Tüketici cep telefonlarından şikayetçi
Erzurum'da son dönemlerde tüketicilerden gelen şikayet dilekçelerinin cep telefonları üzerine yoğunlaştığı bildirildi.
Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğü Şube Müdürü Tüketici Haklarını Koruma Heyeti Temsilcisi Turgut Özer, Erzurum'da 2006 yılının ilk 3 aylık döneminde tüketicilerden gelen 103 şikayet dilekçesinin yüzde 80'inin cep telefonları ve servis hizmetleriyle ilgili olduğunu açıkladı. Geçtiğimiz yıl toplam 303 tüketici şikayetinin değerlendirildiğini hatırlatan Özer, geçen yıllarda kapıdan satışlardan kaynaklanan sorunların bu dönemde büyük bir azalma gösterdiğini ifade etti. 2006 yılının ilk 3 aylık döneminde alınan 103 şikayetin 16'sının reddedildiğini, 48'inin tüketici lehine sonuçlandırıldığını kaydeden Şube Müdürü Özer, 25 dosyanın incelemesinin ise devam ettiğini belirtti.
Piyasada cep telefonuyla ilgili sirkülasyonun fazla olması sebebiyle şikayetlerin arttığına dikkat çeken Özer, "Tüketicilerimizin büyük bir çoğunluğu satış sonrası verilen servis hizmetlerinden sıkıntılı. Tüketicilerimiz her geçen dönem biraz daha bilinçleniyorlar. Şikayet sayısı her yıl biraz daha artıyor" dedi.