ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Erzurum’da 'Narkoçelik-14' operasyonu
Erzurum’da 'Narkoçelik-14' operasyonu
Aranan 2 hükümlü yakalandı
Aranan 2 hükümlü yakalandı
Kaymakam Taşkın muhtarları dinledi
Kaymakam Taşkın muhtarları dinledi
Short Track Türkiye şampiyonası başladı
Short Track Türkiye şampiyonası başladı
Lokanta ve kafelerde KDV oranında değişiklik 
Lokanta ve kafelerde KDV oranında değişiklik 
HABERLER>BÖLGEDEN
14 Kasım 2014 Cuma - 15:36

Tarihi köprü TIR’la taşınıyor

Kars’ta, 1889 yılında yapılmış 102 tonluk 60 metre uzunluğundaki tarihi demir köprü, yaklaşık 15 kilometre taşınarak Paşaçayırı mahallesindeki yerine konulacak.

Tarihi köprü TIR’la taşınıyor

Kars’ta, 1889 yılında yapılmış 102 tonluk 60 metre uzunluğundaki tarihi demir köprü, yaklaşık 15 kilometre taşınarak Paşaçayırı mahallesindeki yerine konulacak.
 Mezra köyü altında yapılan Kars Barajı suları altında kalacak olan tarihi demir köprü, Karayolları ekiplerince bulunduğu yerden kesilmeden vinçle kaldırılarak bir TIR’a konuldu. Demir köprü, Mezra köyünden trafik ekiplerinin nezaretinde alınan yol güvenlik tedbirleriyle taşınmaya başladı.
Hamak İnşaat Sorumlusu Bülent Yalmaz, köprünün 102 ton ağırlığında 60 metre uzunluğunda olduğunu belirterek "1889 tarihinde yapılmış olduğu düşünülüyor. Karayolları arşivinde 1904 yazılı. Köprü daha önce parçalanarak taşınması düşünülüyordu fakat tarihi yapısının bozulmaması için köprüyü bütün taşımanın doğru olduğu ön görüldü. Buna göre, hesaplama yapıldı. Köprü matematiksel hesaplardan testlerden geçti. Tek başına taşınabileceği doğrultusunda öngörü oluştu. Ona göre tekrar araçlar planlandı. Güzergah planlandı. Gerekli resmi yazışmalar yapıldı. Genel Müdürlük ve Anıtlar Kurulu’nun onayı alındı. Ona göre taşıma işlemine başladık. Köprü üniversite içerisinde Kars Çayı üzerine tekrar kurulacak. Aynı tarihi dokusunu muhafaza ederek, aynı özellikte taşlarla ayakları yeniden imal edildi. İnşallah bir aksilik olmadan yerine ulaştıracağız” dedi.
 1889 tarihinde yapılan yaklaşık 123 yıllık demir köprü kaynak kullanılmadan tek parça olarak yapılmış. Köprü, Mezra köyü altında Çamçavuş bölgesinde yapılan Kars Barajı’nın faaliyete geçmesiyle birlikte su altında kalacaktı.
Köprünün su altında kalmaması için yapılan yazışmalar neticesinde DSİ Bölge Müdürlüğü ile Karayolları Bölge Müdürlüğü ekiplerince tarihi demir köprü vinçle bulunduğu yerden kaldırılarak bir TIR’a yüklendi.
Demir köprü, Kars-Ardahan Karayolunda alınan önlemlerle taşınarak Çevre Yolu’ndan Kafkas Üniversitesi yerleşkesinde hazırlanan bölgeye getirilecek. Demir köprü burada vinçle yeni yerine konulacak.
 Öte yandan demir köprünün taşındığı güzergahı kullanan sürücülerin yürüyen köprü görmesi ise renkli görüntülere sahne oluyor. Bazı sürücüler araçlarından inerek cep telefonlarıyla köprünün fotoğrafını çekiyor.
 

 
Büyükşehir Cirit Şöleni başladı
 
Erzurum’un 20 koruyucu ailesi var
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Tüneldeki göçük olayı mercek altında
Bir kişinin hayatını kaybettiği üç kişinin ise yaralandığı tünel göçüğü ...
Doğu’da yeşil-beyaz buluşma
Ardahan’ın Posof ilçesinde yüksek kesimlere yağan kar, yeşil çimenlerle ...
Tünel inşaatı bir işçiye mezar oldu
Rize-Güneyce karayolundaki tünel inşaatında meydana gelen göçük sonucu ...
 
Tünel inşaatında göçük: 2 yaralı
Rize’nin İkizdere ilçesinde Rize-Erzurum karayolu üzerinde yapımı süren ...
Gazeteciler turizm ve tanıtımı irdeledi
KUDAKA destekli "Turizm İnovasyonla Gelişir, Tanıtımla Büyür" projesi ...
‘Rahmet ve minnetle anıyoruz’
Türkiye Cumhuriyetinin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk ebediyete intikalinin ...
 
‘AK Parti bir hizmet davasıdır’
AK Parti Aydıntepe ilçe başkanlığına, yeniden Siyami Kabak getirildi.
‘Benim sözüm de havada kaldı’
AK Parti Kars Milletvekili Ahmet Arslan, Karsspor tesislerin elektriğinin ...
Erzincan Cumhurbaşkanı’nı ağırlayacak
AK Parti Erzincan İl Başkanlığı'nca düzenlenen toplantıda Cumhurbaşkanı ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Kibirli Siyaset Aktörleri ve AK Parti'nin Değişim İhtiyacı
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Ayağın Sürünmesi
İzzet Fehmi Aksakal
İzzet Fehmi Aksakal
"Devlet Adamı” olmanın somut örneği: Vali Mustafa Çiftçi
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Cumhurbaşkanımıza Minnettarız
Ö. Faruk Kayaalp
Ö. Faruk Kayaalp
Alan Var Alamayan Var ve Ayıp Hassasiyeti
Kadir Sabuncuoğlu
Kadir Sabuncuoğlu
‘Muhalif’
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurum’da Belediyelerin Önceliği Ne Olmalı?

a.Kentsel Dönüşüm
b.Kent içi Ulaşım
c.Altyapı
d.Sosyal Belediyecilik
e.Kültür, Turizm ve Sanat
f.Sosyal Katılımcılık
g.Mahalle Kültürüne dönüş


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva