Sağlık Bakanlığı ve Türk Telekom, sağlık hizmetlerinde teknoloji altyapısını geliştirmek amacıyla bir dizi hizmeti kapsayacak bir işbirliği başlattı. Sağlık Bakanlığı, pilot olarak Erzurum ve Kayseri'de bulunan devlet hastanelerinden başlatacağı projeyi, yakın gelecekte Türkiye çapında yaygınlaştırmayı hedefliyor.
TÜRK TELEKOM-SAĞLIK BAKANLIĞI PROTOKOLÜ
Sağlık Bakanlığı ve Türk Telekom işbirliğiyle, istenilen hastane ve hekimden telefonla randevu alınmasını sağlayacak ''Merkezi Hastane Randevu Sistemi''nin protokolü imzalandı.
Sağlık Bakanlığı ile Türk Telekomünikasyon A.Ş arasında, sağlık hizmetlerinden teknoloji altyapısını geliştirmeye yönelik bir dizi hizmeti içeren işbirliği kapsamında ''Merkezi Hastane Randevu Sistemi'' protokolü imzalandı.
BAKAN AKDAĞ BİLGİ VERDİ
Sağlık Bakanı Recep Akdağ, Türk Telekom Genel Müdürlüğü'ndeki imza töreninde yaptığı konuşmada, protokol kapsamında Türk Telekom tarafından herhangi bir bedel talep edilmeden çağrı merkezi kurulacağını belirtti. Erzurum ve Kayseri'de pilot uygulaması başlayacak sistemle hastanelerin tümünden randevu alınabilmesine imkan verileceğini ifade eden Akdağ, protokol gereği çağrı merkezlerinde özel eğitim almış personelin istihdam edileceğini, bu sayede telefon başında uzun süre geçirilmeyeceğini söyledi.
RANDEVULU SİSTEM VE KAYIT
Bakan Akdağ, çağrı merkezinde talepte bulunulan hastanede yoğunluk varsa farklı hastanelere yönlendirme yapılacağını, hekim seçme imkanı sunulacağını, rehberlik ve bilgilendirme hizmetlerinin verileceğini anlattı. Akdağ, sözlerini şöyle sürdürdü: ''Hastanede kayıt sırasında yaptıracağınız birçok işlemi de telefon başında hallederek hem sizin vatandaş olarak hem hastanedeki yöneticilerin işini kolaylaştıracak son derece çağdaş ve modern bir yaklaşım getirmiş oluyoruz. Özellikle vurgulamak isterim; geçmiş dönemde, daha ziyade SSK hastanelerinde var olan mekanik randevu sistemleriyle bugün başlatacağımız programla oluşacak sistemi asla birbirine karıştırmamak lazım. Bu mekanik sistemler geçmişte vatandaşın çile kapısıydı. Tabii bu işleyen bir işdeğildi doğrusu. Yarardan çok vatandaşa sıkıntı getirebilen, mağduriyetler oluşturabilen sistemler söz konusuydu. Oluşacak sistemin bunlarla hiç bir benzerliği yok. Karşınıza çok kısa bir süre içinde işini çok iyi bilen, size rehberlik yapan, size yol gösteren, sizin ihtiyaçlarınıza cevap veren, hastanedeki bir takım kırtasiye işlemlerini de evinizde, iş yerinizde telefonunuzun başında halletmenizi sağlayan bir operatör ile karşılaşacaksınız ve işlerinizi o görmüş olacak.''
Bu işbirliğinin Türk halkı açısından önem taşıdığına işaret eden Akdağ, projeyle sosyal sorumluluk üstlenen Türk Telekom'a teşekkür etti.
DOANY’DEN DEĞERLENDİRME
Konuşmasını Türkçe yapan Türk Telekomünikasyon A.Ş Genel Müdürü Paul Doany de, ''Merkezi Hastane Randevu Sistemi''nin pilot uygulamasına katkı sağlamaktan duydukları memnuniyeti dile getirdi. Projenin doktorları ve hastaları en etkili şekilde buluşturacağını belirten Doany, sistemin hasta ve doktor için zaman kaybını azaltacağını ve hasta memnuniyetini artıracağını söyledi.
Türk Telekom Operasyon Başkanı Celalettin Dinçer ise, Türkiye'de son yıllarda sağlık alanında çok önemli atılımlar gerçekleştirildiğini belirterek, vatandaşlara kaliteli bir takım hizmetlerin sunumunda Türk Telekom olarak katkı sağlamaktan memnuniyet duyacaklarını ifade etti. Konuşmaların ardından Akdağ ve Doany protokolü imzaladı.
Sağlık Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Ekrem Atbakan, imza törenin ardından yaptığı konuşmada, ''Merkezi Hastane Randevu Sistemi''nde bir çağrı merkezi ile bir randevu yazılımı olacağını belirtti. Türkiye'de Sağlık Bakanlığına bağlı 270 civarında hastanenin randevu ile hizmet verdiğini bildiren Atbakan, bunların sadece kendi hastanelerine bu hizmeti sunabildiklerine dikkati çekti. ''Merkezi Hastane Randevu Sistemi''nde ise Türkiye'nin her yerinden tüm devlet hastanelerine erişim imkanı sunacağını ifade
eden Atbakan, hastane randevularının, vatandaşlar tarafından 6 milyondan çok kere aranarak dilek, şikayet ve önerilerinin iletildiği SABİM Çağrı Merkezi üzerinden alınabileceğini bildirdi. Vatandaşların Türkiye'nin her yerinden ''Alo 184''ü arayarak, gerçek kişilerden oluşan operatörlerin yardımıyla randevu alabileceklerini kaydeden Atbakan, vatandaşlardan randevu için kimlik numarası, ad soyad ve muayene olunmak istenen branşın öğrenileceğini belirtti. Sistemin pilot uygulamasının Erzurum ve Kayseri'de
başlayacağını bildiren Atbakan, diğer illerde de çok kısa sürede sistemin devreye gireceğini söyledi.
SİSTEMİN İÇERİĞİ
Randevu sisteminde, hastanın hekim seçmesine imkan tanınacağını ve en yakın tarihli randevuların verileceğini anlatan Atbakan, bir sonraki aşamada vatandaşların hastaneye gitmeden önce bir ''ön kayıt'' alınacağını ve hastaların hastane bilgi sistemine kaydının da gerçekleştirileceğini, bu sayede hastaların kayıt için kuyruğa girmesinin de önleneceğini dile getirdi. Hastanelerin de sistem sayesinde daha verimli çalışmaya başlayacağını vurgulayan Atbakan, daha sonraki aşamada, hastaların e-Devlet kapısı
üzerinden, aile hekimlerinin de hastaları için randevu alabilmelerinin mümkün olacağını kaydetti.