ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Yaşlı Destek Programı  başvuruları başladı
Yaşlı Destek Programı başvuruları başladı
İYİ Parti GİK üyeleri belirlendi
İYİ Parti GİK üyeleri belirlendi
KKKA! Erzurum 8 il içinde
KKKA! Erzurum 8 il içinde
Erzurum’da terör operasyonu
Erzurum’da terör operasyonu
Palandöken’de Kaf Laleleri açtı
Palandöken’de Kaf Laleleri açtı
HABERLER>KÜLTÜR-SANAT
17 Ocak 2017 Salı - 14:25

Oltu HEM hibe almaya hak kazandı

Son yıllarda yaptığı ulusal ve uluslar arası projelerle dikkat çeken Oltu Halk Eğitimi Merkezi bu başarılarına bir yenisini daha ekledi.

Oltu HEM hibe almaya hak kazandı

Son yıllarda yaptığı ulusal ve uluslar arası projelerle dikkat çeken Oltu Halk Eğitimi Merkezi bu başarılarına bir yenisini daha ekledi.
2016 yılında Erasmus yetişkin eğitimi personel hareketliliği kapsamında Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüğü tarafından hazırlanan ve Ulusal Ajansa sunulan" Avrupa Birliği Ülkelerinde El Sanatları Uygulamaları ve Kültürel Etkileşim" isimli proje 642 proje içerisinde ulusal ajans uzmanları tarafından yapılan değerlendirme neticesinde yüzde dörtlük dilime girerek hibe almaya hak kazandı.
Proje hakkında bilgi veren Halk Eğitimi Merkezi Müdürü Cemal Tanrıver; "Erasmus Projeleri 2016 başvuru döneminde Oltu Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüğü koordinatörlüğünde , Oltu Mesleki Eğitim Merkezi, Uşak Halk Eğitimi Merkezi ve Üsküdar Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüğü ortaklığında bir konsorsiyum oluşturduk. Yaptığımız ortak çalışmalar neticesinde hazırladığımız " Avrupa Birliği Ülkelerinde El Sanatları Uygulamaları ve Kültürel Etkileşim" adlı projemiz ulusal ajans tarafından kabul edildi. Projemizin kabul edilmesinin birkaç önemi vardır. Bunlardan biri birlikte iş yapabilme becerisi, istişare etme, bilgiyi paylaşma gibi kavramların önemi açısından çok faydalı olmuştur. Proje ortaklarımız farklı illerde olmalarına rağmen istenilirse birlikte çok güzel faaliyetler yapılabileceğini göstermiştir. Ulusal ajans tarafından Erasmus yetişkin eğitimi personel hareketliği kapsamında hazırlanan projelere ayrılan bütçe mesleki ve okul eğitimi projelerine ayrılan bütçeye göre çok yetersizdir . Yetişkin eğitimi projelerinin kabul edilme oranları diğer projelere göre çok düşüktür. Bundan dolayı Ulusal ajansa sunulan 642 proje arasından ilk 25 proje arasına girerek hibe kazanmak bizleri ziyadesiyle mutlu etmiştir. Bu sonuç bizlere yeni sorumluluklar yüklemiş ve yeni hedeflere yöneltmiştir.
Yurtdışı ortakları Çek Cumhuriyet'i ve Polonya 'dan olan projemizin süresi 12 aydır. Proje 12 katılımcı ile 2 hareketlilik şeklinde gerçekleştirilecektir. "dedi
Neden böyle bir konuyu seçtikleri hakkında açıklamalarda bulunan Tanrıver; “Hızlı gelişen teknoloji ve ulaşım hizmetlerinin yaygınlaşması neticesinde dünya küresel merkez halini almıştır. Küreselleşen dünya da kültürlerin yaşayan delili ve paha biçilmez hazinesi olan el sanatlarına olan ilgi artmaktadır. Artan ilgi sonucu yerel kültür ürünlerinden olan el sanatlarının araştırılması, korunması, devam ettirilmesi, yaygınlaştırılması ve gelecek kuşaklara aktarılması önem kazanmış ve tüm dünyada konu ile ilgili kurumların sayısı artmıştır. El sanatları ulusal hafızayı, kültür mirasını, kimliği etkileyen yönleri ile sosyolojik, antropolojik ve folklorik boyutları olan bir kavramdır. El sanatı ürünü; özgünlük, gelenek ve bilginin aktarımı, sanat ve işlevin objede birleşmesi, coşku, estetik ve güzellik arayışı gibi kendine özgü kavram ve imgelerle fabrikasyon ürünlerden ayrılır. Bunun için el sanatları ürünlerinin toplumun hafızasını yeni nesillere aktarmak gibi kültürel misyonun yanında, sürdürebilir istihdama katkı sağlayarak işsizliğin azaltılmasına yardım etmek gibi ekonomik bir fonksiyonu da vardır. Turizm bir ülkenin var olan değerlerini tanıtma konusunda en önemli olgudur. Turizm alanında kültür ve sanat ürünlerinin tüketimi ilk sıralardadır.İstatistiklere göre turizm gelirleri içerisinde en büyük payı el sanatları ürünleri oluşturmaktadır. El sanatları bu anlamda hiç bir şekilde göz ardı edilemeyecek potansiyel bir güce sahiptir. İçinde bulunduğumuz çağda teknolojik açıdan çok ileri gitmiş toplumların geleneksel unsurlara sahip çıktıkları ve kültürel değerlerden turizm alanında etkin şekilde faydalandıkları görülmektedir.
Türkiye de yetişkin eğitiminin kalitesinin arttırılması, Hayat Boyu Öğrenme faaliyetlerinin başarılı bir şekilde yürütülmesine bağlıdır. Kalifiye, yeterli bilgi ve beceriye sahip insan kaynağı temin edilmesi için önce idareci ve öğreticilerin yeterli bilgi birikimine ve vizyona sahip olmaları gerektiği bir gerçektir.
Yetişkinlere uygulanan hayat boyu öğrenme programları, vatandaşlarımızın talepleri doğrultusunda düzenlenen kurs ve çırak öğrenciler için uygulanan mesleki eğitimler sayesinde onları ülkenin ihtiyaç duyduğu nitelikli işgücü haline getirerek istihdama katkı sağlamaktadır.
Bu proje; kaybolmaya yüz tutmuş geleneksel el sanatlarını unutmamak, kuşaktan kuşağa geçmesini sağlamak, işlevsel ve otantik ürünler elde ederek ,ülke ekonomisinin ve kültürel değerlerin gelişmesinde büyük payı olan geleneksel el sanatları sektörünün tanıtım, sergileme ,tasarım geliştirme ve yeni modeller oluşturulmasına katkıda bulunmayı,
Kültürel değerlerin korunması ve gelecek nesillere aktarılması hususu, proje ortağı ülkelerde eğitim politikasının bir parçası ve ana hedeflerinden birisi olarak kabul edilmektedir. Bütün ülkeler, kültürel değerlerin yeni nesillerce bilinmesi, dikkate alınması ve geleceğe taşınması için çaba sarf etmektedir.
Doğal hammadde kullanılarak üretilen ve sağlık açısından son derece önemli olan el emeği göz nuru ürünleri teknolojinin yok etmesine , katılımcıların hareketliliklerde elde edilecek mesleki kazanım, bilgi birikimi kullanarak oluşturacakları yeni tasarımlar sayesinde el sanatları ürünlerinin rekabet edebilme gücünü kuvvetlendirerek engel olmayı ,
Proje ortağı ülkelerde yaygın eğitim kurumlarında yetişkinlere ve çırak öğrencilere yönelik uygulanan modül programlara ile ilgili sorunların tespit edilmesi, ortak çözüm önerilerinin geliştirmesi için bilgi paylaşımının sağlanması, iyi uygulamaların yerinde incelenmesi, yanında Avrupalılık Kültürü’nün algılanması, kavranması ve paylaşılması sürecine katkı sağlanmasıdır. Bu amaca ulaşılması ve benzer projelerle bu amacın desteklenmesi ile, bütün AB ülkelerinde kültürel değerler ve el sanatları konusunda yeniden farkındalık yaratılması, ortak değerlerin paylaşılması ve Avrupalılık Kültürü’nün yaygınlaştırılmasını hedeflemektedir." dedi.

 
Terör ve şiddete ilginç tepki
 
Palandöken’de filografi kursuna yoğun ilgi
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
RTE Kültür Merkezinden bir ilk
Palandöken Belediyesi Recep Tayyip Erdoğan Kültür Merkezi Müdürlüğünce, ...
Kavukçu'dan terör ve şiddete sanatlı tepki
Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF) öğretim üyesi Prof. ...
“Kardaki İz” konulu Kardan Heykel Sergisi açıldı
Atatürk Üniversitesi Özel Vakıf Okulları İlkokulu ve Mehmet Katmer’in ...
 
Güzel ETÜ Şehir Arşivi'ni değerlendirdi
Güzel, Erzurum Teknik Üniversitesi bünyesinde kurulan “Erzurum Şehir Arşivi” ...
Palandöken'de 120 santim kar var
Türkiye'nin sayılı kış ve kayak merkezlerinden Palandöken Dağı'ndaki otel ...
Birincilik ödülü Öykü Karaduman'a
Milli Eğitim Bakanlığı'nın Türkiye genelinde düzenlediği 'Darbeden Demokrasiye ...
 
Sekmen'den Palandöken için tanıtım çağrısı
Sekmen, 'Allah’ın bize verdiği bu nimeti çok iyi kullanmalıyız. Şehrimizin ...
'Halka hizmet edenlere Mevlam yardım etsin'
Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Sekmen, kentin kanaat önderlerinden ...
İpek, Türk Kültürü'nde Kopuz'u anlattı
Güneş Vakfı tarafından düzenlenen Geleneksel Cuma Konferansları’nın bu ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Kibirli Siyaset Aktörleri ve AK Parti'nin Değişim İhtiyacı
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Ayağın Sürünmesi
İzzet Fehmi Aksakal
İzzet Fehmi Aksakal
"Devlet Adamı” olmanın somut örneği: Vali Mustafa Çiftçi
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Cumhurbaşkanımıza Minnettarız
Ö. Faruk Kayaalp
Ö. Faruk Kayaalp
Alan Var Alamayan Var ve Ayıp Hassasiyeti
Kadir Sabuncuoğlu
Kadir Sabuncuoğlu
‘Muhalif’
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurum’da Belediyelerin Önceliği Ne Olmalı?

a.Kentsel Dönüşüm
b.Kent içi Ulaşım
c.Altyapı
d.Sosyal Belediyecilik
e.Kültür, Turizm ve Sanat
f.Sosyal Katılımcılık
g.Mahalle Kültürüne dönüş


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva