İkamet Belgesi Elektronik Ortamdan Alınacak
Adres Kayıt Sistemi ile Türk vatandaşları ve Türkiye’de yaşayan yerleşik yabancıların yerleşim yeri ve diğer adres bilgilerinin elektronik ortamda güncel olarak tutulmaya başlanıldığı ve söz konusu bilgilerin Nüfus ve Vatandaşlık Genel Müdürlüğü'nce Kimlik Paylaşımı Sistemi üzerinden kurumların paylaşımına da açıldığı belirtildi.
KAYA YENİ SİSTEMİ ANLATTI
Erzurum İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürü Mehmet Kaya, adres verilerinin kurumların paylaşımına açılmış olmasına karşın, kişilerin yerleşim yeri adres bilgilerini gerek Genel Müdürlükten, gerekse İlçe Nüfus Müdürlüklerinden kağıt ortamında talep etmeye devam ettiklerini, bu verilerin elektronik ortamda Kimlik Paylaşımı Sistemi üzerinden alınmasının sistemin amacına uygun olacağını, kağıt ortamında alınmasının ise gereksiz zaman ve kırtasiye kaybına yol açacağını belirtti.
KİMLİK PAYLAŞIM SİSTEMİ
İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürü Mehmet Kaya, konuyla ilgili olarak şunları söyledi: ”Bu itibarla; yerleşim yeri ve diğer adres belgesinin Nüfus Müdürlükleri, Dış Temsilciliklerimiz veya Kimlik Paylaşım Sistemine bağlanarak bu sistemden belge üretilebilen Kamu Kurum ve Kuruluşlarca ve Kimlik Paylaşım Sistemine bağlı bulunan muhtarlıklarca düzenlenebileceği, belgeyi düzenleyen memur veya muhtar tarafından imzalanarak ilgilisine verileceği, Kimlik Paylaşım Sistemini kullanan kurumlarca kişilerden ayrıca yerleşim yeri ile diğer adres belgesi istenmeyeceği ve yerleşim yeri ile diğer adres belgesinin geçerlilik süresinin düzenleme tarihinden itibaren 30 gün olduğu Adres Kayıt Sistemi Uygulama Yönergesinin 23. Maddesinde belirtilmiştir. Vatandaşların müracaatlarında muhtarlar tarafından verilen eski adıyla İkametgah Belgesi, yeni adıyla Yerleşim Yeri ve Diğer Adres Belgesi’nin, 2008 yılı itibariyle Kimlik Paylaşım Sistemine dahil olan Muhtarlıklarca ve Kamu Kurum ve Kuruluşlarınca Yerleşim Yeri ve Diğer Adres Belgesinin, yukarıda açıklandığı şekilde tanzim edilerek verilmesi gerekmektedir. Kimlik Paylaşım Sistemini kullanmayan muhtarlıklarca yerleşim yeri ve diğer adres belgesinin verilemeyeceği vatandaşa bildirilerek, Nüfus Müdürlüğüne yönlendirilmesi, ayrıca Kimlik Paylaşım Sistemine bağlı olmayan diğer kurumların en kısa sürede müracaatta bulunmaları gerekmektedir.”