Tüketici şikâyetleri artıyor
Sanayi ve Ticaret İl Müdürü Hikmet Ağ, kurumlarına son günlerde tüketici şikayetleri başvuru sayısında önemli artışlar olduğunu belirterek, şikayetlerin artmasının tüketici bilincinin yükselmesinden kaynaklandığını ifade etti.
Sanayi ve Ticaret İl Müdürü Hikmet Ağ, son günlerde kurumlarına tüketici şikâyetleri ile ilgili başvuruların arttığını belirterek, tüketici bilincinin artmasının bu konuda önemli bir yer edindiğini kaydetti.
Tüketici Hakem Heyeti ve İl Müdürlüklerine gelen şikâyetler çerçevesinde tüketici bilincinin her geçen gün artına tanık olduklarını belirten Ağ, “Tüketici haklarını arama konusunda geçmişe göre daha bilinçli, bu konuda gelen şikâyetlerin her alanda ve yoğun olması, tüketici bilincinin arttığının en önemli göstergesi” diye konuştu.
Garanti kapsamında da yoğun şikâyetlere tanık olduklarını belirten Ağ, “ Garanti kapsamında özellikle cep telefonu ile ilgili sorunların arttığına tanık oluyoruz. Garanti belgesi kapsamında asgari süre 2 yıl bu süre içinde tüketici haklarını arayabiliyor” dedi.
KAPIDAN SATIŞLARA DİKKAT
Son günlerde kapıdan satışlardaki mağduriyetlerde kısmi artışlar yaşandığını belirten Ağ, “Söz konusu tüketici eğer bir haftalık süreyi geçirmemiş ise malı geri iade edilebilir. Hatalı olsun veya olmasın kapıdan satışların tamamında cayma bildirim belgesi olmalıdır. Bu konuda bir haftalık sürenin de geçirilmemesi gerekiyor. Mecbur kalmadıkça kapıdan satış şeklini tercih edilmemeli ve sözleşme dikkatli bir şekilde okunmalıdır ” dedi.
AYIPLI MALLARDA BİR AYLIK SÜRE GEÇERLİ
Ayıplı mallara ilişkin değerlendirmelerde de bulunan Hikmet Ağ, “Bir diğer konuda ayıplı mal ve hizmetlere ilişkin konular. Ayıplı mallarda bir aylık süre içerisinde malın geri iade hakkı vardır. Ayıbın tüketicinin kendi hatasından kaynaklanıyor olmaması da gerekiyor. Bu konuda ilgili mercilerin verdiği kararlarda bilirkişiler inceleme yapıyorlar. Hizmet alımlarında da bir aylık süre içerisinde itiraz etme hakkı vardır” diye konuştu.