Türk Eğitim Sen’den eğitim sorunlarına analiz
Türk Eğitim Sen Bir Nolu Şube Başkanı Bayraktar, eğitimin sorunlarının aşılması için hükümete büyük görevler düştüğünü belirterek, eğitim alanına yeterli bütçe ayrılmadığını öne sürdü.
Türk Eğitim Sen Bir No’lu Şube Başkanı Müfit Bayraktar, eğitim sisteminin sorunlarının aşılması için hükümetin yeni düzenlemeler yapması gerektiğini belirterek, eğitim için ayrılan bütçenin yeterli olmayışının bu alandaki sorunların temelinde yer aldığını söyledi.
EĞİTİM EN BÜŞÜK LYATIRIM
Eğitim sistemindeki sorunların giderilmesi için hükümete önemli görevler düştüğünü belirten Bayraktar, “Eğitime yapılan yatırım, en büyük yatırımdır. Maalesef bu gerçek hep göz ardı ediliyor. Ülkemizde eğitime ayrılan bütçe diğer ülkelere göre daha düşük payda. Eğitim politikaları değişken değil, kalıcı bir biçimde yapılandırılmalı. Genel bir eğitim politikası olmadıkça eğitimin sorunları aşılamayacaktır” dedi.
ÖĞRETMEN EKONOMİK AÇIDAN HAK ETTİĞİ NOKTADA DEĞİL
Öğretmen maaşlarının bir çok Avrupa ülkesine göre çok düşük olduğunu belirten Bayraktar, “ 2004 yılında Türkiye’deki kamu çalışanları ortalama 384 Euro maaş alırken, AB ortalaması 2 bin 100 Euro’yu buluyor. Türkiye’de 2003 yılında ortalama memur maaşlarının 366 Euro olduğunu ortaya koyan araştırmaya göre 2004 yılında maaşlar ortalama 384 Euro seviyesine geldi. Bu kriterlerle AB’ye girilemez. Zor bir görevi üstlenen öğretmenlere maalesef hak ettiği değer verilmiyor” şeklinde konuştu.
ERZURUMDA Kİ YOKSULLUK BAŞARIYI AZAYATIYOR
ÖSS ve LGS’deki başarısızlığın öğretmenlere mal edilmesinin doğru bir yaklaşım olmadığını belirten Bayraktar, “ Eğitimdeki başarısızlığın faturasının öğretmenlere yüklenmesi doğru bir yaklaşım değil. Bu sınavlardaki başarısızlık alım gücünün yüksek olmamasından kaynaklanıyor. Bir öğrenci dershaneye giderken bir diğer öğrenci gidemiyor ve sorun fırsat eşitliği sorununu ortaya çıkarıyor.” dedi.
ÖĞRENCİ YETENEKLERİ ALANINDA YÖNLENDİRİLMELİDİR
Öğrencilerin yetenekleri alanında yönlendirilmesinin ve meslek eğitiminde önem kazanmasının eğitim açısından önemli bir yere sahip olduğunu belirten Bayraktar, “ Meslek eğitimine önem verilerek, öğrenciler yetenekleri doğrultusunda yönlendirilmelidir. Matematiğe ilgisi olmayan bir öğrencinin ille de matematik öğrenmesinin dayatılması doğru bir yaklaşım değil. Öğrencinin yetenekleri göz önünde bulundurularak, yönlendirme yapılmalıdır. Meslek okullarına ağırlık verilmelidir. Her meslek atölyesi bir eğitim kurumudur, meslek öğrenmenin yöntemlerinden birisidir. Ara eleman yetiştiren meslek okulları ve yüksekokullarının kalitesi artırılmalıdır. Bu durum işsizliği de engelleyecektir” diye konuştu.