ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Judo’da ETÜ farkı
Judo’da ETÜ farkı
Atatürk Üniversitesinde 2 yeni bölüm açılıyor
Atatürk Üniversitesinde 2 yeni bölüm açılıyor
Erzurum’da bağımsız denetim şirketi kuruldu
Erzurum’da bağımsız denetim şirketi kuruldu
ESKİ’den su israfına karşı seferberlik
ESKİ’den su israfına karşı seferberlik
Erzurum çiftçisine makine desteği
Erzurum çiftçisine makine desteği
HABERLER>BÖLGEDEN
27 Nisan 2016 Çarşamba - 02:37

Demiryolu ulaşımında tarihi süreç

“Avrupa-Kafkasya- Asya Ulaşım Koridorları ve Türkiye’nin Artan Önemi” konulu konferansı hazırladığı slayt gösterisi eşliğiyle anlatan AK Parti Milletvekilli Arslan, “Bu fotoğraf aslında her şeyi anlatıyor. Bu slayttaki Türkiye bugün nereye, Dünya’nın 17. Ekonomisi.’ dedi

Demiryolu ulaşımında tarihi süreç

Kars Kafkas Üniversitesi (KAÜ)’de “Avrupa-Kafkasya-Asya Ulaşım Koridorları ve Türkiye’nin Artan Önemi” konulu konferans düzenlendi.

KAÜ Tıp Fakültesi Konferans Salonu’nda düzenlenen konferansta; Avrupa-Kafkasya- Asya Ulaşım Koridorları ve Türkiye’nin Artan Önemi”ni ayrıntılarıyla anlatıldı.

Saygı Duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başlayan konferansın açılış konuşması KAÜ Rektörü Prof. Dr. Sami Özcan, yaptı.

ÖZCAN BİLGİ VERDİ

KAÜ Rektörü Prof. Dr. Sami Özcan, Türkiye’nin son yıllarda çok önemli projelere imza attığını söyledi.

Prof. Dr. Sami Özcan, “Türkiye’nin coğrafi konumu, Asya ve Avrupa kıtaları arasında bir köprü olması, dünyadaki ulaştırma ağları ve lojistik hizmetler bakımından çok önemli stratejik avantajlar sunmaktadır. Bu avantajlardan faydalanabilmek için ulaştırma ve lojistik hizmetleri çerçevesinde çok önemli yatırımların gerçekleştirildiğini memnuniyetle takip ediyoruz. Bu bağlamda tarihi ipek yolunun tekrar canlandırılması noktasında Türkiye çok önemli işlere imza atmaktadır. Bu bağlamda; Bulgaristan, Ermenistan, Gürcistan, İran, Kazakistan, Kırgızistan, Moldova, Romanya, Tacikistan, Türkmenistan, Özbekistan ve Ukrayna’nın da yer aldığı Avrupa -Kafkasya -Asya Ulaştırma Koridoru Kars’ı da yakından ilgilendiren Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesinin hayata geçirilmesi için atılan adımlar; Avrupa ve Asya arasında kesintisiz bir ulaşım için büyük bir imkan sağlayan Marmaray projesi; 3. Havalimanı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, 2006 yılından itibaren Devlet Demiryolları öncülüğünde, bir tanesi de Kars’ta olmak üzere, Türkiye’nin birçok yerinde kurulan ve kurulması planlanan lojistik merkez ve köyler; Bunların yanı sıra bölünmüş yolların artırılması, hızlı tren projesi, havayolu ulaşımında sağlanan ilerlemeler gibi çok sayıda alanda özellikle 2000’lerden sonra önemli adımlar atılmıştır. Bu adımların Türkiye’nin kalkınmasındaki yeri tartışmasızdır ve Türkiye bu sayede uluslararası ticaretten çok daha büyük paylar alabilecektir. Bahsi geçen projeler Kars’ın sosyo - ekonomik gelişmesine de çok önemli katkılar sunacaktır. Kars; demiryolu hattına entegre karayolu hattına ve uluslararası bir havalimanına sahip bir sınır ilimizdir. BTK demiryolu hattı Hazar üzerinden Türkmenistan’a bağlanabildiği gibi, Kars’taki mevcut demiryolu hattı Iğdır-Nahçivan üzerinden alternatif demiryolu projesiyle İran’a, Türki Cumhuriyetlere ve Çin’e ulaşabilecektir. Kısaca Kars, bir serhat şehri olarak, Türkiye’nin her yerinden üretilen ürünlerin bu ülkelere ulaştırılmasında önemli bir aktarma ve kavşak noktası durumundadır. Kars’ın bu konumunun ekonomik faydalar yaratabilmesi için Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesinin bitmesi ve yatırım planlarına alınan ve kurulması yönünde çalışmalara başlanan Lojistik Merkezin biran önce faaliyete geçmesini diliyorum” dedi.

ARSLAN PROJEYİ PAYLAŞTI

“Avrupa-Kafkasya- Asya Ulaşım Koridorları ve Türkiye’nin Artan Önemi” konulu konferansı hazırladığı slayt gösterisi eşliğiyle anlatan AK Parti Kars Milletvekilli Ahmet Arslan, “Evet bu kadar sözden sonra niye Avrupa, Asya ve arasında Kafkasya ve Kafkasya’nın olmazsa olmazı Başkenti Kars, buradan Türkiye. Aslında her şeyi gösteriyor. Böyle bir ülke yoktur ki 3 tane kıtaya coğrafi anlamda jeostratejik ve jeoterapik anlamda köprülük yapabilsin. Bu anlamda biz Türkiye’de Anadolu coğrafyasında olmak adına çok şanslıyız. Ancak bu coğrafyanın hakkını verebilmiş miyiz? Ne yazık ki bu coğrafyanın hakkını verememişiz. Bu coğrafyayı bize yurt olarak, vatan olarak bırakmak isteyen ecdat, bu coğrafyada en az, sadece Kars coğrafyasında 1,5 milyon şehit vermiş. Dolayısıyla Anadolu coğrafyasının bu anlamda ne kadar önemli olduğunu hepiniz biliyorsunuz” diye konuştu.

ARSLAN’IN DEĞERLENDİRMESİ

Aslan, “Bu fotoğraf aslında her şeyi anlatıyor. Bu slayttaki Türkiye bugün nereye, Dünya’nın 17. ekonomisi, büyüklük anlamında, 2015 yılında buna uygun olarak 145 milyar dolarlık ihracat, 210 milyar dolarlık da ithalatla yaklaşık 350 milyar dolarlık bir ticaret hacmi var. Ve yine 2023’e ilişkin hedefler ortaya koyduk. Bu hedefleri sadece sözde ortaya koymamış olmak adına, dedik ki 2023 yılına Dünya’nın en büyük on ekonomisinden biri olacağız. Ve yine dedik ki Dünya en iyi on ekonomisinden birisi olabilmek adına 500 milyar dolarlık ticaret hedeflememiz lazım. İhracat hedeflememiz lazım. Bunu gerçekleştirmek için işte bu 3 kıta arasındaki Anadolu coğrafyamızın hakkını vermemiz lazım. Bugüne kadar özellikle Sovyetler Birliği döneminde Çin’den Doğu Asya’dan başlayan ve Avrupa’nın batısına kadar giden kuzey koridoru var. Bu kuzey koridoru bu güzergah üzerindeki bütün ülkelerin taşımların yönlendiren, taşıyan ve bulunduğu konumdan menfaatlenen bir koridor. Ve yine bir koridor daha güney koridoru Yine Afganistan, İran üzerinden Türkiye’ye dolanarak Avrupa’ya giden koridor. Hazar Denizinin Güneyinden geçen bir koridor, ancak Güney’e kadar inip tekrar Kuzey’e çıkması bir zaman kaybı anlamına geliyor. Ve yine özellikle bu coğrafyadaki ülkelerin çok çok önemsediği ve daha kestirme yollar, ticaret yolları oluşturmak adına ortak koridor, ortak koridor Çin’den başlıyor. Kazakistan üzerinden Azerbaycan’a, Gürcistan’a, Türkiye’ye ve Türkiye üzerinden Avrupa’ya gidebildiği gibi Kazakistan üzerinden Rusya’ya da çıkabiliyor. Ve yüne Türkmenistan’dan, Türkmenbaşı Limanı’ndan Azerbaycan’a, yani Bakü’ye geçiş, oradan da yine Türkiye coğrafyasını kullanarak Avrupa’ya gitmeyi ön görüyor ki bu ortak koridorun özellikle Anadolu’da buluşup, Avrupa’ya giden kısmı bizi çok çok ilgilendiriyor” şeklinde konuştu.

Kafkas Üniversitesi’nde düzenlenen “Avrupa-Kafkasya- Asya Ulaşım Koridorları ve Türkiye’nin Artan Önemi” konferansta Vali Günay Özdemir, TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın ve Karayolları Genel Müdürü İsmail Kartal’da birer konuşma yaptı.

Konferans sonunda Vali Günay Özdemir, Ahmet Arslan’a, Rektör Prof. Dr. Sami Özcan’da Apaydın ve Kartal’a teşekkür belgesi ve çeşitli hediyeler verdi.

 
Kesintinin sebebi açıklandı
 
“Teşekkür Ederiz Mehmet Amca”
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Hayallerini sahneye taşıyacaklar
Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından “Hayallerini Sahneye Taşı” sloganıyla ...
Erzurum-Bingöl yolunda kaza: 6 yaralı
Bingöl-Erzurum karayolunda meydana gelen trafik kazasında, 6 kişi yaralandı. ...
Ahıska Türklerine gönül desteği
Tekinler Kız Kur'an Kursu öğreticileri Üzümlü İlçesi'ndeki Ahıska Türkleri'ni ziyaret ettiler.
 
‘Milletle Devlet el ele mücadele etmeli’
Teröre karşı milletle devletin el ele vererek mücadele etmesi gerektiğini ...
Oltu’dan Burhaniye’ye Cağ Köprüsü
Balıkesir’in Burhaniye ilçesinde, kurulan Yöresel Ürünler Pazarında, hazırlanan ...
Giresun Sahnesinde ‘Cumhuriyetin ilk Sedası’
Azerbaycan İrevan Devlet Dram Tiyatrosu, Giresun’da ‘Cumhuriyetin ilk ...
 
Ambulans otomobille çarpıştı: 2 ölü
Kars’ta ambulans ile otomobilin çarpışması sonucu meydana gelen trafik ...
Tunceli-Elazığ Karayolu ulaşıma açıldı
Tunceli-Elazığ karayolu Göktepe köyü yakınlarında sabah saatlerinde askeri ...
‘Yabancı Değil, Misafir Öğrenci’ çağrısı
UDEF Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ali Bolat, yabancı öğrenci kavramının ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Kibirli Siyaset Aktörleri ve AK Parti'nin Değişim İhtiyacı
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Ayağın Sürünmesi
İzzet Fehmi Aksakal
İzzet Fehmi Aksakal
"Devlet Adamı” olmanın somut örneği: Vali Mustafa Çiftçi
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Cumhurbaşkanımıza Minnettarız
Ö. Faruk Kayaalp
Ö. Faruk Kayaalp
Alan Var Alamayan Var ve Ayıp Hassasiyeti
Kadir Sabuncuoğlu
Kadir Sabuncuoğlu
‘Muhalif’
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurum’da Belediyelerin Önceliği Ne Olmalı?

a.Kentsel Dönüşüm
b.Kent içi Ulaşım
c.Altyapı
d.Sosyal Belediyecilik
e.Kültür, Turizm ve Sanat
f.Sosyal Katılımcılık
g.Mahalle Kültürüne dönüş


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva