BAYRAM ALIŞVERİŞLERİNDE
TÜKETİCİ ŞİKAYETLERİ ARTTI
Bayram ve yılbaşı alışverişleriyle kısmi bir canlılığın yaşandığı piyasalarda Aralık ayında tüketici hakem heyetine ulaşan şikâyetlerde de artışlar kaydedildi. 45 başvurunun yapıldığı Aralık aylında diğer aylara göre yüzde 40 oranında artış kaydedildi.
Bayram alışverişleriyle kısmi canlılıkların yaşandığı piyasalarda Aralık ayında tüketici hakem heyetine ulaşan şikâyetlerde yüzde 40 oranında artışlar kaydedildi. 45 başvurunun yapıldığı Aralık ayında tüketici daha çok, ayıplı mal ve cep telefonlarıyla ilgili şikâyette bulundu.
AĞ UYARDI
Sanayi ve Ticaret İl Müdürü Hikmet Ağ, bayram alışverişleriyle ilgili olarak tüketicilere bir takım uyarılarda bulundu. Aralık alında şikâyetlerin arttığını belirten Ağ, ayıplı mallarla ilgili şikâyetlerde bir ayık sürede malın geri iade edilme hakkı olduğunu belirterek, alışverişlerde fiş ve fatura istenmesinin önemine değindi.
Bayram dolayısıyla piyasalarda alışveriş canlılığı yaşandığını belirten Ağ, “ Aralık ayında tüketici hakem heyetine başvurularda önemli artışlar yaşandı. Bir ay içersinde 45 başvuru aldık. Daha çok ayıplı mal ve hizmetler ile garanti kapsamındaki ürünlerden şikâyetler alıyoruz” dedi.
PİYASA ARAŞTIRMASI YAPIN
Tüketicinin piyasa araştırması yapmasının önemine değinen Ağ, “ Tüketiciler ayıplı mal alımlarında bir ay içerisinde malın geri iade edilmesini isteyebilirler. Bu noktada tüketici mal alımlarında fiş fatura alma konusuna dikkat etmelidir. Ayıplı hizmet alımlarında da tüketicinin sözleşme imzalaması gerekmektedir” dedi.