ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Erzurum’da her 5.6 kişiden biri genç
Erzurum’da her 5.6 kişiden biri genç
Erzurum 20 Genç Şehir arasında
Erzurum 20 Genç Şehir arasında
Erzurum genç nüfusta Bölgede 8’inci sırada
Erzurum genç nüfusta Bölgede 8’inci sırada
İstatistiklerle Gençlik 2024 verileri açıklandı
İstatistiklerle Gençlik 2024 verileri açıklandı
Şehit Aslan dua ve gözyaşlarıyla anıldı
Şehit Aslan dua ve gözyaşlarıyla anıldı

Mahmut Akdağ

Bir numaralı sorunumuz: Trafik!
23 Ekim 2012 Salı

Dün akşam üstü trafiğe çıkanlar, şehrin ulaşım sorunun hangi noktalara geldiğini bir kere daha görmüşlerdir…
Saat 16 ile 16 30 arası bir arkadaşımla Üniversite’den, Havuzbaşı istikametine seyir halindeyim… Paşalar caddesinden gelen araçlarla, üniversite yönünden gelenler bu alanda bir büyük araç konvoyu oluşturdular. Geçmek ne mümkün!
Cumhuriyet Caddesi tarafı da tıka basa dolu…
Gıdım gıdım yol alıyoruz. Zor bela, hastaneler caddesine geçtik! Eski Numune Hastanesinin önünde biriken yüzlerce araç burada da trafiği tıkamış vaziyette… Onlarca dakika sonra yine zar zor geçiyoruz…
Ardından, İstasyon kavşağı geliyor ki, aman Allahım!
Gürcü Kapı tarafından gelenler, Sanayi yönünden gelenlerle kafa kafaya ben tahmin edeyim 500 siz 800 deyin ağzına kadar araç!
Geçmenin imkanı yok!
Onlarca dakika sonra güç bela sıyrılabildik…
Yarım saatin ardından döndüğümüzde bir Trafik Polisi gelip işi düzeltmeye çalışıyordu…
Kelimenin tam anlamıyla arap saçına dönmüş bir hal!
Aslına bakılırsa bu durum her gün için geçerli.
Özellikle bazı saatlerde; mesela, insanların işlerine gidip çıktıkları vakitler ile, öğrencilerin paydos anlarında…
Tedbir alınmazsa, önümüzdeki günlerde bu yoğunluk çok daha üst düzeylere çıkar…

♦♦♦
Nedir önlem? Valla, bir defa kavşak düzenlemeleri mutlak surette yeniden gözden geçirilmeli… Öyle yerler var ki, 100 metrede bir kavşak bulunuyor!
Bunların bir çoğunun iptal edilmesi lazım…
Bazı alt geçit olan yerlerde de, ilave uygulamalara gidilmesi kaçınılmaz…
Sürücülerin önemli bir kısmı alt geçitten karşıya geçmek yerine yandaki dar yolu kullanmayı tercih ediyor. Hangi akla hizmet ediyorsa…
Bu gibi sürücüler içinde mecburi istikamet belirleyici yöntemler geliştirilmeli…
Bununla beraber, trafiğin çok yoğun olduğu zaman dilimlerinde önemli bazı kavşaklarda muhakkak surette trafik polisi bulundurulması lazım…
Aksi halde, bu keşmekeş önü alınamaz kavga, gürültülere dahi sebebiyet verebilir.

♦♦♦
Bu ve benzeri yaşadıklarımızı göz önüne alınca Erzurum’un bir numaralı probleminin trafik olduğunu çok rahat bir biçimde söyleyebiliriz.
Son yıllarda yapılan alt geçitlerin yeterli olmadığı, çözüm için vakit geçirilmeden işin uzmanlarından destek alınması gerektiği ortadadır.
Bunu Belediye mi yapar, UKOM diye kodlanan Ulaştırma Komisyonu mu bilmeyiz?
Bildiğimiz, giderek devasa boyutlara ulaşan ciddi bir sorunla karşı karşıya olduğumuz.
Bu arada kapalı otoparklarla beraber açık oto park uygulamasının da teşviki yoluna gidilmeli.
Şehir içinde boş olarak duran çok sayıda alan var… Elbet sahipleri vardır bu arsaların; buralar için kiralama yoluyla park yeri uygulaması başlatılsa hiç fena olmaz.
Ayrıca, kamuya açık her yerin vakit geçirilmeden paralı park durumuna getirilmesi de şarttır.
Bunlardan önemli gördüğümüz alanların başında, Cumhuriyet Caddesi kavşağından başlamak üzere Çaykara güzergahı taa, Gez kavşağına kadar.
Bunu bu civarda bulunan esnafın hemen tamamı da istiyor.
İşin bu kısmını Belediye halledecek elbet. Bize düşeni biz yapıyor, sorunları elimizden geldiğince dile getiriyoruz. Vebali çözüm makamında olanların boynuna.

Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR
Toplam 7 yorum var, 7 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
Arif 27 Ekim 2012 Cumartesi  00:19

Kaldırımsız şehir,yeşil alansız şehir,kavşağı , bulvarı yanlış olan şehir,trafik polisinin sadece şehir merkezinde olduğu şehir, Cumhuriyet caddesi hariç tüm kaldırımları işgal altındaki şehir, mahallebaşınya yaşayanlarla problemim yok ama her alanı mahallebaşı olmuş şehir(kaldırım işgali, yolun işgali, keşmekeşlik anlamında, herkesin kafasına göre inşaat yaparken kafasına göre yola malzeme döktüğü şehir,tek şeritli yolda çift taraflı park yapılan şehir,meydanları ve ara cadde ve sokakları ona buna peşkeş çekilen şehir,kamuya açık yerleri işgal edilip ticaret yapılan şehir,cami altı marketçilik şehri,kentsel bölüşüme kurban edilen şehir,KURAL,KANUN VE HUKUKUN SADECE VİLAYET CADDESİNDE OLDUĞU ŞEHİR,.....Dert çok hemdert yok...Velhasıl Bu şehrin SAHİBİ YOK...

Yorumu oyla      7      5  
yoncalik, 24 Ekim 2012 Çarşamba  17:56

Benim fikrim; Hangi yoldan-hangi saatte kac arac geciyor, buna yönelik profesyönellere basvurup bi isiklandirma-trafik düzenlemesi yapilmasidir. Bunun icin dediginiz gibi bi kac yolun tek yön trafige alinmasi vb. gerekebilir. Fakat en önemli unsur ve eksik olan unsur "SABIR". Sayin yazar, dünyanin hic bi büyük sehrinde, sehir merkezinde hizli trafik akisi mümkün degil..Kesmekes trafigin önüne düzenlemelerle gecebilirsiniz bunun icinde sabir ve saygi gerkeli. Bu anlamda büyüksehirlerde cözüm genelde "Toplu tasim araclaridir". Tabi bununla Erzurumdaki "kamikazelerden" bahsetmiyorum. Erzurumlu biraz büyük düsünüp, metrosunu kurabilir. Petrolün pahaliligi, trafigin hantalligi, ölümcül kazalar düsünüldügünde en cazip secenek budur.Tabi bunun icin saglam bi "para" gerekiyor, bunuda erzurumlu(Halka acik bi fonla) gelecekte kullanacagi icin karsilamasi gerekir. Tabi bu yarin olacak bise degil ama en azindan üzerine düsünmeye baslanmali. Yillardir Rus sehirlerinde bu varsa bizde neden olmasin !

Yorumu oyla      7      5  
ramis 24 Ekim 2012 Çarşamba  13:44

Arkadaşın dediğine katılıyorum ilerleyen zamanlarda menderese yapılan park yeri sökülüp oradan kesinlikle alt geçit yapılacaktır. bu kaçınılmazdır. tabi planlayan ve oraya bu kadar para akıtan bunun günahını nasıl karşılayacak.

Yorumu oyla      7      5  
ramis 24 Ekim 2012 Çarşamba  13:33

Şu alt geçitlere yeniden bir çeki düzen verilse ve sinayilezosyona dikkat edilse çözüm budur.

Yorumu oyla      7      5  
mustafa 24 Ekim 2012 Çarşamba  12:20

Abicim doğru söylemişsiniz böyle giderse önüne geçilemeyecek bir biçime gelirse şaşırmayalım ama peki bunu demek başka birde çözümlemek başka. kim yapacak bunu? Seçilenler atananlar işleri güçleri ne bunların?

Yorumu oyla      7      5  
Gözütok 24 Ekim 2012 Çarşamba  12:00

Bugün olmazda yarın Menderes oto parkı kalkar, alt geçit olur. Dünyanın parası da yine hiçe gitmiş olur.

Yorumu oyla      7      5  
Ufuk Bakan 24 Ekim 2012 Çarşamba  01:36

Mahmut Bey sizde olmasanız şehrin sorunlarını yazan olmayacak. Menderes caddeside bu durumda buryada el atmasi lazim. Lutfen bu caddeyide gezinde bir yazin.

Yorumu oyla      7      5  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
ERZURUM
YAZARLAR
Ö. Faruk Kayaalp
Ö. Faruk Kayaalp
Erzurumspor Elese de Elense de Kutlu ve Ekibine Minnettarız
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Şantajın Oyunu
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Atatürk Üniversitesi’nde akıl teri patenti geçti
İzzet Fehmi Aksakal
İzzet Fehmi Aksakal
Trafikte ölüm sessizdir, istatistik bağırır
Can Umut Avcıgil
Can Umut Avcıgil
Kurşun sıkarsan, sevinç dağılır kardeşim
İslamhan Bulutlar
İslamhan Bulutlar
Herkesin putu kendine şirin...
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurum’un Türkiye Yüzyılı Önceliği:

Göçün Önlenmesi
Milletvekili Sayısının Yeniden Yükselmesi
Raylı Sistem
Türk Dünyası Merkezi Konumunu Alması
Tarımsal Sanayi Merkezi Olması
Erzurum İmaj ve Algısının Güncelleştirilmesi
Yeni Stadyum
Erzurum’un Eski Mahallelerine Yeniden Kavuşması
Betonlaşmanın durdurulması
Hepsi


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva