TÜKODER OKUL ALIŞVERİŞLERİ KONUSUNDA VELİLERİ UYARDI
ALIŞVERİŞİ BİLİNÇLİ YAPIN
Kısa adı TÜKODER olan Tüketici Koruma Derneği Başkanı Gamze İspirli, 12 Eylül 2005’te başlayacak olan yeni eğitim ve öğretim dönemi öncesinde, çocuklarının okul ihtiyaçları için alışveriş yapacak velileri uyararak, “bilinçli alışveriş yapılması” gerektiğini bildirdi.
TÜKETİCİ KENDİ HAKKINI İYİ BİLMELİ
Öğrenciler için gerekli olan okul giysi ve malzemelerinin büyük marketler de dahil olmak üzere pek çok işyerinde pazarlandığını, bunun da velilerin seçim yapmasında alternatif oluşturduğunu söyleyen İspirli, alışverişlerde öğrenci ihtiyaçlarının öncelikle doğru belirlenmesi ve alınacak ürünlerde kaliteye dikkat edilmesi gerektiğini belirtti.
Tüketicilerin aldıkları malzemeleri geri verme haklarının bulunduğu, ayıplı malla ilgili olarak zamanında bildirim yapılması gerektiğini hatırlatan İspirli, okul alışverişinde dikkat edilmesi gereken konular hakkında tavsiyelerde bulundu.
İHTİYAÇLARINIZI İYİ BELİRLEYİN
TÜKODER Yönetim Kurulu Başkanı İspirli alışverişlerde ihtiyaç listesinin önceden belirlenmesi, İhtiyaçların en önemliden önemsize doğru sıralanması gerektiğini vurgulayarak alışveriş yapan velilerin okul ihtiyaçlarını satın alırken piyasa araştırması yapmalarını, fiyat ve kaliteleri karşılaştırmalarını tavsiye etti.
Ürünlerin gösterişinden daha çok, kolay kullanılabilir, sağlam ve işine yarar olmasına dikkat edilmesi gerektiğini söyleyen İspirli: kusursuz ve ayıpsız ürünleri değiştirmek ve geri vermek gibi bir hakkı bulunmadığını, fakat kusurlu ve ayıplı malın değiştirilmesi hakkının bulunduğunu vurgulayarak, tüketicilerin alışverişlerinde haklarını koruyabilmeleri için mutlaka fiş veya fatura almaları gerektiğini, alışverişlerin belgeli olması şartını dile getirdi.
ÖDEYEBİLECEĞİNİZ KADARINI ALIN
Kredi kartı kullanımı konusuna da değinen İspirli, kredi kartlarını kullanmayı düşünen tüketicilerin ödeme güçlerine dikkat etmeleri ve ödeyebilecekleri kadar kullanmaları konusunda tüketicileri uyardı.
İspirli alınan ürünün kusurlu ya da ayıplı olması durumunda, belgelerle tüketici olarak hakkın aranması gerektiğine işaret etti. TÜKODER Yönetim Kurulu Başkanı İspirli Tüketicilerin karşılaştıkları sorunların çözümü için “Alo 175”i aramalarını önerdi.