ALMAN TASARIMCILAR OLTU TAŞI’NA YÖNELDİ
Almanya'daki takı tasarımcılarının, Erzurum'dan ham madde olarak aldıkları Oltu Taşından tespih üretip hac döneminde Suudi Arabistan'da satışa sunduğu bildirildi.
Oltutaşı Sanatını Geliştirme Sanatkarlarını Koruma ve Kalkındırma Derneği Başkanı Hasan Parlak, yaptığı açıklamada, Alman takı tasarımcıların Türkiye'den işlenmemiş Oltu Taşı satın aldığını, bu taştan ürettikleri tespihi Arabistan'da hacı adaylarına sattıklarını söyledi.
OLTU TAŞI KATMA DEĞER ÜRETECEK
Türkiye'den ise yurt dışına tatmin edici miktarda Oltu Taşından yapılmış takı ihracatının olmadığını belirten Parlak, ''Yurt dışında Oltu Taşı'nın Türkiye'ye ait olduğu bilinmiyor'' dedi.
Parlak, tanıtım çalışmalarının yetersiz olması nedeniyle Oltu Taşı'nın hak ettiği değeri görmediğini ifade etti.
REZERV SORUNU YOK
Her türlü takı tasarımına elverişli olan Oltu Taşı ham maddesinin Erzurum'un Oltu ilçesinde bol miktarda rezervi bulunduğunu belirten Parlak, şunları söyledi: ''Almanlar, bizden aldıkları ham Oltu Taşından ürettikleri tespihi, hac döneminde Arabistan'da sattıklarını tespit ettik. Bu sadece tespit edebildiğimiz ülke. Bunun önüne geçmemiz gerekiyor. Oltu Taşı'nın yurt dışında yeterince tanıtımını yaparsak yalnızca bölge için değil ülke ekonomisine ciddi katkısı olacaktır.''
''KÜÇÜK ATÖLYELERLE YURT DIŞINA AÇILIM YAPILAMAZ''
Türkiye'de Oltu Taşından profesyonel anlamda üretim yapılmadığını belirten Parlak, şöyle devam etti: ''Küçük atölyelerde yapılan üretimle yurt dışına açılım yapılamaz. Daha büyük işletmeler kurarak bu taşa sahip çıkmalıyız. Hak ettiği değeri görmesi durumunda bu taş bölgenin kalkınmasında ciddi anlamda rol oynayacaktır. Bu taştan ekmeğini kazanan yaklaşık 5 bin aile var. Büyük işletmelerin kurulması durumunda daha fazla insan istihdam edilebilir.''
Parlak, Oltu Taşının modernizasyonu ve işlemecilerin eğitimi için hazırladıkları projenin yakında uygulanacağını belirtirken, ''Bu çalışmalarımızın ardından yurt dışında tanıtıma ağırlık vererek, Oltu Taşını hak ettiği konuma getireceğiz'' dedi.