ERZURUM gazetesine özel açıklamalarda bulunan Uğur Dershanesi SBS Müdürü Birol Turgut, SBS hakkında şunları söyledi: Sınava hazırlanan öğrenciler kendilerine ilk önce neden iyi bir liseyi kazanmak istiyorum sorusunu sormalı?.Bireyin kişisel özellikleri ve hayattan beklentileri birbirinden farklı olmasından dolayı herkesin bu soruya cevabı farklı olacaktır.Dolayısıyla amaç ve hedefleri de herkesin beklentileri doğrultusunda birbirinden farklıdır” dedi. Uğur Dersanesi Kurucu Müdürü İsmail Hakkı Bozkurt yeni sınav sistemiyle ilgili şunları söyledi: “Ülkemizde 1974 yılından beri merkezi olarak uygulanmakta olan üniversiteye giriş sınavı 20 ocak 2009 tarihli YÖK toplantısında alınan kararla yeniden değiştirilmiştir. Değişen sistemi doğru tanımak başarılı olmak için olmazsa olmaz koşuldur2010 yeni üniversite giriş sistemi;2010 yılından itibaren üniversite giriş sistemi iki aşamalı ve 6 ayrı sınavdan oluşan bir yapıya kavuşmuştur. ” dedi. Eğitim alanında her hafta bir dershaneye ayıracağımız köşeyi aktarıyoruz.
G.İ.
FOTOĞRAF:
FOTOĞRAF:
Gamze İSPİRLİ- ERZURUM gazetesi
ERZURUM gazetesine özel açıklamalarda bulunan Uğur Dershanesi SBS Müdürü Birol Turgut, SBS hakkında şunları söyledi: Sınava hazırlanan öğrenciler kendilerine ilk önce neden iyi bir liseyi kazanmak istiyorum sorusunu sormalı?.Bireyin kişisel özellikleri ve hayattan beklentileri birbirinden farklı olmasından dolayı herkesin bu soruya cevabı farklı olacaktır.Dolayısıyla amaç ve hedefleri de herkesin beklentileri doğrultusunda birbirinden farklıdır”
İYİ BİR LİSEYİ KAZANMAK İSTİYORUM
Uğur Dershanesi SBS Müdürü Birol Turgut, SBS hakkında şunları söyledi: “Sınava hazırlanan öğrenciler kendilerine ilk önce neden iyi bir liseyi kazanmak istiyorum sorusunu sormalı?.Bireyin kişisel özellikleri ve hayattan beklentileri birbirinden farklı olmasından dolayı herkesin bu soruya cevabı farklı olacaktır.Dolayısıyla amaç ve hedefleri de herkesin beklentileri doğrultusunda birbirinden farklıdır.Üniversite için bir basamak oluşturduğunu söyleyebileceğimiz ortaöğretim kurumları aynı zamanda gençlerimizin kişilik ve karakterlerinin de temel taşlarının yerine oturduğu dönemde stratejik bir öneme sahiptir. Ülkemizde her yıl yapılan liselere giriş ve yerleştirme işlemi ismen değişmekle beraber,seçme işlemi her zaman uygulanmaktadır.Geçen senelerde yapılan tek basamaklı sınavın yeterli güvenirliğe sahip olmaması,sadece sonucu değerlendirmesi ve hazırlığında bütün dersleri kapsamaması öğrencilerin okulu önemsememesine sebep olmuştur”
SÜREÇ ELE ALINMALIYDI
Yeni ilköğretim vizyonunun gereği olarak sonucun değil sürecin ele alınacağı bir ölçme değerlendirme yapılmasının önemine değinen Turgut, “ Farklı türdeki liselere (genel liseler hariç) giriş için uygulanan seçme yerleştirme işlemi 2009 yılında uygulanmaya başlandı.Bu yeni uygulamanın adı da “OGES” ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ olmuştur.Bu sistemin temel amacı seçme işlemini, öğrencilerin sınıf düzeylerine ve olgunlaşma seviyelerine uygun olarak soru sorarak gerçekleştirmek.Hatırlayacaksınızdır bir önceki sistemde sadece sekizinci sınıfın sonunda altı ve yedinci sınıf müfredatını da kapsayan bir sınav yapılıyordu.Buda bilginin önemini azaltıp,öğrenciler için sadece sonuca yönelik çalışmayı teşvik ediyordu. İlköğretim 6,7,8. sınıf öğrencilerinin yıllara yayılan seviye ve performanslarının ölçümüyle oluşan puanlara göre ortaöğretim kurumlarına yerleşmelerini esas alan yeni sistem üç ana unsura dayanıyor:
1-Seviye Belirleme Sınavı (SBS)
2-Yılsonu Başarı Puanı (YBP)
3-Davranış Puanı (DP)
Her yıl Haziran ayında 6,7 ve 8. sınıflara uygulanan ve o yılın kazanımlarının ölçüldüğü sınavda: Matematik,Türkçe,Sosyal Bilgiler,Fen ve Teknoloji,Yabancı Dilden soru çıkmakta.Seviye belirleme sınavının katsayıları ise Türkçe:4, Matematik:4, Fen ve Teknoloji:3 Sosyal Bilgiler:3 Yabancı Dil: 1 olacaktır” dedi.
LYS VE YGS
Uğur Dersanesi Kurucu Müdürü İsmail Hakkı Bozkurt yeni sınav sistemiyle ilgili şunları söyledi: “Ülkemizde 1974 yılından beri merkezi olarak uygulanmakta olan üniversiteye giriş sınavı 20 ocak 2009 tarihli YÖK toplantısında alınan kararla yeniden değiştirilmiştir. Değişen sistemi doğru tanımak başarılı olmak için olmazsa olmaz koşuldur. 2010 yeni üniversite giriş sistemi;2010 yılından itibaren üniversite üniversite giriş sistemi iki aşamalı ve 6 ayrı sınavdan oluşan bir yapıya kavuşmuştur.
Sistem şu anda lise-3.sınıfta öğrenim görecek öğrencileri kapsamaktadır.
1.Aşama Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı (YGS)
YGS Mart ayı sonunda tek oturumda yapılacaktır. Öğrencilere ortak alan derslerinden sorular yöneltilecektir. Her alandan 45’er soru olmak üzere toplam 180 soru ve 180 dakika olarak düzenleme yapılmıştır.
YGS puanları Meslek Yüksek Okullarına giriş için, AÖF,Özel Yetenek sınavları için baraj puanını belirleyecektir.YGS’de barajı geçemeyenler LYS’ye katılamayacaklardır.YGS’den alınan puanların belli bir bölümü LYS’ye eklenecektir.
LİSANS YERLEŞTİRME SINAVI(LYS)
İkinci aşama sınavı olan LYS Haziran ayının sonunda farklı günlerde 5 oturumda yapılacaktır.
Her oturumda farklı bir test uygulanacaktır. Öğrenciler girmek istedikleri yüksek öğretim programına göre en az iki teste katılacaklardır.
LYS
LYS-1 Matematik –geometri –analitik geometri
LYS-2 Fizik –kimya-biyoloji
LYS-3 Edebiyat-dil anlatım-coğrafya-1
LYS-4 Tarih-coğrafya-2- felsefe grubu
LYS-5 Yabancı dil
LYS’de her bölümde 120- 150 arası soru bulunacaktır
.Sorular mevcut ÖSS’nin ikinci bölümüne benzeyecektir.
Öğrenciler girmek istedikleri yüksek öğretim programının puan türüne göre hangi oturuma katılacaklarına karar vereceklerdir.
Sınava katılacak öğrenciler girdikleri testlere göre farklı puanlar alacaklardır.
Yeni sistemde AOBP katsayılarıda değiştirilmiştir.
Bu katsayılar yeni yapılacak düzenlemelere göre belirlenecektir. Yeni sistemin ayrıntıları bu ay içerisinde netleşecektir”
(DEVAM EDECEK)