2006 yılı Ocak-Kasım ayları döneminde
281 Erzurumlu tüketici hakkını aradı
Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğü’ne 2006 yılı içersinde 281 tüketicinin şikayet başvurusunda bulunduğu açıklandı Bu şikayetlerden 199’ü tüketici lehine sonuçlanırken, 82 başvuru tüketici aleyhine sonuçlandırıldı.
TÜKETİCİ BİLİNCİ YÜKSELİYOR
Sanayi ve Ticaret Müdürlüğü yetkilileri 2006 yılına ilişkin tüketici şikayetleri ile ilgili değerlendirmelerde bulundular. 2006 yılında kurumlarına 281 başvurunun yapıldığın belirten Sanayi ve Ticaret İl Müdürü Hikmet Ağ, 199 şikayetin tüketici lehine sonuçlandığını açıkladı.
25 başvurunun 2007 yılına devrettiğini belirten Ağ“ 2006 yılının 11 ayı içerisinde 281 tüketici şikayet dilekçesini aldık. Bu sorunlardan 25’i 2006 yılına devretti.” dedi.
Tüketicinin eskiye oranla daha bilinçli olduğunu belirten Sanayi ve Ticaret İl Müdürü Hikmet Ağ, “ Geçmişte kapıdan satışlarla ilgili sorunlarda önemli oranda şikayetler olduğuna tanık oluyorduk şimdi kapıdan satışlarla ilgili şikayetlerde eski yoğunluk gözlenmiyor.” dedi.
CEP TELEFONLARIYLA İLGİLİ ŞİKAYETLER ARTIYOR
Cep telefonlarıyla ilgili şikayetlerin arttığına dikkat çeken Ağ, “ Erzurumlu tüketicigeçmişe göre daha bilinçli. Son günlerde cep telefonları ve tekstil sektörü ile ilgili sorunlar yoğunluk kazanıyor. Vatandaşlar alışveriş yaparken mutlaka piyasa araştırması yapmalıdır” dedi.
Son günlerde aldıkları tüketici şikayetlerinde şikayet için delil oluşturacak fiş ve fatura alma konusuna dikkat edilmediğine tanık olduklarını belirten Ağ, “Başvuru yapan tüketicilerin bir çoğunun fiş ve fatura almadığına tanık oluyoruz. Bu konuya dikkat edilmelidir. Fiş ve fatura alımı, uyuşmazlıklarda delil açısından önemli bir yere sahip. Bunun yanında kayıt dışı ekonominin önlenmesi açısından da çok önemli” dedi. Sipariş usulü satış şekli ve hizmet alımlarında mutlaka sözleşme imzalanmasının önemine de değinen Ağ, “ Sipariş usulü satışlarda ve hizmet alımlarında mutlaka sözleşme imzalanmalıdır.” dedi.
AYIPLI MALLARDA BİR AYLIK SÜRE GEÇERLİ
Ayıplı mallara ilişkin değerlendirmelerde de bulunan Ağ, “Bir diğer konuda ayıplı mal ve hizmetlere ilişkin konular.Ayıplı mallarda bir aylık süre içerisinde malın geri iade hakkı vardır. Ayıbın tüketicinin kendi hatasından kaynaklanıyor olmaması da gerekiyor.Bu konuda ilgili mercilerin verdiği kararlarda bilir kişiler inceleme yapıyorlar. Hizmet alımlarında da bir aylık süre içerisinde itiraz etme hakkı vardır” diye konuştu.
GARANTİ BELGESİ UYGULAMASI ASGARİ 2 YIL
Şikayetlerde en sık rastlanan garanti belgesi uygulaması konusunda da açıklamalarda bulunan Ağ, “Garanti belgesi süresi asgari iki yıldır ve bu süre içerisinde arızalanan mal ücretsiz olarak onarılma hakkına sahiptir. Bu arıza sık sık tekrarlanıyorsa yenisi ile değiştirme hakkı doğar. Görüldüğü gibi Tüketici Kanunu tüketiciye bir çok hak veriyor. Önemli olan bu hakların bilinmesi ve uygulanmasıdır. Bilinçli tüketim kaliteyi artıracağı için üreticiler açısından da önem arz etmektedir. Tüketiciler uyuşmazlıklar konusunda Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğüne başvurabilir ve 175 nolu telefondan bilgi alabilirler” dedi.