5084 Sayılı Yatırım ve istihdamı Teşvik Yasası kapsamına 13 ilin daha alınacak olmasıyla yatırım cazibesi oluşturmaktan daha da uzaklaşan Erzurum ekonomisi için:
Yeni girişim şart
Yatırım ve istihdamı Teşvik Yasası’ndan yararlanan fakat yatırım bakımından beklenen rağbeti görmeyen Erzurum’un sosyo ekonomik gelişmişlik sıralamasında 60. sırada bulunmasına karşı, daha ön sıralarda yer alan illerin de teşvikten yararlanacak olması, Erzurum’un yatırım cazibesi oluşturması için yeni girişim ve etkinlikleri gerekli kılıyor.
YENİ İLLER ERZURUM’A GÖRE DAHA AVANTAJLI KONUMDA
Teşvik Yasası kapsamına yeni alınacak iller arasında bulunan Nevşehir 34, Karaman 35, Elazığ 36, Rize 37, Trabzon 38, Kütahya 40, Artvin 43, Çorum 46, Kahramanmaraş 48, Niğde 49, Kastamonu 51, Tunceli 52 ve Kilis de 54. sırada. Erzurum ise sosyo-ekonomik gelişmişlik sıralamasında 60’ncı durumda bulunuyor.
YENİ İLLER DE SANAYİ ALT YAPISI DAHA GÜÇLÜ
Deniz ulaşımı imkanlarını barındıran Trabzon, OSB altyapıları tamamlanmış ve birden fazlasını barındıran K. Maraş, Niğde, Karaman, Kilis illeri Teşvikli yatırımlar için Erzurum’a göre daha uygun şartlara sahip. Erzurum’un Teşvik yasası kapsamında bu illere göre daha cazip olabilmesi için acil ve rasyonel yeni çabalara ihtiyaç var.
TEŞVİK İYİ AMA BAŞKA ÇABALARA DA İHTİYAÇ VAR
“Teşvik Yasası kapsamına yeni illerin eklenmesi Erzurum için şikayet unsuru oluşturmamalı”, düşüncesinde odaklaşan ekonomi çevreleri, yasadan Erzurum’un yararlanıyor olmasının yine de önemli getiriler sağlayacağına inanıyorlar. Yaygın kanaatlere göre, artık teşvik tek başına kalkınma ve gelişme sorunlarının giderilmesi için yeterli değil. Erzurum kendi kalkınma yol haritasını oluşturmalı. Tarım ve turizm kaynaklarını değerlendirecek atılımlar başlatılmalı.