TÜKODER ERZURUM ŞUBE BAŞKANI GAMZE İSPİRLİ
Toplu taşımadaki kalite sorunu tüketiciyi mağdur ediyor
Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER) Erzurum Şube Başkanı Gamze İspirli, Erzurum'da toplu taşımada kalite sorununun had safhaya ulaştığını belirterek, ulaşıma yılın ikinci zammının yapılmasına anlam veremediklerini ifade etti.
TÜKODER Erzurum Şube Başkanı Gamze İspirli, Erzurum'da toplu taşıma ile ilgili sorunların had safhaya ulaştığını belirterek, konunun evrensel tüketici haklarına aykırı olduğunu ifade etti.
Erzurum’daki belediyelerden konuyla ilgili düzenleme yapmasın beklediklerini belirten İspirli, "Ulaşıma 2006 yılı başında yılın ilk zammı yapılırken, 2006 yılının Kasım ayında da tekrar yüzde 11 civarında zam yapıldı. Ekonomi zamlarla finanse edilerek, tüketici mağdur edilmemelidir." dedi.
TOPLU ULAŞIMDAKİ KALİTE ZAMMI HAK ETMİYOR
Toplu ulaşımdaki kalitenin zammı hak etmediğini belirten İspirli, "Toplu ulaşımda önemli oranda kalite sorunu yaşanıyor. Toplu taşıma araçlarının doluluk oranına dikkat edilmediği gibi vatandaşa da bilet verilmiyor. Konu evrensel tüketici haklarına büyük bir aykırılık taşıyor. Toplu taşıma araçlarındaki bu olumsuzluklar ayrıca ayıplı hizmet sınıfına da giriyor. Ayıplı hizmet kavramı kamusal bir hal alıyor." diye konuştu.
ODALAR VE BELEDİYELER İŞBİRLİĞİ İÇERİSİNDE OLMALI
Toplu ulaşım konusundaki meslek örgütlerinin sorun çözülmesi noktasında işbirliği yapmasını ve tüketiciyi mağdur etmemsini isteyen İspirli, şunları söledi: "Özellikle meslek örgütleri toplu ulaşımdaki kalite sorunun aşılması noktasında üzerine düşeni yapabilmelidir, üyelerine bu konuda eğitim vererek araç takviyesine özen göstermelidir. Belediyeler bu konudaki denetimleri artırarak, kaliteli hizmet kavramının göz ardı edilmesini engellemelidir."