ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
TÜBİTAK’tan ATAUNİ projelerine destek
TÜBİTAK’tan ATAUNİ projelerine destek
Sürat pateninde madalyalar sahiplerini buldu
Sürat pateninde madalyalar sahiplerini buldu
Oltu’da zeytin üretimine destek
Oltu’da zeytin üretimine destek
Aktaş ailesi yasta
Aktaş ailesi yasta
Erzurum’un 3 aylık şirketleşme seyri açıklandı
Erzurum’un 3 aylık şirketleşme seyri açıklandı
HABERLER>EKONOMİ
26 Aralık 2014 Cuma - 14:35

Erzurumlu Tüketicilere müjdeli haber

Tüketici Birliği Federasyonu Üyesi ve Tüketici Hak Arama Derneği Genel Başkanı Nihat Altay; “İşletmelere tüketicilerin yaşadığı sorunlardan dolayı 10 gün içerisinde cevap verme zorunluluğu getirilmiştir” dedi.

Erzurumlu Tüketicilere müjdeli haber

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu BTK tarafından tüketicilerin sorunlarına çözüm olacak önemli bir uygulama başlatıldığını belirten Tüketici Birliği Federasyonu Üyesi ve Tüketici Hak Arama Derneği Genel Başkanı Nihat Altay; “İşletmelere tüketicilerin yaşadığı sorunlardan dolayı 10 gün içerisinde cevap verme zorunluluğu getirilmiştir” dedi.

Tüketici Hak Arama Derneği Genel Başkanı Nihat Altay konu ile ilgili olarak yaptığı açıklamada şunları kaydetti; “Bundan böyle işletmeler internet sitelerinin ana sayfasında ”tüketici şikâyetleri” adı altında bir bölüm oluşturmak zorundalar. Yeni uygulama ile iki yüz binin üzerinde abonesi bulunan işletmeciler için geçerli olmak üzere, işletmeler tüketiciye 10 gün içerisinde cevap vermek zorunda olması ve tüketici aynı şikâyeti 2 kez üst üste yaptığında bu şikâyet BTK sistemlerinde görünecek olmasıdır. Tüketici sorunlarının internet ortamında ücretsiz, daha hızlı, kolay ve gerçekten çözüme ulaşması açısından işletmelere yükümlülük getirilen bu uygulama tüketiciler açısından çok önemlidir. Örnek olarak bir GSM şirketi ile sorun yaşayan tüketici, müşteri hizmetlerini aradığında dakikalarca/saatlerce müşteri hizmetleriyle konuşarak sorununa bir çözüm bulamadan telefonu kapatmak zorunda kalıyordu.

Bu düzenleme ile işletmelerin, tüketici şikâyetlerinin çözümü ve önlenmesi amacıyla sundukları hizmetlere ilişkin gerekli tedbirleri alma, şikâyetler sonucu oluşan mağduriyetleri giderme ve benzer durumda olan ancak şikâyetçi olmayan abonelerin de mağduriyetlerinin giderilmesi hususunda gerekli önlemleri alma zorunluluğu getirilmiştir. İşletmelerin internet ana sayfalarına tüketici şikâyetleri bölümü koyma zorunluluğunun yanında, gelen şikayetlerdeki tüketici mağduriyetlerine bir çözüm bulunamaması halinde, yapılan entegrasyon ile bu şikayetler BTK sistemlerine otomatik olarak düşecek ve o sektörde ki aksaklıklar BTK tarafından gözlemlenecek olmasıyla tüketici mağduriyetleri büyük oranda giderilecektir."

 
Bölge Turizmine ‘Golf’ desteği
 
Sarıkamış Şehitleri için yürüdüler
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Galericilerden sitem var
M.COŞKUN-Ahmet Küçükler döneminde yaptırılan Erzurum Galericiler Sitesi’nin ...
19 yılda 9 patent çıkardık
MAHMUT AKDAĞ-Erzurum’da kasım ayında 1, yılın 11 ayında ise 6 patent başvurusu ...
Oltu Taşı'na bilimsel yaklaşım
Atatürk Üniversitesi Oltu Yer Bilimleri Fakültesi’nde “Ocaktan Vitrine” adlı bir panel yapıldı.
 
Erzurumlu zanaatkardan ilginç çözüm
Erzurum’da ayakkabı tamircisi Recep Kumcular, buz tutan cadde ve sokaklarda ...
Protesto azaldı, güven çoğaldı
M.AKDAĞ-TBB Risk Merkezi Kasım ayı ve 2014’ün 11 aylık dönemi protestolu ...
Erzurum konut performansında 3’üncü
MAHMUT AKDAĞ-Erzurum konut satış hacmi ve ipotekli konut satışı bakımından ...
 
Erzurum’da ipotekli konut satışlarında artış
MAHMUT AKDAĞ-Erzurum’da kasım ayında 132 birinci, 83 de ikinci elden olmak ...
Karaca’dan pirim ve teşvik değerlendirmesi
Matbaa-Kırtasiye ve Tabelacılar Esnaf Odası Başkanı Hikmet Karaca, 2009 ...
11 ayda 5 bin 712 konut satıldı
MAHMUT AKDAĞ-TÜİK 2014 yılı Kasım ayı ve ocak-kasım dönemi konut satış ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Bir başarı Hikayesi: ‘Erzurumspor’
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Kibirli Siyaset Aktörleri ve AK Parti'nin Değişim İhtiyacı
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Ayağın Sürünmesi
İzzet Fehmi Aksakal
İzzet Fehmi Aksakal
"Devlet Adamı” olmanın somut örneği: Vali Mustafa Çiftçi
Ö. Faruk Kayaalp
Ö. Faruk Kayaalp
Alan Var Alamayan Var ve Ayıp Hassasiyeti
Kadir Sabuncuoğlu
Kadir Sabuncuoğlu
‘Muhalif’
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurum’da Belediyelerin Önceliği Ne Olmalı?

a.Kentsel Dönüşüm
b.Kent içi Ulaşım
c.Altyapı
d.Sosyal Belediyecilik
e.Kültür, Turizm ve Sanat
f.Sosyal Katılımcılık
g.Mahalle Kültürüne dönüş


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva