ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Taekwondoda Dadaş damgası
Taekwondoda Dadaş damgası
GSİM’den yüzücülere motivasyon desteği
GSİM’den yüzücülere motivasyon desteği
İl Sağlıktan GSİM'e destek sertifikası
İl Sağlıktan GSİM'e destek sertifikası
Jandarma imdatlarına yetişti
Jandarma imdatlarına yetişti
MEM ve ASHM’den Aile yılı temalı resim sergisi
MEM ve ASHM’den Aile yılı temalı resim sergisi

Mahmut Akdağ

Sinyalizasyon sisteminde ciddiyetsizlik mi var?
27 Mart 2013 Çarşamba

Trafik önemli konu; devam edeceğiz dedik.
Gece saat bir buçuk suları…
Şehrin merkezinde araçla geziyoruz…
İn yok cin yok…
Tek tük araç geçiyor…
Ama ışıklar tıpkı gündüz vakti gibi…
Kırmızıda dakikalarca bekliyorsunuz…
Öyle ya…
Mobeseye yakalanma korkumuz var!
İşin şakası bir tarafa da, trafikte aksayan o kadar çok şey var ki…
Bunlardan birisi de ışıklar…
Gece bu vakitte niye kontrollü geçiş için sinyal sistemi devreye girmiyor ki…
Sinyalizasyonda bir başka sıkıntı bazı güzergahlardaki 10, 15 saniyelik yeşil ışık süresi…
Bazen en öndeki araç şoförü aymaz olup, ağzını burnunu karıştırmaya başlamışsa…
Bir bilemediniz iki araç ancak geçebiliyor…
Sonra…
60 bazen de 90 saniye daha bekle…
Anlamadığımız şey şu…
Bu sinyalizasyon kurgucuları buralarda zaman zaman sürüşe çıkmazlar mı?
Bize göre pratik yapmaları şart…
Test anlamına da geliyor…
İlgilileri örnek isteyebilirler…
Hemen 2 adres verelim…
Birisi pelit meydanından gürcü kapı tarafına çıkan dar sokak…
Yeşil ışık burada 10 saniye yanıyor…
Sonra 60 saniye bekliyorsunuz…
Araçlar bazen öyle kuyruk oluyor ki…
Taa mumcunun alt köşesine kadar…
Bir başka yer, Cumhuriyet Caddesi’nin havuz başı tarafındaki son ışıklar…
Orada da, 18 saniye süre tanınmış…
Çok hızlı hareket edilse bile en fazla 6 ile 8 araç geçebiliyor…
Oysa, sirkülasyon hayli fazla…
***
Uzmanların anlatımına bakılırsa, Avrupa’da birçok kent alt geçit, üst geçit kullanmadan sadece sinyalizasyon sistemi ile trafiği gül gibi idare ediyorlarmış…
Yeter ki, ince bir hesap yapılsın…
Üstün körü değil.
Dün trafikte insan unsurundan dert yanmıştık…
Sinyal sisteminde de buna dikkat lazım…
Yukarıda söyledik ya…
Adam kuyruğun en önünde…
Başlıyor burnunu karıştırıp sağa sola bakmaya…
Çoğu kere de, ışıkları geçerek duruyor…
Yeşil yandığında görmüyor bile…
Beklentisi arkadan korna çalınması…
Öyle yapılıyor zaten…
Ama saniyeler akıp gidiyor…
Düşünsenize 18 saniyenin çoğu kere 5 ile 8 saniyesi böyle boşa gidiyor…
Öyle ise, bu marjın dikkate alınması şart…
Bu arada dün trafik müfettişlerine değinmiştik…
Bir okurumuz yorum göndermiş ve…
“Fahri trafik müfettişlik var ama bunlar devletin üst düzey çalışanları veya sanatçıları gelip sokak aralarını mı kontrol edecek, tesadüfen bir trafik ihlali görürlerse ceza uygulanması için görüş bildirirler” demiş…
Bildiğimiz kadarıyla yetkinliğini ispat etmiş ve belli kriterleri haiz her kesimden fahri müfettiş olunabiliyor…
Okurumuzun dediği gibi olsa, zaten hiçbir anlamı olmaz ki…
Erzurum’daki sorun, fahri müfettiş olmayışı, yahut yeterli sayıda bulunmayışı…
Buna ilişkin çok ayrıntılı bir yönetmelik olduğunu biliyoruz…
Şartları var…
Birkaçı şöyle:
Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak,
En az kırk yaşında olmak,
En az yüksekokul mezunu olmak
En az on yıllık sürücü belgesi sahibi olmak,
Asli kusurlu olarak ölümlü veya yaralamalı trafik kazasına sebebiyet vermemiş olmak,
Müracaat tarihinden geriye doğru toplam beş yıl içerisinde, hakkında 100 ceza puanı uygulaması sonucu sürücü belgesinin geri alınmamış olması,
Kamu hizmetlerinden yasaklı olmamak,
Taksirli suçlar ve aşağıda sayılan suçlar dışında tecil edilmiş hükümler hariç olmak üzere, ağır hapis veya 6 aydan fazla hapis veyahut affa uğramış olsalar bile devletin şahsiyetine karşı işlenen suçlara, zimmet, ihtiras, irtikap, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık sahtecilik, inancı kötüye kullanma, dolaylı iflas gibi yüz kızartıcı veya şeref ve haysiyeti kırıcı suçtan veya istimal ve istihlak kaçakçılığı hariç, kaçakçılık, resmi ihale ve alım satımlara fesat karıştırma, devlet sırlarını açığa vurma suçlarından dolayı hükümlü bulunmamak.
Bu kadar…
Bunların içinde üst düzey kamu görevlisi olma şartı yok!
***
Ajanların görevleri de bu yönetmelikte belirtilmiş…
Şunlar:
Tespit ettikleri kural ihlallerine ilişkin olarak EK-3'teki tutanağı düzenledikten sonra, bir hafta içerisinde en yakın trafik birimine teslim ederler.
Trafik güvenliği ile ilgili görüş ve önerileri bildirebilirler.
Yer ve zamanla sınırlı olmayıp, ülkenin her yerinde görevli sayılırlar.
Görevlerini yürütürken, adil ve tarafsız olmak zorundadırlar.
Araç durduramaz, sürücülerle muhatap olamaz, belge veya evrak kontrolü yapamazlar.
5 maddeden müteşekkil…
Bize göre teknolojideki baş döndüren gelişmeler dikkate alınarak bu görevler yeniden tespit olunmalı…
Mesela, kamerasıyla yapacağı kesin tespitleri ilgili birimlere aktarmaktan tutun da, direkt ceza yazmaya kadar yetkileri olmalı fahri müfettişlerin…
Öyle olsa…
Hatalı park yapacak babayiğit çıkar mı?
Çeker kameraya, yapar yüzde yüz tespiti basar cezayı…
Az zaman sonra her taraf süt liman…
Uzattık…
Ama, önemli demiştik…
Devam edeceğiz…
 

Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR
Toplam 5 yorum var, 5 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
28 Mart 2013 Perşembe  12:25

Bildiğim kadarıyla bu şehir içi trafik sinyalizasyonu Büyükşehir Belediyesinin kontrolünde. Arkadaşlar Belediyenin elinde olan hangi işten hayır gelmiş ki bu işdende hayır gelsin. Sinyalizasyon sisteminin çoğunun lambaları yanmıyor. Vatandaş kırmızı mı yandı,yeşil mi yandı görebilmek için akrobasi yapıyor.

Yorumu oyla      8      5  
27 Mart 2013 Çarşamba  15:58

Endüstri Mühendisleri bu konuyu rahatlıkla halledebilir. Sonuçta bir optimizasyon problemi.

Yorumu oyla      9      5  
Bahtiyar karacan 27 Mart 2013 Çarşamba  15:04

Erzurumun gerçek sorunlarını birtek siz yazıyorsunuz. Bu yüzden size teşekkür ediyoruz. Sinyalizasyonla ilgili şikayetlerinizi şu numaraya bildirin deniyorya bir deneyin bakalım cevap verecek mi????

Yorumu oyla      8      5  
Yavuz Kırmızıgöz 27 Mart 2013 Çarşamba  14:41

Evet yine şehrimiz açısından güzel bir konuya değinmişsiniz...Bu sorunla ilgili benim de gözüme çarpan bir yer var...Migros kavşağından Gürcükapı'ya dönerken konulan ışıkların altındaki zaman sayacı yanlış çalışıyor...Kırmızı ışıkta zaman sayacı 20'lerdeyken bir anda yeşil yanıyor. Çok küçük bir şey ama...Kazaya sebebiyet vermemesi için bir an önce yetkililerin kontrol etmesi gerektiğini düşünüyorum...Vatandaşın birinin bu sebepten canının yanması hiç de hoş olmaz bence...

Yorumu oyla      9      5  
Hayati 27 Mart 2013 Çarşamba  11:58

Şuanda Yoncalığa çıkarken Taşambarların bulunduğu noktadaki kavşakta tam bir trafik keşmekeşliği yaşanıyor. Kim nereden çıkıyor belli değil.

Yorumu oyla      9      5  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
ERZURUM
YAZARLAR
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Şantajın Oyunu
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Atatürk Üniversitesi’nde akıl teri patenti geçti
İzzet Fehmi Aksakal
İzzet Fehmi Aksakal
Trafikte ölüm sessizdir, istatistik bağırır
Can Umut Avcıgil
Can Umut Avcıgil
Kurşun sıkarsan, sevinç dağılır kardeşim
İslamhan Bulutlar
İslamhan Bulutlar
Herkesin putu kendine şirin...
Ö. Faruk Kayaalp
Ö. Faruk Kayaalp
Asansör Takım Olmanın Alemi Var mı? Ve Erzurumspor Gerçeği
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurum’un Türkiye Yüzyılı Önceliği:

Göçün Önlenmesi
Milletvekili Sayısının Yeniden Yükselmesi
Raylı Sistem
Türk Dünyası Merkezi Konumunu Alması
Tarımsal Sanayi Merkezi Olması
Erzurum İmaj ve Algısının Güncelleştirilmesi
Yeni Stadyum
Erzurum’un Eski Mahallelerine Yeniden Kavuşması
Betonlaşmanın durdurulması
Hepsi


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva