SSK’DA SANAL SİGORTA DÖNEMİ
SSK İl Müdürü Bumin: “Sosyal Sigortalar Kurumu (SSK), şirketlerden sonra kişilere de elektronik ortamda hizmet dönemini başlattı. Buna göre, sigorta kayıtları, aylık miktarlarını gösteren belgelerin verilmesi, aylık alınan banka veya PTT şubelerinin değiştirilmesi gibi işlemler artık internet ortamında yapılabilecek.”
Erzurum SSK İl Müdürü Hulusi Bumin’in aktardığı bilgiye göre; SSK'nın 'www.ssk.org.tr' isimli web sayfası kullanılarak, gerek yeşil kart uygulaması gerekse belediyeler ile diğer kurum ve kuruluşlarca sağlanan çeşitli yardımların verilmesi sırasında vatandaşlardan talep edilen sigortalılık kaydına ilişkin sorgulama yapılabilecek, üretilecek barkodlu belge çıktı olarak alınabilecek. Bununla birlikte emekli, dul ve yetimler tahsis numaralarını ve T.C. kimlik numaralarını yazarak ikametgah adreslerini ve aylık aldıkları banka veya PTT şubelerini değiştirebilecekler. Çeşitli kurum ve kuruluşlara ibraz edilmek üzere emekli, dul ve yetimlere ödenen aylık tutarlar ile bunlardan yapılan kesintilere ilişkin bilgileri gösterir belge barkod üretilmek suretiyle çıktı olarak alınabilecek.
İŞLEMLER NASIL YAPILACAK?
SSK il Müdürü Hulusi Bumin’in verdiği bilgiye göre işlemler internet ortamında şöyle yapılacak:
"www.ssk.gov.tr" adresinden "Interaktif Uygulamalar" seçilerek, sigortalılık kaydı için "Sigortalılık Tescil Kaydı Tespiti", adres ve banka/PTT değişikliği için "Adres ve Banka/PTT Değişikliği", aylık ve yıllık maaş dökümü için "Rehberlik Hizmetleri", tıklanacak ve işlemler internet ortamından sonuçlandırılacak. Banka veya PTT şubesi değişikliği işlemleri ayın ilk 10 günü hariç tüm ay boyunca her yerden her zaman gerçekleştirilebilecek. Diğer işlemler için süre sınırlaması bulunmuyor.