ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Çiftçi İlçe vakıfları performanslarını denetledi
Çiftçi İlçe vakıfları performanslarını denetledi
ETB’den Şenkaya buluşması
ETB’den Şenkaya buluşması
Kızılay vekaletle kurban kesim kampanyası başladı
Kızılay vekaletle kurban kesim kampanyası başladı
Hafızlık proje okullarına yoğun ilgi
Hafızlık proje okullarına yoğun ilgi
Engelli bireyler için iş birliği
Engelli bireyler için iş birliği
HABERLER>GUNCEL
18 Ocak 2008 Cuma - 00:00

KAMYONCU YÜK DEĞİL DERT TAŞIYOR

Kamyoncular Erzurum da ulaştırma sektörünün önemli sorunları bulunduğunu belirterek, ulaştırma bölge müdürlüğü tarafından verilen belgelerinin yüksek maliyetler içerdiğini ve yük kantarları denetiminde farklı muameleler uygulandığını öne sürerek, K1 belgesi denetimlerinde etkinlik sağlanamadığını ifade ettiler.

KAMYONCU YÜK DEĞİL DERT TAŞIYOR

KAMYONCU YÜK DEĞİL DERT TAŞIYOR Kamyoncular Erzurum da ulaştırma sektörünün önemli sorunları bulunduğunu belirterek, ulaştırma bölge müdürlüğü tarafından verilen belgelerinin yüksek maliyetler içerdiğini ve yük kantarları denetiminde farklı muameleler uygulandığını öne sürerek, K1 belgesi denetimlerinde etkinlik sağlanamadığını ifade ettiler. Nakliyeciler ayrıca Erzurum da kamyoncuların sorunlarının aşılması için site kurulmasını istediler. Kamyoncular Erzurum da ulaştırma sektörünün önemli sorunları bulunduğunu belirterek, ulaştırma bölge müdürlüğü tarafından verilen belgelerinin yüksek maliyetler içerdiğini ve yük kantarları denetiminde farklı muameleler uygulandığını belirterek, K1 belgesi denetimlerinde etkinlik sağlanamadığını ifade ederek, Erzurum da kamyoncuların sorunlarının aşılması için site kurulmasını istediler. KAMYONCULARIN ÖNEMLİ SORUNLARI VAR Erzurum Kamyoncular ve Nakliyeciler Kooperatifi Başkanı Abidin Evliyaoğlu, yetki belgesi almak için istenen ücretin nakliyecileri olumsuz etkilediğini belirterek, uygulamanın devam etmesi ile sektörde işsizlik sorunun artacağını öne sürdü. 2011 Üniversitelerarası Kış Oyunları’nın alınmasının ardından şehirde güzel bir yapılaşma olacağını vurgulayan Evliyaoğlu, “Erzurum da kamyonculara ait site kurulmalıdır. Geçen yıl 25 Şubat’ta yürürlüğe giren yasa, yetki belgesi almayan kamyoncu esnafının çalışmasını imkânsız kılıyor. Kanunla şirketlere ve nakliye komisyoncularına ‘K’ türü yetki belgesi alma hakkı tanınırken, sınırlı sorumlu taşıyıcı kooperatiflere bu hakkı vermiyor. Sayıları 100 binleri bulan kamyon ve TIR şoförü ile nakliye firması çalışanları işsiz kalacak. Türkiye, kamyon ve TIR çöplüğüne dönecek. Milyarlarca dolarlık servet çürüyecek. Küçük sermayeli çok firma tasfiye edilirken büyük sermayeli az sayıda firma korunacak. Bu da tekelleşme tehlikesine yol açacak” dedi. SERMAYE ŞİRKETİNE DÖNÜŞECEĞİZ Taşıma maliyetlerinin yeni kanunla birlikte yüzde 50 arttığını kaydeden Evliyaoğlu, “Bunun en büyük etkisi ihracat üzerinde görülecek. İthalat maliyetlerinde ise artma olmayacak. Bu da dış ticaret açığının büyümesine sebep olacak. Kanun hükümleri Türkiye’ye taşıma yapan yabancı nakliyecilere uygulanmayacak. Adeta kabotaj ile getirilen yabancılara yurtiçi taşıma yasağı sadece yerlilere uygulanır hale gelecek. Ticari amaç olmadan sadece kendi işi için nakliye aracı bulunduranlar da 10 milyar lira belge parası vermek ve ikinci bir kamyon almak zorunda kalacak. Kamyon kooperatifleri ortadan kalkarak birer sermaye şirketine dönüşecek. Anayasa’nın 171. maddesinde yer alan kooperatifçiliğin geliştirilmesine dair hüküm çiğnenecek. Yerli müteşebbislerin nakliye komisyonculuğu yapması yüksek mali engellere takılacak. Piyasa yabancı nakliye komisyoncularına kalacak. Yasal yollardan çalışmasına imkân kalmayan araçlar yasal olmayan yollara sapacak.” diye konuştu. SORUNLAR ÇOK FAZLAAkaryakıt fiyatlarındaki yüksek artış, buna paralel olarak maliyetlerin hızla yükselmesinden şikâyet eden kamyoncu esnafı sorunlarını ERZURUM gazetesine anlattı.FAHRULLAH AKSAKALLI(NAKLİYECİ)25 yıldır bu mesleğin içerisindeyim. Mazot ücretleri çok yüksek.K1 ve SRC belgeleri almak büyük maliyetlere mal oluyor. Bunun yanında vergi, sigorta primi ödemeleriyle daha da zor duruma düştük. Son düzenlemelerle Bağ-Kur primleri bize yüzde 350 oranında daha fazla yük getirdi. Yetki belgelerinin ücretleri çok yüksek. Nakliyeciler olarak maliyetlerin yüksek olmasından dolayı önemli sorunlar yaşıyoruz. Sorunların aşılması için Erzurum’a nakliye sitesi kurulmalıdır. Kantarlardaki denetimlerde farklı tarifeler uygulanabiliyor. Bu sorunların bir an önce giderilmesini istiyoruz. ALİ AKARÇAY(NAKLİYECİ)Sorunların çözümü için devletin daha az vergi ve sigorta primi alması lazım. Bunun yanında kamyoncu esnafına, kilometre başına fiyat hesabı getirilmeli. Bunun için de Ulaştırma Bakanlığı ve Şoförler Federasyonu bir araya gelerek, nakliye ücretlerine, tonaj ve kilometre hesabını baz alarak standart bir ölçü getirsinler. Neden bizimle kimse ilgilenmiyor? Ülkeyi yönetenler kamyoncuların bu halini neden görmüyor? Kayıt dışılığın önlenmesi adına çıkarılan denetimlerin etkin bir şekilde devam etmesini istiyoruz. Denetimler etkin bir şekilde devam etmelidir. Sorunların aşılması noktasında herkesin üzerine düşeni yapması gerekiyor. SERKAN BAĞAÇLI( NAKLİYECİ)Vatandaşlardan toplanan bu vergiler nereye gidiyor? Hükümetin doğru-dürüst yatırımı olmadığına göre, bu kadar vergi ne yapılıyor? Gelsinler de şu kamyoncu esnafın halini bir görsün. Allah rızası için buraya bir gelsinler. Seçildiklerinden bu yana tek bir milletvekili bile. Bizim en parlak dönemimiz 1980-90 yılları arasıydı. Irak Savaşı ile birlikte bugüne kadar sadece geçici bir süre nefes aldık. 2000'den bu zamana kadar işlerimiz daha da geriye gitti ve bu hale geldik. Bir çift lastiğin fiyatı 700 milyon lira olmuş. Hal böyle olunca, son zamanlarda hacizli kamyoncu esnafın da sayısı maalesef arttı. Kamyoncular, hayattan dertli. Hep sağdan soldan borç alarak, günü kurtararak yaşamını sürdürmeye çalışıyor. İş kapabilmek için yasal olmayan yollarla tonajlar artırılıyor. Böyle olunca da 2 arabanın yükünü tek araba götürüyor.. Esnafın tıkanmasının tek nedeni yakıt fiyatlarındaki artıştır. AHMET AYGÜN( NAKLİYECİ) Kamyoncularımız bugün şehrin farklı noktalarına dağılmış durumda. Belli bir merkezde oluşturulacak kamyon garajı ile bir anlamda denetim de sağlanmış olabilecek. Kamyoncu esnafın ayakta kalma mücadelesinde bölge insanımızdan da özellikle nakliye konusunda destek bekliyoruz. Sektörümüzde önemli sorunlar yaşanıyor. Erzurum da nakliye anlamında site kurulması halinde katma değer sağlanmalıdır. Belgeler konusunda denetimler artırılmalıdır. Üretim girdi maliyetleri azaltılmalıdır. Mazotun litre fiyatı 2.65 YTL yükselirken, batıda bu oran daha düşük. Kamyoncu yakıt giderleriyle baş edemiyor. Bu nedenle çoğu kamyoncu peşin paralı taşıma yapıyor. Yakıt parası yetmediği için şoförlerin yolda kaldığı da oluyor. Kamyoncular için site kurulmalı ve daha fazla örgütlenmelidir.

 
 
Kur’an Eğitimi ve Yaz Kur’an Kursları
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
İlk deplasman masrafı Minibüsçülerden
Mersin'de kampta bulunan Erzurumspor'un ilk deplasman masrafı, Minibüscüler ...
Göğüs Hastanesi çıta yükseltti
Erzurum Nihat Kitapçı Göğüs Hastalıkları Hastanesi Başhekimi Uzman Dr. ...
2008’de sulama sorunu kalmayacak
İl Genel Sekreteri Ramazan Sodan, 2007 yılında İl Özel İdaresi tarafından ...
 
NARMAN TOKİ KONUTLARI İHALEYE ÇIKARILDI
Başbakanlık Toplu Konut İdaresi (TOKİ) Başkanlığı, Erzurum Narman'a konut, ...
Şenkaya’nın hedefi; yol ve su
2007 yılını ulaşım ve yol yapımına ağırlık vererek geçiren Şenkaya Belediyesi, ...
PALANDÖKEN KIŞ TURİZMİNİN STAR’I
Türkiye'nin kış turizm merkezlerindeki bazı işletmelerde doluluk oranı, ...
 
Vergi tahsilatında yüzde 80 başarı
Erzurum’da 2007 yılında tahakkuk eden 312 milyon 990 bin 900 YTL ...
BÜYÜKŞEHİR GÜREŞÇİLERİ MİLLİ TAKIM’DA
Doğu Anadolu’nun birinci ligdeki tek temsilcisi olan Büyükşehir ...
TARET, umut projesi
Tarım Kredi Kooperatifleri Bölge Müdür Abdullah Damcı, TARET projesi ile ...
 
ERZURUM
YAZARLAR
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Yaşın Alınanı
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Atatürk Üniversitesi’nde akıl teri patenti geçti
İzzet Fehmi Aksakal
İzzet Fehmi Aksakal
Trafikte ölüm sessizdir, istatistik bağırır
Can Umut Avcıgil
Can Umut Avcıgil
Kurşun sıkarsan, sevinç dağılır kardeşim
İslamhan Bulutlar
İslamhan Bulutlar
Herkesin putu kendine şirin...
Ö. Faruk Kayaalp
Ö. Faruk Kayaalp
Asansör Takım Olmanın Alemi Var mı? Ve Erzurumspor Gerçeği
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurum’un Türkiye Yüzyılı Önceliği:

Göçün Önlenmesi
Milletvekili Sayısının Yeniden Yükselmesi
Raylı Sistem
Türk Dünyası Merkezi Konumunu Alması
Tarımsal Sanayi Merkezi Olması
Erzurum İmaj ve Algısının Güncelleştirilmesi
Yeni Stadyum
Erzurum’un Eski Mahallelerine Yeniden Kavuşması
Betonlaşmanın durdurulması
Hepsi


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva