ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Erzurum’dan Ahlat’a tarih köprüsü
Erzurum’dan Ahlat’a tarih köprüsü
Özel gereksinimli bireyler Hadis’te yarıştı
Özel gereksinimli bireyler Hadis’te yarıştı
Müftü Can’dan Yaz Kur’an Kursları bilgilendirmesi
Müftü Can’dan Yaz Kur’an Kursları bilgilendirmesi
Erzurum eksi 6’yı gördü
Erzurum eksi 6’yı gördü
İbrahim Hakkı’nın 1755’te tespit ettiği gerçek
İbrahim Hakkı’nın 1755’te tespit ettiği gerçek
HABERLER>EĞİTİM
9 Mayıs 2013 Perşembe - 15:16

ÖĞDER’den yabancı dille eğitim tepkisi

“Yabancı dilde eğitimin şahsiyetsizliği, ezikliği ve silikliği getirir” diyen İkince yaptığı açıklamada şunları kaydetti; “Aklımızı başkasının kılavuzluğu olmadan kullanamama zavallığından kurtulamayız. Yabancı dille verilen eğitimle belli kalıplar ve kurallar dışında fazla bir şey öğrenilmez. "dedi

ÖĞDER’den yabancı dille eğitim tepkisi

ERZURUM (İHA) - ÖĞDER (Şuurlu Öğretmenler Derneği) Erzurum Şube Başkanı Abdullah İkinci, üniversiteler ve bir kısım kolejlerde giderek yaygınlaşan yabancı dille eğitimin bir dil öğrenmenin yolu olarak gösterildiğini belirterek, “Yabancı dille yapılacak eğitimin, bilimde ilerlemenin ve evrenselliği yakalamanın bu şekilde gerçekleşeceği öne sürülüyor. Ancak yabancı dille öğretim, bir yabancı dil öğretme yöntemi değildir. Dünyanın gelişmiş ülkelerinde yabancı dille eğitim yoktur. Yabancı dille eğitim, ancak müstemleke veya işgal altındaki ülkelerde, geri kalmış, manda altında kalmış, kendi olamamış, kendine güvenemeyen ülkelerde geçerli bir eğitim şeklidir. Bu durum ne yazık ki, toplumumuzda ‘yabancı dille eğitim’ ile ‘yabancı dil öğretimi’ arasındaki farkın henüz yeterince kavranmamış olmasından kaynaklanmaktadır” dedi.
EZİKLİK VE SİLİKLİK İDDİASI
“Yabancı dilde eğitimin şahsiyetsizliği, ezikliği ve silikliği getirir” diyen İkince yaptığı açıklamada şunları kaydetti; “Aklımızı başkasının kılavuzluğu olmadan kullanamama zavallığından kurtulamayız. Yabancı dille verilen eğitimle belli kalıplar ve kurallar dışında fazla bir şey öğrenilmez. Ayrıca yabancı dille eğitim yaparak, kendi dilimizle bilim yapılamayacağını kabul etmiş ve dilimizin gelişimini de önlemiş oluruz. Öyle ise yabancı dil öğretiminde nasıl bir yol takip edilmelidir: İlk ve orta öğretimde öğrencilere iyi derecede bir veya birkaç yabancı dil öğretilmeli, yüksek öğretimde de branşında ve alanında bir yabancı dilden çok isim, sıfat, terim ve kavram kullanılıyorsa, sadece terminolojinin kazandırılması yoluna gidilmelidir.
Görülüyor ki, nereden bakılırsa bakılsın, bugün Türkiye’deki bazı üniversitelerde kısmen veya tamamen yabancı dille eğitim uygulaması, öğrencilerin daha henüz akademik derslerini takip edebilmeleri için yeterli bir yabancı dil seviyesine ulaşamadan ve hedefleri gerçekçilikle bağdaşmayan, öğretim - öğrenim sürecini yavaşlatan, zorlayan, hatta engelleyen, öğrencileri sorgulama, araştırma ve yorum yapabilme becerisinden yoksun bırakan, onları ezbere iten “göstermelik” bir eğitime dönüşmüştür.
Ülkedeki tüm üniversitelerimizin de dünya bilimine katkısı hep olmalı. Bunu sağlamak için bilim insanlarımızın bir ya da birden çok yabancı dil bilmesinin elbette yararı var. Ancak bunu sağlayabilmek için yabancı dil öğretimi gerekiyor ama yabancı dille eğitimi gerektirmiyor. Eğer dünya bilimine gerektiği biçimde bir katkı sağlanamıyorsa, bunun gerçek nedenleri aranmalıdır. Evrensel bilime katkının yolu hiçbir zaman teslimiyetçilik değildir.
Türkiye örneğinde olduğu gibi yabancı dilde eğitimin uygulandığı tüm ülkelerde eğitim sisteminin yozlaştığını, bilimsel gelişimin baltalandığını ve gençliğin eğitim aldığı dilin arkasındaki kültüre hayran, kendi değerlerini küçümseyen, kozmopolit bir ruhla yetiştiğine tanık oluyoruz. İngilizce kitaplarında anlatılan konu ve verilen örneklerin milli kültürümüze aykırı olduğunu görmekteyiz.
MEB’in son günlerdeki çalışması ile ilkokul 2.sınıftan itibaren dil öğretimi başlayacağı söyleniyor. Küçük yaş gruplarında İngilizce ders olarak branş öğretmenleri tarafından belli saatlerde verildiği sürece başarılı olunması zor. Yabancı dil eğitimi, diğer dersler gibi bir disiplin, sistematik bir öğreti gerektiren akademik bir ders değil. Belli becerilerin (dinleme, konuşma okuma yazma) kazanılmasıyla beslenerek gelişir. Bunun için de derste kitaba bağlı sistematik bir öğretim yerine; dil becerilerinin öğrencilere kazandırılarak geliştireceği, onların yaş ve ilgi alanlarına uygun etkinlikler yapılmasında yarar var”
İkinci, “Şuurlu Öğretmenler Derneği olarak yabancı dil öğrenmeye değil yabancı dille eğitime, yabancı dil eğitimi adı altında batılılaşmaya, özümüzden uzaklaşmaya karşıyız. Dil bir amaç değil, araçtır. Akademisyenlerimiz bilimsel çalışmalarında yabancı dil dayatmasından dolayı büyük sıkıtılar çekmektedir. YÖK bu yanlıştan en kısa sürede dönmelidir. Şehrimizde de bu yabancı dille eğitim yanlışın yapıldığını duyuyoruz. Üniversite yönetimi bu yanlıştan dönmelidir” şeklinde konuştu.
 

 
Akdağ ‘Dadaş’ı anlattı
 
Öğretmenlerden müzik ve şiir dinletisi
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Oltu AİHL’den Hoşgörü Seyahati
Oltu Anadolu İmam Hatip Lisesi proje ekibi “AB Ülkelerinde Din Öğretimi ...
‘Kar Serçesi’ 12 Mayısta gösterimde
"Kar Serçesi" adlı filminin 12 Mayıs 2013'te izleyicilerle buluşacağı açıklandı.
‘Dünden Bugüne Erzurum’
Atatürk Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu’nin düzenlemiş olduğu, ...
 
ETÜ Olimpiyatı tamamlandı
ÖZEL-Erzurum Teknik Üniversitesi(ETÜ)’nce düzenlenen 1.Matematik Olimpiyatı sonuçları açıklandı.
Grassi Türk-İtalyan İlişkileri’ni anlattı
Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Uluslararası ...
DAİB’den bilgilendirme semineri
DAİB tarafından Dış Ticaret ile ilgili firma ve kuruluşlarda çalışan elemanların ...
 
Eğitimde büyük hedef
Vali Öztürk, Erzurum'un eğitimdeki hedefinin ülke genelinde 15'inci sıraya ...
AÖF dünyaya açıldı
Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, çeşitli öğrenim materyallerini ...
Bilgide ASML farkı
İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından tertip edilen bilgi yarışmaları kapsamında ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ö. Faruk Kayaalp
Ö. Faruk Kayaalp
Gazze’den Doğu Türkistan’a Dinmeyen Ağıt: Akif’in Uyarısı
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Konunun Mülkiyeti 
Ayhan Kara
Ayhan Kara
Ülkü Ocakları Mektebi ve Yiğido Mehmet Şarkışla
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Bir başarı Hikayesi: ‘Erzurumspor’
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Kibirli Siyaset Aktörleri ve AK Parti'nin Değişim İhtiyacı
İzzet Fehmi Aksakal
İzzet Fehmi Aksakal
"Devlet Adamı” olmanın somut örneği: Vali Mustafa Çiftçi
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurum’da Belediyelerin Önceliği Ne Olmalı?

a.Kentsel Dönüşüm
b.Kent içi Ulaşım
c.Altyapı
d.Sosyal Belediyecilik
e.Kültür, Turizm ve Sanat
f.Sosyal Katılımcılık
g.Mahalle Kültürüne dönüş


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva