çoban Dede köprüsü bakıma muhtaç

Tarihi Çoban Dede Köprüsü yıllara meydan okumaya devam ederken, köprü üzerindeki deformasyonlar, tarih bilincine sahip olan vatandaşlar tarafından tepkiyle karşılanıyor. Bakımsızlığın giderilmesini isteyen vatandaşlar, tarihi eserler konusunda duyarlı olunmasını istiyorlar. Köprü üzerindeki çukurlara hiçbir koruma önleminin alınmaması da bir diğer olumsuzluk olarak nitelendiriliyor.

İŞTE TARİHİ KÖPRÜNÜN KÖKLÜ GEÇMİŞİ

Erzurum-Muş Karayolu üzerinde, Pasinler'in15 kilometre doğusunda Aras Nehri üzerine inşa edilen Çoban Dede Köprüsü İlhanlı hükümdarı Gazan Han'ın zamanında yörede yapılan imar çalışmaları sırasında Veziri Salduzlu Emir Çoban Noyin tarafından l297-1298 yıllarında yapıldı. Köprünün yapı formu ve baş kısmındaki bezemeler Selçuklu ve İlhanlı üslubunu yansıtıyor. Karga Pazarı ve Aras nehirlerinin birleştiği yerde yapılan köprü 128 metre uzunluğunda, 8,5 metre genişliğinde. Köprünün en büyük kemer açıklığı l3 metre olup en yüksek noktası da 30 metre. Yedi yuvarlak kemerli gözden meydana gelen köprünün ilk gözü son yıllarda yapılan onarım sırasında kapatıldı. Köprünün kemerleri siyah, kırmızı ve gri renkli kesme taşlardan oluşuyor. Taşların işlenişinde son derece ahenkli ve iyi bir işçilik gözleniyor. Ayrıca köprü ayaklarının altına yatay olarak ardıç ağaçları da yer alıyor. Böylece köprünün batmaması sağlanıyor. Köprü ağırlığını hafifletmek için de tampon duvarları arasında boşluklar bırakıldığı görülüyor. Köprünün ayakları üzerinde son derece güzel işlemeleri olan köşkler de yer alıyor.

ONARIM TARİHİ GEÇMİŞE DAYANIYOR

Köprü çeşitli dönemlerde onarıldı. Köprünün l872 yılı onarımını gösteren kitabe güneydeki korkuluk üzerine bulunuyor. Bu onarım öncesinde, l727 yılında da bir onarım daha geçiren Çoban Dede Köprüsü bunun dışında 1946-l948 yıllarında bir kez daha onarıldı.

Tarihi köprünün 40 yıl önce onarımdan geçilmesini duyarsızlık olarak nitelendiren vatandaşlar, “ Tarih konusunda da daha duyarlı olunmalıdır. Tarihi eserler konusundaki duyarsızlığa çözüm üretilmelidir. Sorunlar konusundaki ilgisizliğe bir anlam veremiyoruz. Sorunlar görmezden gelinmemelidir” diye konuştular.

 
 
Kur’an Eğitimi ve Yaz Kur’an Kursları
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Aziziye’de değişim süreci
Erzurum'un Aziziye ilçesinde kentsel dönüşüm hız kazandı. Belediye Başkanı ...
30 farklı alanda eğitim veriliyor
Mesleki Eğitim Müdürü Yücel Demirci, kurumlarının yaptığı çalışmalar ...
34. Ulusal Fizyoloji Kongresi Erzurum’da yapılacak
Atatürk Üniversitesi 34.Ulusal Fizyoloji Kongresi’ne ev sahipliği yapacak.
 
Karayolları duble yol çalışmalarını sürdürüyor
Ağrı Valisi Mehmet Çetin, İl Özel İdaresi ve Karayolları Bölge Müdürlüğü'nün ...
Şehit er Son Yolculuğuna Uğurlandı
Şırnak kırsalında çıkan çatışmada şehit olan er Hidayet Erdoğan'ın cenazesi ...
Trafik sorun yumağı
Erzurum’da trafiğe kayıtlı motorlu kara taşıtı sayısı 65 bin’e ulaştı. ...
 
Tarihe çakılan çiviler söküldü
Başta Çifte Minareli Medrese olmak üzere Lalapaşa Camii ve Ulu Camii’nin ...
Şehit Yücel Koç'un eşi elif koç:“3 oğlumu şehit olmaları için yetiştireceğim''
Mardin'in Nusaybin ilçesi kırsalında 7 Mayıs günü mayın patlaması sonucu ...
MS Haftası başladı
MS hastası kadınların çocuk sahibi olmasının önünde bir engel olmadığı ...
 
ERZURUM
YAZARLAR
Ö. Faruk Kayaalp
Ö. Faruk Kayaalp
Erzurumspor Elese de Elense de Kutlu ve Ekibine Minnettarız
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Şantajın Oyunu
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Atatürk Üniversitesi’nde akıl teri patenti geçti
İzzet Fehmi Aksakal
İzzet Fehmi Aksakal
Trafikte ölüm sessizdir, istatistik bağırır
Can Umut Avcıgil
Can Umut Avcıgil
Kurşun sıkarsan, sevinç dağılır kardeşim
İslamhan Bulutlar
İslamhan Bulutlar
Herkesin putu kendine şirin...
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurum’un Türkiye Yüzyılı Önceliği:

Göçün Önlenmesi
Milletvekili Sayısının Yeniden Yükselmesi
Raylı Sistem
Türk Dünyası Merkezi Konumunu Alması
Tarımsal Sanayi Merkezi Olması
Erzurum İmaj ve Algısının Güncelleştirilmesi
Yeni Stadyum
Erzurum’un Eski Mahallelerine Yeniden Kavuşması
Betonlaşmanın durdurulması
Hepsi


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva