Dün akşam üstü trafiğe çıkanlar, şehrin ulaşım sorunun hangi noktalara geldiğini bir kere daha görmüşlerdir…
Saat 16 ile 16 30 arası bir arkadaşımla Üniversite’den, Havuzbaşı istikametine seyir halindeyim… Paşalar caddesinden gelen araçlarla, üniversite yönünden gelenler bu alanda bir büyük araç konvoyu oluşturdular. Geçmek ne mümkün!
Cumhuriyet Caddesi tarafı da tıka basa dolu…
Gıdım gıdım yol alıyoruz. Zor bela, hastaneler caddesine geçtik! Eski Numune Hastanesinin önünde biriken yüzlerce araç burada da trafiği tıkamış vaziyette… Onlarca dakika sonra yine zar zor geçiyoruz…
Ardından, İstasyon kavşağı geliyor ki, aman Allahım!
Gürcü Kapı tarafından gelenler, Sanayi yönünden gelenlerle kafa kafaya ben tahmin edeyim 500 siz 800 deyin ağzına kadar araç!
Geçmenin imkanı yok!
Onlarca dakika sonra güç bela sıyrılabildik…
Yarım saatin ardından döndüğümüzde bir Trafik Polisi gelip işi düzeltmeye çalışıyordu…
Kelimenin tam anlamıyla arap saçına dönmüş bir hal!
Aslına bakılırsa bu durum her gün için geçerli.
Özellikle bazı saatlerde; mesela, insanların işlerine gidip çıktıkları vakitler ile, öğrencilerin paydos anlarında…
Tedbir alınmazsa, önümüzdeki günlerde bu yoğunluk çok daha üst düzeylere çıkar…
♦♦♦
Nedir önlem? Valla, bir defa kavşak düzenlemeleri mutlak surette yeniden gözden geçirilmeli… Öyle yerler var ki, 100 metrede bir kavşak bulunuyor!
Bunların bir çoğunun iptal edilmesi lazım…
Bazı alt geçit olan yerlerde de, ilave uygulamalara gidilmesi kaçınılmaz…
Sürücülerin önemli bir kısmı alt geçitten karşıya geçmek yerine yandaki dar yolu kullanmayı tercih ediyor. Hangi akla hizmet ediyorsa…
Bu gibi sürücüler içinde mecburi istikamet belirleyici yöntemler geliştirilmeli…
Bununla beraber, trafiğin çok yoğun olduğu zaman dilimlerinde önemli bazı kavşaklarda muhakkak surette trafik polisi bulundurulması lazım…
Aksi halde, bu keşmekeş önü alınamaz kavga, gürültülere dahi sebebiyet verebilir.
♦♦♦
Bu ve benzeri yaşadıklarımızı göz önüne alınca Erzurum’un bir numaralı probleminin trafik olduğunu çok rahat bir biçimde söyleyebiliriz.
Son yıllarda yapılan alt geçitlerin yeterli olmadığı, çözüm için vakit geçirilmeden işin uzmanlarından destek alınması gerektiği ortadadır.
Bunu Belediye mi yapar, UKOM diye kodlanan Ulaştırma Komisyonu mu bilmeyiz?
Bildiğimiz, giderek devasa boyutlara ulaşan ciddi bir sorunla karşı karşıya olduğumuz.
Bu arada kapalı otoparklarla beraber açık oto park uygulamasının da teşviki yoluna gidilmeli.
Şehir içinde boş olarak duran çok sayıda alan var… Elbet sahipleri vardır bu arsaların; buralar için kiralama yoluyla park yeri uygulaması başlatılsa hiç fena olmaz.
Ayrıca, kamuya açık her yerin vakit geçirilmeden paralı park durumuna getirilmesi de şarttır.
Bunlardan önemli gördüğümüz alanların başında, Cumhuriyet Caddesi kavşağından başlamak üzere Çaykara güzergahı taa, Gez kavşağına kadar.
Bunu bu civarda bulunan esnafın hemen tamamı da istiyor.
İşin bu kısmını Belediye halledecek elbet. Bize düşeni biz yapıyor, sorunları elimizden geldiğince dile getiriyoruz. Vebali çözüm makamında olanların boynuna.