ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Yaylaözü'nde 5 ev, 2 ahır ve 2 samanlık yandı
Yaylaözü'nde 5 ev, 2 ahır ve 2 samanlık yandı
İspir'de temmuz ayında kar sürprizi
İspir'de temmuz ayında kar sürprizi
Demirci gözyaşlarıyla uğurlandı
Demirci gözyaşlarıyla uğurlandı
Aydın'dan AGİT sunumu
Aydın'dan AGİT sunumu
Çiftçi'den Oltu Taş ocakları değerlendirmesi
Çiftçi'den Oltu Taş ocakları değerlendirmesi
HABERLER>GUNCEL
13 Aralık 2005 Salı - 00:00

Erzurum Gazetesi Arşiv

Buna ihtiyaç vardı Devlet Demir Yolları (TCDD)’ınca yapılan, son 150 yılın en büyük yatırım ve modernizasyon hamlesinin başlatacağı ve bu kapsamda Erzurum-Ankara hattı gibi ulaşım süresi çok uzun olan hatlarda yol kısaltımına gidileceği içerikli açıklama, Erzurum’da olumlu ve beklenen bir gelişme olarak değerlendirildi.

Erzurum Gazetesi Arşiv

Buna ihtiyaç vardı Devlet Demir Yolları (TCDD)’ınca yapılan, son 150 yılın en büyük yatırım ve modernizasyon hamlesinin başlatacağı ve bu kapsamda Erzurum-Ankara hattı gibi ulaşım süresi çok uzun olan hatlarda yol kısaltımına gidileceği içerikli açıklama, Erzurum’da olumlu ve beklenen bir gelişme olarak değerlendirildi. ERZURUM-ANKARA ARASI 14 SAATE DÜŞECEK TCDD'nin internet sitesinde yer alan bilgilere göre, seyahat süresi 12 saat olan ve toplam uzunluğu 602 kilometreyi bulan Ankara-Sivas hattı, hayata geçirilecek proje ile 131 kilometre kısalacak. Bu hat 250 kilometre hıza uygun olarak inşa edilecek. Bu proje ile birlikte Ankara-Sivas arası 2 saate, aktarmalı olarak Erzurum Ankara arası da 14 saate düşecek. Erzurum’un da hızlı tren projesi kapsamına uygun alt yapıya kavuşturulmasıyla, ulaşımda süre büyük oranda kısalacak. DDY TAŞIMACILIĞI GÖZDE HALE GELİYOR Erzurum’da kara, demir ve havayolu ile yapılan yolcu taşımacılığı karşılaştırıldığında yolcuların çok önemli bir kısmının karayolunu tercih ettikleri gözleniyor. Kış aylarında daha çok tercih edilmesi gereken demiryolu taşımacılığında ise seyahat sürelerinin uzun olması bu tip yolcu taşımacılığını hala 2. planda bırakıyor. MEVCUT DURUM İSE İÇ AÇICI DEĞİL Demiryolu, yük ve yolcu taşımacılığında daha ucuz ve kaza riski az olan bir ulaşım çeşidi. Buna rağmen, Erzurum-Ankara hattının uzun olması yüzünden yoğun düzeyde rağbet görmüyor. Yol uzunluğu yüzünden ildeki KOBİ’ler hammadde getirim ve pazara ürün gönderimlerinde trene yönelemiyorlar. Bu durum da tüketim maddeleri üzerindeki ulaşım giderlerinin artışına yol açıyor. Üreticilerin Pazar sorununu büyütüyor. ERZURUM-TRABZON DEMİRYOLU PROJESİ Demiryolu hattı inşasının Altunkent-Erzurum arasının 1939 , Erzurum-Kars arasının ise 1950 yılında yapılması sebebiyle bu yolların ekonomik ömürleri bitme sürecinde. Bu yollarda ciddi bir iyileştirme çalışmasına ihtiyaç duyuluyor. Erzurum’un bir diğer beklentileri ise Erzurum -Trabzon arası demiryolu Projesinin hayata geçirilmesi; Erzurum-Horasan-Erzurum; Erzurum-Mercan-Erzurum arasında Ray-Bus seferleri düzenlenmesi.

 
 
Kur’an Eğitimi ve Yaz Kur’an Kursları
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Erzurum Gazetesi Arşiv
BU KEZ DERS ZİLİ O'NSUZ ÇALDI Geçirdiği kalp krizi sonucu pazar ...
SICAKLIĞIN MEVSİM NORMALLERİ ÜSTÜNDE OLMASINA
Yoksullar seviniyor, turizmciler üzülüyor Erzurum son yılların en sıcak ...
Bakü-Tiflis-Erzurum hattının hayata geçmesinde büyük emeği olan
ALİYEV ÖLÜMÜNÜN 2. YILDÖNÜMÜNDE ANILDI Azerbaycan'ın Kars Başkonsolosu ...
 
SEBEPSİZ KAVGA
Erzurum'da lise öğrencileri arasında okul önünde arbede yaşandı. Kavgaya ...
MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNE AB STANDARTINDA EĞİTİM VERİLECEK
MESLEK LİSELERİNİN EĞİTİMİ YENİDEN DÜZENLENİYOR Avrupa Komisyonu tarafından ...
SERA KAFE’YE KİRACI ARANIYOR
Erzurum Büyükşehir Belediyesi tarafından Kentsel Dönüştüm Projesi kapsamında ...
 
Yol İş Sendikası 1 Nolu Şube Başkanı Daşkaya iddia etti:
BU BÜTÇE KARI KALDIRMAZ Yol İş Sendikası 1 Nolu Şube Başkanı Kıyas Daşkaya, ...
Kızılay tarafından 2006 yılında
ilçelere kan istasyonları kuruluyor Türkiye Kızılay Derneği Genel Başkanı ...
Fırıncılar Odası Başkanı Keteci:
Ekmek israfının önüne geçilmeli Erzurum Türkiye’de en fazla ekmek üreten ...
 
ERZURUM
YAZARLAR
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Hızlı Tren Haritasında Büyük Bir Boşluk: Erzurum
İzzet Fehmi Aksakal
İzzet Fehmi Aksakal
Ateş nereden tutuşuyor?
Can Umut Avcıgil
Can Umut Avcıgil
Erzurum’da Tarih Yürüyüşü yahut 3 Temmuz’un Sırrı
Baki Gezmiş
Baki Gezmiş
Yüce kitabımız Gölgesinde
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Sıkıntının Sıkıntısı
İslamhan Bulutlar
İslamhan Bulutlar
Yapay Zeka'ya yazdırıp "Ben yazdım" demek!
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurum’un Türkiye Yüzyılı Önceliği:

Göçün Önlenmesi
Milletvekili Sayısının Yeniden Yükselmesi
Raylı Sistem
Türk Dünyası Merkezi Konumunu Alması
Tarımsal Sanayi Merkezi Olması
Erzurum İmaj ve Algısının Güncelleştirilmesi
Yeni Stadyum
Erzurum’un Eski Mahallelerine Yeniden Kavuşması
Betonlaşmanın durdurulması
Hepsi


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva