BEYAZ EŞYA ŞİKAYETLERİ İLK SIRADA
Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğü yetkililerinin edinilen bilgilere göre, 2007 yılında en fazla beyaz eşyalarla ilgili olarak sorun yaşayan Erzurum, 2008 yılında cep telefonlarından dert yandı. Yıl içerisinde dayanıklı tüketim mallarıyla ilgili olarak şikayet başvurusunda bulunanların sayısının 630 olduğu öğrenilirken, söz konusu şikayetlerin 404’ü tüketici lehine sonuçlandırıldı. 203 şikayet başvurusunda, tüketici kusuru tespit edilirken, şikayetlerden 15’inin görüşülmesine ise, 2009 yılında devam edileceği açıklandı.
10 ŞİKAYETTEN 6’SINI CEP TELEFONLARI OLUŞTURUYOR...
Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğü yetkilileri, yıl boyunca gelen şikayetlerin yarısından fazlasının cep telefonlarıyla ilgili olduğunu kaydederek, “Kurumumuza yapılan her 10 şikayetten en az 6’sını cep telefonlarına dayalı sorunlar oluşturdu. Daha sonra beyaz eşya, mobilya, tekstil ve ayakkabı konularında şikayet aldık” dediler.
TÜKETİCİYE UYARI
Konu ile ilgililer, satın aldıkları üründen bir şekilde memnun kalmayanların sayısının aslında çok fazla olduğuna vurgu yaparak, şikayetini resmi yolla dile getirenlerin, toplam içerisinde sadece yüzde 30’u temsil ettiğini ifade ettiler. Yetkililer, tüketicilerin, karşılaştıkları her sıkıntıyı resmiyete dökmeleri ve kuruma mutlaka bildirmeleri çağrısında bulunarak, “Tüketicilerimiz haklarını arama konusunda çok yavan davranıyorlar. Halbuki her sorunu bizlere bildirseler, zamanla bu şikayetler de ortadan kalkacaktır” diye konuştular.