Palandöken Hastanesinde Çağdaş Hizmet
Erzurum Palandöken Devlet Hastanesi’nde sağlık hizmeti alan vatandaşlar, 2005 yılında faaliyete sokulan “Hasta Hakları Birimi”nden faydalanmayı da ihmal etmediler. Palandöken Devlet Hastanesi Mart ayı sonu itibariyle 33 kişinin Hasta Hakları Birimi’ne dilek ve şikâyette bulunduğu öğrenildi.
PALANDÖKEN’DE HASTA SİRKÜLASYONU YOĞUN
Palandöken Devlet Hastanesi Başhekimi Recep Almacı, Erzurum’un hasta sirkülasyonu açısından kalabalık hastanelerinden birisinin PDH olduğuna işaret ederek, günde 5 bine yakın hastaya sağlık hizmeti verdiklerini söyledi. Hastane bünyesinde kurulan Hasta Hakları Birimi’nin, 2008 yılı başından Mart ayı sonuna kadar toplam 33 vatandaşın dilek, istek ve şikâyetlerini değerlendirdiğini belirterek, “Hastanemizdeki yoğunluk ve birimimize ulaşan başvurular mukayese edildiğinde, verdiğimiz sağlık hizmetinin kalitesi ortaya çıkıyor” dedi. Vatandaşla hastane yönetimi arasında diyalogun sağlanması ve sorunların anında çözüme kavuşturulması açısından söz konusu birimin oldukça faydalarını gördüklerini vurgulayan Almacı, birimde görevlendirilen personellerin de, periyodik olarak eğitime tabi tutulduklarını dile getirdi.
PERSONELİN TAMAMINA BİLGİLENDİRME ÇALIŞMASI
Palandöken Devlet Hastanesi Başhekimi Recep Almacı, hasta hakları ve mevzuatlar hakkında sadece Hasta Hakları Birimi’nde görevli olan personele değil, hastane çalışanlarının tamamına bilgilendirme eğitimlerinin verildiğini kaydetti.
Almacı, “Hastanemizde görevli 113 sağlık çalışanını, belirli zaman aralıklarıyla eğitime tabi tuttuk. Hem hastalara nasıl davranılması gerektiğini, hem de hasta haklarını düzenleyen kanun ve yönetmelikleri anlattık. Uzman eğitimciler tarafından gerçekleştirilen bu çalışmaların, personelimiz üzerinde çok olumlu etkisi oldu. Bu çalışmalara sağlık memurlarından, temizlik çalışanlarına kadar herkes dahil edildi” diye konuştu.
HASTALARA BİLGİ VERİLİYOR
Öte yandan hastaların sahip oldukları hakları bilmesi ve tatbik edebilmesi açısından yapılan çalışmalar, zaman zaman hastaların da dahil edildiğine vurgu yapan Başhekim Almacı, bu bağlamda geçtiğimiz yıl 990 yatan hastanın, bilgilendirildiğini ifade etti. Vatandaşlara, hasta haklarını öğrenmeleri konusunda çağrıda bulunan Almacı, “Vatandaşlarımızın ister hastanede işi olsun, ister olmasın, muhakkak hasta hakları konusunda bilgi sahibi olmaları gerektiğini düşünüyoruz. Bu açıdan birimimiz, günün 24 saati bilgilendirme hizmeti de vermektedir” şeklinde konuştu.