ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Erzurum çocuk nüfus oranında ortalamaları geçti
Erzurum çocuk nüfus oranında ortalamaları geçti
Kartlı ödemeler 1,18 trilyon liraya ulaştı
Kartlı ödemeler 1,18 trilyon liraya ulaştı
Erzurumspor bu kez ceza almadı
Erzurumspor bu kez ceza almadı
Tarım-GFE yıllık yüzde 49,92 arttı
Tarım-GFE yıllık yüzde 49,92 arttı
Ücretli çalışan sayısı yıllık yüzde 4,1 arttı
Ücretli çalışan sayısı yıllık yüzde 4,1 arttı
HABERLER>EKONOMİ
7 Temmuz 2018 Cumartesi - 13:53

Yeni Zigana Tüneli'nin yapımı yarılandı

olacak Zigana Tüneli’nin kazma işlemlerinin yaklaşık yüzde 50'si tamamlandı.

Yeni Zigana Tüneli nin yapımı yarılandı

Trabzon’un Maçka ilçesine bağlı Başarköy köyü ile Gümüşhane’nin Torul ilçesine bağlı Köstere köyü arasında yapımına devam edilen ve tamamlandığında dünyanın en uzun ikinci, Avrupa’nın ve Türkiye’nin en uzun çift tüp tüneli olacak Zigana Tüneli’nin kazma işlemlerinin yaklaşık yüzde 50'si tamamlandı.

Her biri 14,5 kilometreden toplam 29 kilometre uzunluğunda çift tüp tünel şeklinde yapımına devam edilen Zigana Tüneli tamamlandığında 90 kilometre ve arabayla 1,5 saat olan güzergah 11 kilometre kısalarak 79 kilometreye ve 45 dakikaya düşecek. Özellikle yağışlı, karlı ve buzlu havalarda sürücülerin korkulu rüyası olan keskin virajlar ve rampalar tünel tamamlandığında ortadan kalkacak. Böylece daha konforlu, daha güvenli ve daha ekonomik bir ulaşım imkanı sağlanmış olacak.

2019 yılı içerisinde trafiğe açılması planlanan ve maliyeti yaklaşık 500 milyon TL olan Zigana Tüneli tamamlamadığında, yurtiçi karayolu ulaşımı ile uluslararası ticaretin daha hızlı yapılmasına katkı sunacak.

Projede, tünelin giriş tarafı olan Trabzon yönünden sol tüp 2 bin 720 metre, sag tüp 2 bin 730 metre olmak üzere toplamda 5 bin 450 metre kazı ve destekleme imalatı yapılırken, çıkış yönü olan Gümüşhane yönünden sol tüp 3 bin 990 metre, sag tüp 3 bin 980 metre olmak üzere toplamda 7 bin 970 metre ilerleme sağlandı. Böylece giriş ve çıkış yönlerinde toplam 13 bin 420 metre kazı ve destekleme çalışması yapılmış oldu.

Ayrıca Gümüşhane yönünden 4 bin 80 metre, Trabzon yönünden 1 bin 920 metre olmak üzere toplamda 6 bin metre kaplama betonu tamamlanan projenin ayrıca tünel havalandırma sistemlerinin bir parçası olan şaft yapıları çalışmaları da devam ediyor.

“2019 SONUNDA TRAFİĞE AÇILMASI HEDEFLENİYOR”

Gümüşhane ve Trabzon arasındaki Zigana Dağı üzerine yapılan yeni Zigana Tüneli'nin Türkiye'nin en önemli mega projelerinden olduğunu vurgulayan Gümüşhane Valisi Okay Memiş, “Şu an yapımı hızla devam ediyor ve neredeyse yarıladık diyebiliriz. Bu proje Sayın Cumhurbaşkanımızın bölgemize ne kadar önem verdiğimizin çok somut bir göstergesi. Hakikaten insanın devletiyle, milletiyle gurur duymasına vesile olan müthiş bir proje. Ben görevim gereği defalarca gidererek yapılan çalışmaları yerinde izledim ve denetledim. Proje çift tüp tünel olarak toplamda 14 buçuk kilometre uzunluğunda. Şu anda neredeyse yarıladık. Allah nasip ederse 2019 sonunda trafiğe açılması hedefleniyor. Gümüşhane ve Trabzon arası şu anda 1 buçuk saat civarı sürüyor. Bu tünel bittiğinde yol 45 dakikaya inecek. Adeta Torul’dan giriyorsunuz Maçka’dan çıkıyorsunuz. Hem Gümüşhane tarafından hem de Trabzon tarafından yaklaşık 100 rakımdan giriş çıkış var. Gerçekten insanın göğsünü kabartan vizyonel bir proje” ifadeleri kullandı.

“ZİGANA DAĞI TÜRKİYE’NİN GÖRSELİ EN MUHTEŞEM COĞRAFYALARINDAN BİRİSİ”

Zigana Dağı'nın Türkiye’nin görseli en muhteşem coğrafyalarından birisi olduğunu kaydeden Vali Memiş “Bizim turizm anlamında çok önem verdiğimiz bir yer. Çok önemli yatırımlar yaptığımız ve Arap turistlerinde çok benimsediği bir yer. Neredeyse 2 milyon Arap turistin ziyaret ettiği önemli coğrafyalardan bir tanesi. Ama bir o kadar da geçit vermez bir dağ. Tünel bittiğinde bu geçit vermez özelliğini inşallah kaybedecek. İnsanlarımız artık Zigana’yı sadece keyif için, Türkiye’nin en lezzetli kuzu etini yiyebilecekleri yer olduğu için, orada ki emsalsiz yaylaları ve emsalsiz Limni Gölü’nü görmek için ziyaret edecekler” şeklinde konuştu.

"TÜNELE GİRİŞTE FARKLI ÇIKIŞTA FARKLI İKLİM"

Tünele girerken Trabzon’da farklı bir iklim, tünelden çıkarken Gümüşhane tarafına geçtiğimizde ise bambaşka bir iklimin yaşandığını kaydeden Memiş, "Tünel faaliyete geçtiğinde sadece Trabzon ve Gümüşhane değil tarihi İpek Yolu üzerinde olduğu için milyonlarca vatandaşımızın kullanabileceği bir yol olacak. Tünel ile birlikte dağı tırmanmak zorunda kalmayacaklar. Ben hakikaten bunu çok önemsiyorum. Can güvenliği açısından, araçların yakıt tasarrufu açısından ve kar mücadelesi açısından müthiş bir tasarruf olacak. Bu tünel ile beraber sorunların hepsi aşılacak. Keyifle ve mutlulukla çalışmaları takip ederek açılış tarihini bekliyoruz” diye konuştu.

Vali Memiş, Gümüşhane'nin adeta tüneller ve duble yollar kenti olduğunu da vurgulayarak "52 adet tünel ile Türkiye’de en fazla tüneli olan il konumundayız. Allaha şükürler olsun ki dağların arkasında yaşayan vatandaşlarımızı düşünene bir Cumhurbaşkanımız var. Geleceğe umutla bakan bir Gümüşhane var” dedi.

 
Antalyaspor, Erzurum kampını yarıladı
 
TSK: "8 terörist etkisiz hale getirildi"
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Fakıbaba’dan tarıma dayalı sanayi açıklaması
Fakıbaba, Erzurum'u da yakından ilgilendiren Tarıma Dayalı İhtisas Organize ...
Hububatta yerel tercih
Türkiye’de Erzurum, Konya, Malatya, Mardin ve Tokat, Aksaray, Bilecik, ...
Banka kredileri eğilim anketi sonuçları açıklandı
Merkez Bankası'nın açıkladığı banka kredileri eğilim anketi sonuçlarında; ...
 
Doğu Anadolu Ovalarında bereket hakim
Doğu Anadolu Bölgesi'nin önemli hububat merkezlerinden olan Muş Ovası’nda, ...
DAİB'ten ulaşım yatırımları değerlendirmesi
TİM Denetim Kurulu Üyesi ve DAİB Yönetim Kurulu Başkanı Ethem Tanrıver ...
ETB’den seçim değerlendirmesi
Erzurum Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı Yıldırım Hakan Oral, 24 ...
 
Sigorta acenteleri il delegelerini seçti
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Sigorta Acenteleri Sektör Meclisi ...
Erzurum adına bir rüya gerçek oldu
Lojistik Köye ilk vagonlar geldi
Kurbanlıklar pazara indi
Yaklaşan Kurban Bayramı öncesinde Doğu Anadolu Bölgesinin besicilik merkezi ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Kibirli Siyaset Aktörleri ve AK Parti'nin Değişim İhtiyacı
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Ayağın Sürünmesi
İzzet Fehmi Aksakal
İzzet Fehmi Aksakal
"Devlet Adamı” olmanın somut örneği: Vali Mustafa Çiftçi
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Cumhurbaşkanımıza Minnettarız
Ö. Faruk Kayaalp
Ö. Faruk Kayaalp
Alan Var Alamayan Var ve Ayıp Hassasiyeti
Kadir Sabuncuoğlu
Kadir Sabuncuoğlu
‘Muhalif’
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurum’da Belediyelerin Önceliği Ne Olmalı?

a.Kentsel Dönüşüm
b.Kent içi Ulaşım
c.Altyapı
d.Sosyal Belediyecilik
e.Kültür, Turizm ve Sanat
f.Sosyal Katılımcılık
g.Mahalle Kültürüne dönüş


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva