ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
 Başbağlar Şehitleri dualarla anıldı
 Başbağlar Şehitleri dualarla anıldı
Başbağlar katliamının izleri müzede sergileniyor
Başbağlar katliamının izleri müzede sergileniyor
Türk Dünyası Dede Korkut anısına yarıştı
Türk Dünyası Dede Korkut anısına yarıştı
Kerbela şehitleri anıldı
Kerbela şehitleri anıldı
344 kilo metamfetamin ele geçirildi
344 kilo metamfetamin ele geçirildi
HABERLER>EKONOMİ
2 Şubat 2010 Salı - 05:49

Kalkınma yolu’na tünel desteği

A.AKBUĞA/Doğu Anadolu Bölgesinden Karadeniz'e en kolay ve en güvenli ulaşım için Karayolları üç tünelle denizi görmeyi hedefliyor. Ovit, Kop ve Uzundere Tünelleri Erzurum’un Karadeniz’e çıkış kapıları olacak.

Kalkınma yolu’na tünel desteği

 Doğu Anadolu Bölgesinden Karadeniz'e en kolay ve en güvenli çıkmak için Karayolları üç tünelle denizi görmeyi hedefliyor. Üç tünelden birinin yapılacağı Kop Dağının doruğunda Karadeniz'e açılma projesini açıklayan Karayolları 12'inci Bölge Müdürü Şenol Altıok, "Doğu'yu Karadeniz'e daha kısa sürede ulaştıracak güvenli projeler üzerinde çalışıyoruz. Tüneller ticaret hacminin gelişmesine de önemli katkı sağlayacak" dedi.
Yaklaşık 30 yıldan beri gündemde olan ancak bir türlü olumlu bir adım atılmayan Erzurum- Rize karayolu üzerindeki Ovit Dağı geçidine kar tünellerinin yapımı, geçtiğimiz yıl facianın eşiğinden dönülmesi ile yeniden gündeme geldi. 20 Kasım günü Erzurum'dan Rize'ye bir minibüsle gitmekte olan 18 üniversiteli genç yola çığ düşmesi sonucu 40 saat mahsur kaldıktan sonra kurtarılmıştı. İkizdere'de bir açıklama yapan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, 2010 yılında Ovit Dağına kar tünellerinin yapılacağını açıklamıştı.
//OVİT TÜNELİ
Erzurum'un İspir ile Rize'nin İkizdere arasında ve 3 bin 800 metre uzunluğundaki kar tüneli 377 kilometrelik Erzurum- Rize arasını 31 kilometre kısaltarak iki kent arasını 1,5 saate indirecek.
Doğu ile Karadeniz arasındaki ikinci büyük tünel ise Kop Dağında yapılacak. Erzurum'u Bayburt üzeri Trabzon’a bağlayan 302 kilometre uzunluğundaki yolda Zigana tünelinden sonra ikinci tünel olacak.
//KOP TÜNELİ
Erzurum'un Aşkale ile Bayburt'un Maden arasındaki 3 bin 176 metre uzunluğundaki tünel sayesinde 2 bin 418 rakımlı Kop geçidi devre dışı kalacak. Tünelin trafiğe açılması ile kış aylarında yol ulaşıma kapanmayacak, yaşanan zorluklar ve kazalar büyük ölçüde azalacak.
//UZUNDERE TÜNELİ
Projeye göre son tünel ise Erzurum'u Artvin'e bağlayacak olan Uzundere ilçesi yakınlarında olacak. Yaklaşık bin 800 metre uzunluğundaki tünel Uzundere ilçesinin 11 kilometre kuzeyinde ve Tortum Gölü'nün batı yamaçlarında açılacak. 237 kilometre uzunluğundaki Erzurum- Artvin karayolunu 80 kilometre ötedeki Hopa limanına ulaştıracak Uzundere tüneli, çetin virajlı yolu 2 bin 400 metre kısaltacak ve araç sürücülerinin korkulu rüyası olan Tortum Gölüne düşme tehlikesini ortadan kaldıracak.
//ULAŞIM SÜRESİ KISALACAK
Doğu'yu Karadeniz'e açacak tünellerle ilgili hazırlanan projelerle ilgili bilgileri Kop Geçidinde vurgulayan Karayolları 12'nci Bölge Müdürü Şenol Altıok, tüneller sayesinde Doğu ve Güneydoğu ile Karadeniz arasındaki mesafenin kısalacağını belirtti. Şenol Altıok, "Bölgemiz sınırları içinde üç tünel yapmak için kolları sıvadık. Geçtiğimiz yıl çığ olayının yaşandığı Erzurum- Rize karayolunun Ovit Dağı mevkiine kar tüneli ile Bayburt ve Artvin karayollarına ise normal tüneller yapılacak. Tüneler hem güvenli ulaşımı sağlayacak hem de Doğu ve Güneydoğu ile Karadeniz arasındaki mesafeyi kısaltacak. Tüneller ticaret hacminin gelişmesine de önemli katkı sağlayacak. Bakım ve işletme maliyetlerinde tasarruf olacak. Yüksek standartla birlikte yakıt tasarrufu ve araç bakım maliyetleri azalarak ülke ekonomisine önemli katkı getirecek. Tünellerle birlikte güvenli ve hızlı ulaşımın sağlanacağı da bir gerçek" diye konuştu.

 
 
Kur’an Eğitimi ve Yaz Kur’an Kursları
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
DAP'ta yeni süreç
İHA/Tarım ve Köyişleri Bakanı Eker, 2010 yılında Erzurum'da 500 başın ...
Ssangyong'dan "Servis Klinik Günleri"
Güney Koreli "4x4 Uzmanı" Ssangyong, Erzurum’daServis Klinik Günleri Kapsamında ...
Kredilerde yeni düzenleme
Gamze İSPİRLİ- Tarım Kredi Kooperatifi Birliği Müdürü Abdullah Damcı, ...
 
İşadamlarına marka çağrısı
CİHAN/Tarım ve Köyişleri Bakanı Eker, Doğu'daki sivil toplum kuruluşlarından ...
Erzurum’a kombina yatırımı
İHA/Erzurum Büyükşehir Belediyesi ile EBK arasında Ortadoğu'nun en modern ...
Yıldız güven tazeledi
CİHAN/DASİDEF 5. Olağan Kurulu tamamlandı. Seçime tek aday olarak giren ...
 
Vergi Dairesinde MTV mesaisi
GHA/Motorlu Taşıtlar Vergisinin (MTV) birinci taksit ödemeleri 1 Şubat ...
TOKİ kiracıları sevindirdi
ERZURUM(CİHAN)- Erzurum'un Narman ilçesinde Toplu Konut İdaresi (TOKİ)'nin ...
Şimşek 2010 programını açıkladı
CİHAN/Erzurum Defterdarı Şimşek 2009 yılı değerlendirme ve 2010 yılı hedeflerine ...
 
ERZURUM
YAZARLAR
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Hızlı Tren Haritasında Büyük Bir Boşluk: Erzurum
İzzet Fehmi Aksakal
İzzet Fehmi Aksakal
Ateş nereden tutuşuyor?
Can Umut Avcıgil
Can Umut Avcıgil
Erzurum’da Tarih Yürüyüşü yahut 3 Temmuz’un Sırrı
Baki Gezmiş
Baki Gezmiş
Yüce kitabımız Gölgesinde
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Sıkıntının Sıkıntısı
İslamhan Bulutlar
İslamhan Bulutlar
Yapay Zeka'ya yazdırıp "Ben yazdım" demek!
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurum’un Türkiye Yüzyılı Önceliği:

Göçün Önlenmesi
Milletvekili Sayısının Yeniden Yükselmesi
Raylı Sistem
Türk Dünyası Merkezi Konumunu Alması
Tarımsal Sanayi Merkezi Olması
Erzurum İmaj ve Algısının Güncelleştirilmesi
Yeni Stadyum
Erzurum’un Eski Mahallelerine Yeniden Kavuşması
Betonlaşmanın durdurulması
Hepsi


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva