ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Erzurumspor Ümraniye’den puansız ayrıldı
Erzurumspor Ümraniye’den puansız ayrıldı
Kop Geçidi beyaza büründü
Kop Geçidi beyaza büründü
Yeşilay bisiklet turu etkinliği yoğun ilgi buldu
Yeşilay bisiklet turu etkinliği yoğun ilgi buldu
Trendyol 1. Lig: Eyüpspor: 0 - Göztepe: 3
Trendyol 1. Lig: Eyüpspor: 0 - Göztepe: 3
Ardahan yolunda feci kaza: 1 ölü, 13 yaralı
Ardahan yolunda feci kaza: 1 ölü, 13 yaralı

Hakan Yönden

Ne doğrarsan aşan, o gelir gaşşığan
8 Ocak 2014 Çarşamba

İnsanı, kent kimliği, tarihi ve coğrafi üstünlükleri ile bünyesinde yüksek potansiyeller barındıran bir markadır Erzurum. Potansiyelleri ve dinamikleri ile markalaşan Erzurum, gücünü iş hayatına da taşımak, söz sahibi olmak ve bu alanda zenginleşmek durumundadır. Sizlerden biriyim. Pazarlama ve marka yönetimi uzmanı olarak eğitimlerim ve deneyimlerim sonucunda işlerinizde ve yaşamlarınızda olumlu fark oluşturacak rafine fikirleri sizlerle paylaşacağım.

 Erzurum ‘un üretim ve hizmet alanlarında hak ettiği konumda olmadığı düşüncesinden hareket ile yeni dünya düzeni, çağdaş iş yapma usülleri, markalaşma, güncel pazarlama uygulamalarından bahisle, sektör farkı gözetmeksizin hizmet kalitesini artırmak ve rekabet gücünü oluşturmaya katkıda bulunmak arzusundayım.

Küresel ekonomide yaşanan değişim, pazar yapılanmaları, tüketici beklentileri ve rekabet koşulları, değişim- dönüşüm olgusunu bir zorunluluk olarak ön plana çıkartmaktadır. Yenilik düşüncesi ve mevcut işlerimize değer kazandırmak, yönetim şekli, çalışanlar, iş görme usulleri ve süreçleri arasındaki etkileşimin doğal sonucu olarak ortak değerler ve amaç birliği sayesinde mümkün olacaktır. En küçük işletmeden, devasa sanayi tesislerine kadar günümüzde geçerli olan düşünce ve eylem şekli budur.

Daha fazla kazanmak, İşinizi büyütmek, ürün ve hizmetlerinizin tercih edilmesi, pazar ve müşteri payınızı artırmak öyle tahmin ediyorum ki esnaftan sanayiciye kadar işletme sahibi olan her kesimin ortak paydasıdır. Değişim olgusu ve dinamikleri bireysel veya kurumsal ölçekte iş yapan işletmelerin bilgi seviyesinde artış gerçeğini zorunlu kılmaktadır.

İşletme yapıları ve sunulan ürün - hizmetlerin birbirine benzemeye başladığı günümüzde verimlilik, satış ve karlılık azalmakta ve gelecekte iş ve işletmeyi yaşatmak zorlaşmaktadır. Küresel ve bölgesel rekabetin yoğunlaştığı günümüzde ticari açıdan kriz diye tanımlanan dönemsel iniş ve çıkışlar, günümüzde  iş hayatının rutin parçası haline gelmiş durumdadır. Hangi ölçekte olursa olsun işletmelerden;

 “işler iyi gitmiyor”

“Siftahsız kapattık”

“kazanamıyoruz”

“yakında batarız”

“kazanan kazanıyor, biz neden beceremiyoruz?”

tarzında serzenişlerini sıkça duyar olduk. Bunların hepsi doğru ve haklı gerçekler. Ancak; asıl gerçek farklı. Toplum önceki dönemlere nazaran daha fazla miktarda, daha çok çeşitlilikte tüketiyor, Daha fazla harcamak için borçlanma da dahil yeni para kaynaklarına yöneliyor ve borçlanıyor. Artan tüketim davranışlarına rağmen işler iyi gitmiyor, pazar ve müşteri payında azalma oluyorsa sorun işe bakış açısı ve modern gereklerin yerine getirilme noktasındaki eksikliklerdir.

 Değişim önce zihniyetlerde başlamalı. Alışkanlıklar, değiştirilmesi zor olan davranışlardır, çünkü kendimize mal ettiğimiz duygularımızla bütünleşmiş ve bir birini tetikler durumdadır. Hal böyle olunca kainatın sürekli değiştiği ve yenilendiği gerçeği ile bizler de alışkanlıklar ve duygularımızı, hedeflerimiz doğrultusunda şekillendirerek değiştirmek zorundayız. Zira hiç kimsenin amacı iş yaparken, para, itibar ve zaman kaybetmek olamaz.

Sanayileşme, ulaşım kalitesi ve çeşitliğindeki artış, üretim artışı gibi olgular bölgesel sınırları aşarak herhangi bir işletmenin herhangi bir bölgede iş yapmasını mümkün kılmaktadır.  Birde bu işletmeler bilgi yoğunluklu ve değişim odaklı ve müşteri merkezli hareket ediyorsa, yerel işletme ve markaların müşterilerini, karlarını ve pazarlarını kaybetmesi kaçınılmaz bir sondur. Bilim adamı Einstein’ın dediği gibi aynı şeyleri yapıp farklı sonuçlar alamazsınız. Gerekler, gerçeklerimiz olmayabilir ancak daha iyi olmasını istediğimiz şeyler için doğru ve geçerli olanları yapmak gerek.

Atadan kalma ticari yöntemler, klasik iş ortamları ve müşteriye bakış açısı günümüzde geçerliklerini kaybetmiştir. Dünya giderek artan bir hızda değişiyor ve paralelinde vazgeçmeyi ve yeni seçimleri zorunlu kılıyor. Ürünler-hizmetler hızla kopyalanıyor akşamdan sabaha yeni iş yapma şekilleri ve iş modelleri ortaya çıkıyor. Bu gün yaptığımız yenilikler, yarının yeni standardını oluşturuyor.

Hz. Mevlana’nın deyişi ile “Dün dünde kaldı cancağızım, bugün yeni şeyler söylemek lazım.”

İşletmelerde yaşanan gerilim ve sıkıntılar o işletmenin değişim eşiğinde olduğunun belirtileridir. Sancının büyüklüğü ise aciliyetin derecesidir. İşletmelerin, gerçek müşterinin kendileri olduğunu anlaması ve markalaşmanın değerini anlaması temennisi ile sağlıcakla kalın.

Bir sonraki konu: Marka ve sırları.

Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR
Toplam 3 yorum var, 3 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
iBRAHİM GÜLER 11 Ocak 2014 Cumartesi  19:12

Hakan bey öncelikle hayırlı olsun köşeniz, Yazınızda bahsettiğiniz hususlar ilgimi çekti ve iştahla okudum. Devamını bekliyoruz. İnanınki bu tip yönlendirmelere çok ihtiyacımız var. Hemşerimiz olarak sizi tanımış olmaktan gurur duydum ve takip etmeye de devam edeceğim. Erzurum gazetesi olarak sizlerede bilinçlenmemize yardmcı olacak bilgilerle bizi buluşturduğunuz için teşekkür ederiz

Yorumu oyla      7      5  
mehmet 10 Ocak 2014 Cuma  11:26

hakan bey e katılmamak mumkun degil dogudaki cogu il gibi ticareti satısı pazarlamayı erzurum icinde dusundugumuz surece sonuc hep vasat olacaktır ulusal satıs hedeflerimiz urun ve hizmet kalitemiz olmak zorunda bunun icin iletişimin en ust seviyede kolayca gerceklesebildigi dunyada pazarlamanın butun olanaklarını kullanmak zorundayız ama oncelikle kaliteli urun ve hizmet sunmalıyız sehrimizin kaynaklarını kullanarak ulusal markalar yaratabılırsek hem ıstıhdam hemde gelir duzeyimiz yukselecektir

Yorumu oyla      7      5  
Mami 8 Ocak 2014 Çarşamba  20:05

Yeni şeyleri kim söyledi ki. Yeni şeyler duymadık. "Kendine gel, yepyeni bir söz söyle de dünya yenilensin! Sözün öylesine bir söz olmalı ki dünyanın da sınırını aşmalı. Sınır nedir, ölçü ne? Bilmemeli!" Mevlana.

Yorumu oyla      7      5  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ayhan Kara
Ayhan Kara
Ülkü Ocakları Mektebi ve Yiğido Şarkışla
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Güvenin Verilmeyeni
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Bir başarı Hikayesi: ‘Erzurumspor’
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Kibirli Siyaset Aktörleri ve AK Parti'nin Değişim İhtiyacı
İzzet Fehmi Aksakal
İzzet Fehmi Aksakal
"Devlet Adamı” olmanın somut örneği: Vali Mustafa Çiftçi
Ö. Faruk Kayaalp
Ö. Faruk Kayaalp
Alan Var Alamayan Var ve Ayıp Hassasiyeti
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurum’da Belediyelerin Önceliği Ne Olmalı?

a.Kentsel Dönüşüm
b.Kent içi Ulaşım
c.Altyapı
d.Sosyal Belediyecilik
e.Kültür, Turizm ve Sanat
f.Sosyal Katılımcılık
g.Mahalle Kültürüne dönüş


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva