ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Yaşlı Destek Programı  başvuruları başladı
Yaşlı Destek Programı başvuruları başladı
İYİ Parti GİK üyeleri belirlendi
İYİ Parti GİK üyeleri belirlendi
KKKA! Erzurum 8 il içinde
KKKA! Erzurum 8 il içinde
Erzurum’da terör operasyonu
Erzurum’da terör operasyonu
Palandöken’de Kaf Laleleri açtı
Palandöken’de Kaf Laleleri açtı
HABERLER>EKONOMİ
19 Kasım 2014 Çarşamba - 01:11

Ovit yeniden başlayacak

Rize-Erzurum karayolu üzerinde inşa edilen ancak yapımı bir süre önce iş güvenliği tedbirleri kapsamında durdurulan Ovit Tüneli’nde inşaat çalışmaları yeniden başlayacak.

Ovit yeniden başlayacak

Rize-Erzurum karayolu üzerinde inşa edilen ancak yapımı bir süre önce iş güvenliği tedbirleri kapsamında durdurulan Ovit Tüneli’nde inşaat çalışmaları yeniden başlayacak.
 Türkiye’nin ve dünyanın en uzun karayolu tüneli projelerinden bir tanesi olan Ovit Tüneli Projesi’nde Karaman’ın Ermenek ilçesinde yaşanan maden faciasının ardından yapılan incelemede iş güvenliği ile ilgili bazı prosedürlerin eksik olduğu tespit edilmişti. İş güvenliği müfettişleri yaptıkları incelemede , tünel içinde ve dışında acil uyarı sistemi bulunmadığı, tünellerin içerisinde yapılan ölçümlerde zehirli gaz seviyesinin makul seviyeyi aştığı, tünellerde havalandırmanın yeterli olmadığı ve emiş sisteminin bulunmadığını belirlemişti. Heyetin incelemelerinin ardından tünel inşaatı 31 Ekim 2014 tarihinde durdurulurken, inşaatı yürüten firma eksiklerin giderilmesi için çalışmalarını tamamlayarak iş güvenliği uzmanlarını tünel inşaatına istedi. İlgili bakanlık tarafından görevlendirilen uzmanlar, tünelin İspir ve İkizdere taraflarında incelemelerini bugün tamamlarken, istenilen kapalı devre zehirli gaz ölçüm cihazını da yurt dışından getirtilerek tünel içerisine yerleştirildi. Yapılan incelemeler sonrasında kapsamlı bir rapor hazırlanırken, rapor doğrultusunda tünel inşaatının ne zaman başlanacağına karar verilecek. Ufak tefek eksiklerin kaldığı, aydınlatma ile ilgili eksiklerin de giderilmesinin ardından inşaat çalışmaları kısa sürede yeniden start alacak.
 Yüzde 50’nin üzerinde delme işlemi tamamlanan ve çift tüp olarak inşa edilen tünel, uzunluğu ile tamamlandığında dünyanın en uzun 4., Türkiye’nin ise 1. tüneli olma özelliği taşıyacak. Ovit Tüneli, 12.6 km uzunluğunda iki ana tünelden oluşacak. 1.4 kilo metre uzunluğundaki tüp açma kapatma tünelleri ile çift tüpün toplam uzunluğu 28 kilometre olacak. Tünelin toplam uzunluğu ise 14 kilometre olacak. Tünelin içerisinde 2 bin 600 rakımlı zirveye açılan birde bin 700 metre uzunluğunda havalandırma bacası olacak.
 Ovit Tünelinin tamamlanmasının ardından projelendirilen Rize- Mardin karayolu güzergahında İspir-Erzurum arasında çalışmaları devam eden 7 bin 200 uzunluğundaki Tırık Tüneli ve 3 bin 200 Metre uzunluğundaki Kavak Tüneli’nin tamamlanması ile güzergah stratejik ve ticari önemini arttıracak.
 Tünellerin tamamlanması ile Rize-Mardin Karayolu 50 kilometre kısalarak 200 kilometreye inecek. Ovit Tüneli inşaatı 13 Mayıs 2012 tarihinde Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın da katıldığı temel atma töreni ile başlamıştı.
 

 
Çınar’dan Ailelere uyarı
 
Yakutiye Nikah verileri açıklandı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
TKDK’dan 13’üncü destek
Tarım ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme Kurumu (TKDK) Erzurum Koordinatörlüğü ...
New Ctiy mağdurundan ilginç çalışma
New Ctiy projesinden konut alanların mağduriyetten kurtulmak için yaptıkları ...
Eker’e Erzurum için TARSİM talebi
TZOB Yönetim Kurulu Üyesi, Doğu Anadolu Bölge Temsilcisi Mehmet Latif ...
 
Yıldız, ‘Toprak bütünlüğümüz şerefimizdir’
Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Toprak Bilimi ve Bitki Besleme Bölümü ...
10 ayda 496 milyon vergi
Erzurum’da 10 aylık dilimde 744,1 milyon TL olarak tahakkuk eden verginin ...
Erzurum karşılıksız çekte 29'uncu sırada
M.AKDAĞ-TBB Risk Merkezi Karşılıksız İşlemi Yapılan Çeklerin Ekim ayı ...
 
Karşılıksız çek’te düşüş
MAHMUT AKDAĞ-2014 Ekim ayında karşılıksız çıkan çek sayısı Erzurum’da ...
Güzlük ekime bilimsel destek
M.COŞKUN-Palandöken Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü’nden çiftçilere, ...
Pasinler tarımda cazibe merkezi
KERİM BURUCU-Pasinler’de kurulan ERTETA Silaj Paketleme Tesisi kaliteli ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Kibirli Siyaset Aktörleri ve AK Parti'nin Değişim İhtiyacı
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Ayağın Sürünmesi
İzzet Fehmi Aksakal
İzzet Fehmi Aksakal
"Devlet Adamı” olmanın somut örneği: Vali Mustafa Çiftçi
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Cumhurbaşkanımıza Minnettarız
Ö. Faruk Kayaalp
Ö. Faruk Kayaalp
Alan Var Alamayan Var ve Ayıp Hassasiyeti
Kadir Sabuncuoğlu
Kadir Sabuncuoğlu
‘Muhalif’
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurum’da Belediyelerin Önceliği Ne Olmalı?

a.Kentsel Dönüşüm
b.Kent içi Ulaşım
c.Altyapı
d.Sosyal Belediyecilik
e.Kültür, Turizm ve Sanat
f.Sosyal Katılımcılık
g.Mahalle Kültürüne dönüş


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva