KREDİ KARTI İŞPORTASI
Kredi kartına olan talebin her geçen gün artması, bazı kredi kuruluşlarını ilginç pazarlama yöntemlerini kullanmaya yöneltti. Cumhuriyet Caddesi üzerinde stand açan özel bir kredi kuruluşu yetkilileri vatandaşlara kredi kartı almaları için ısrarcı ikna yöntemleri kullanıyorlar.
Kredi kartına olan talebin her geçen gün artması bazı kredi kartı kuruluşlarını ilginç pazarlama yöntemi kullanmaya yöneltti. Cumhuriyet Caddesinde kredi kartı standı açan bir özel banka temsilcileri işportacıları aratmadı. Kredi kartına yapılan yeni düzenlemeleri göz ardı eden kart tanıtıcıları, tüketicilere işportacılar gibi çağrı yaparak kredi kartı başvurusuna yönlendirmeye çalıştılar.. Kredi kartı kullanımını artırmak için ısrarcı tavırlarla, vatandaşı ikna etmeye çalışan kredi kartı tanıtıcıları, kredi kartları konusundaki düzenlemeleri de göz önünde bulundurmuyorlar.
KREDİ KARTI KONUSUNDA UYARI
Tüketiciyi Koruma Derneği yetkileri konuyla ilgili olarak vatandaşları kredi kartı kullanımı konusunda uyardılar. Kredi kartlarının doğru kullanılmadığında, mağduriyete yol açacağını belirten TÜKODER yetkilileri, “Türkiye’de 110 bin kişi kredi kartı mağduru ve bankalarla icralık durumda, yine Türkiye kredi kartı sayısı bakımından Avrupa ülkeleri arasında üçüncü sırada, bu durum kredi kartına olan talebin boyutunu özetleyecek nitelikte. İhtiyacımızdan fazla mal ve ürün tercih etmemeliyiz, gelirimiz ölçüsünde harcama yapmalıyız. Kredi kartı borcunu zamanında ödemeliyiz. Kredi kartı konusunda araştırma yapıp, daha cazip olan kartı tercih edilmelidir. Bu konuda daha önce kulanım bedeli alan tüketiciyi mağdur durumda bırakan bankalar olduğuna tanık oluyoruz. Bankalar para kazanırken,büyük bir kesimi oluşturan tüketiciyi mağdur duruma bırakmamalı. Bu konuda arz. talep dengesi sağlanabilmelidir” diye konuştular.