Erzurum-Artvin Karayolu inceleme altında
DSİ 26. Bölge Müdürü Sezai Sucu, geçen yıl Çoruh Nehri'nin taşması sonucu Erzuru Artvin Karayolu’nun 35. kilometresindeki Ortaköy köprüsü mevkiinde nehir yatağı ıslah çalışmalarına başladıklarını söyledi.
Çoruh Nehrinin taşması sonucu Artvin-Erzurum Kara yolunun geçen yıl 18 gün ulaşıma kapandığını hatırlatan Sucu, bu yıl aynı sıkıntıyı yaşamamak için önceden tedbir almaya çalıştıklarını ifade etti.
DERİNER BARAJI ÇALIŞMALARI
Sucu yaptığı açıklamada şunları kaydetti: “Berta Köprüsü’nde geçen yıl yaşadığımız sıkıntıyı yaşamamak için elimizden gelen gayreti DSİ olarak gösteriyoruz. Tüm makine parkını buraya seferber ettik. Çoruh Vadisi’nden gelen yılda 5.8 milyon metre küp rusubat var. Her yıl Deriner barajının su tutması geciktiği için bu rusubat Deriner Barajı membasının üst kısmında birikmeye yol açıyor. Dolayısıyla bu rusubat Artvin-Erzurum Karayolunun kapanma riskini arttırıyor. Bunun için hedeflediğimiz taşkın zamanına kadar tüm makinelerimizi ve imkanlarımızı burada kullanarak rusubatı ve fazla hafriyatı almak için bu kötü hava şartlarına bakmadan yaklaşık 250-300 milyon metre küp hafriyatı buradan taşımak istiyoruz. Taşkın sezonunda geçen sen yaşadığımız sıkıntıları bir daha yaşamayalım. 13 adet iş makinesi, 8 adet kamyon ve özel olarak getirttiğimiz 2 adet eskavator ile DSİ Genel Müdürlüğü büyük bir çalışma yürütmektedir. Bizim hedeflediğimiz taşkınla yollarımız kapanmaması gerekiyor. Yolun kapanmasını körükleyen nedenlerden biri de yeni yapmakta olduğumuz Artvin-Erzurum Karayolunun yapım çalışmaları esnasındaki hafriyatında Çoruh Nehri’ne dökülmesidir. Bunun da kaldırılması için bir takım çalışmalar yapmaktayız. Her ne kadar biz bu çalışmaları yapmakta doğal nedenlerden dolayı yolun kapanma ihtimali tekrar olabileceği düşüncesiyle Gümüşhane köyü mevkiinden yaklaşık 13 kilometrelik yolun büyük bir kısmında iyileştirilmesi çalışmalarım devam etmektedir. Yolun iyileştirilme çalışmalarını yaklaşık on beş gün içinde bitireceğiz. Yolun standardını büyük ve küçük araçların geçişlerini sağlayacak şekilde düzenlemeye çalışıyoruz. "
KREDİ GÖRÜŞMELERİ SÜRÜYOR
Yusufeli Barajı hakkında da bilgi veren Sucu, baraj inşaatının başlaması için kredi görüşmelerinin devam ettiğini ve gerekli olan kaynağın temin edilmesi durumunda barajın inşaatına en kısa sürede başlayacaklarını kaydetti.
ÖDENEK YETERSİZLİĞİ SORUNU
DSİ 26. Bölge Müdürü Sezai Sucu, baraj inşaatında ödenek yetersizliği sebebiyle aksamalar olduğunu, acil olan yerleri aksatmamaya çalıştıklarını belirtti. Sucu, “Tabi ki, inşaatın zamanında bitirilememesi ve aksaması alemimize oluyor. Barajın zamanında bitirilmesi ile günlük kazancı 1 milyon dolar olacaktı. Ama şu an aynı rakam zararına oluyor. Artvin'e dev yatırım var, bütçeye göre ödenek yapılıyor ve bu nedenle bazı yol çalışmalarımızı bu yüzden ara vermek zorunda kalıyoruz ve ağırlık dolarak Derıner Barajı gövde beton kısmına veriyoruz “ şeklinde konuştu.