ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Erzurum’un araç varlığı 150 bin eşiğinde
Erzurum’un araç varlığı 150 bin eşiğinde
Erzurum Mart ayı 2. El Taşıt verileri açıklandı
Erzurum Mart ayı 2. El Taşıt verileri açıklandı
TCMB faizi sabit tuttu
TCMB faizi sabit tuttu
Gazze’de can kaybı 34 bin 305’e yükseldi
Gazze’de can kaybı 34 bin 305’e yükseldi
‘Kadına şiddeti normalleştirmeyeceğiz’
‘Kadına şiddeti normalleştirmeyeceğiz’
HABERLER>EKONOMİ
1 Şubat 2018 Perşembe - 12:21

Bittiğinde Zigana Dağı’ndaki çile de bitecek

Türkiye ve Avrupa’nın en uzun, dünyanın ise 2. en uzun tüneli olacak olan yeni Zigana Tüneli’nde bugüne kadar her iki taraftan çift tüpte toplam 11 bin 200 metrelik kazı çalışması yapıldı

Bittiğinde Zigana Dağı’ndaki çile de bitecek

Bittiğinde Türkiye ve Avrupa’nın en uzun, dünyanın ise 2. en uzun tüneli olacak olan ve yapımına yaklaşık 2 yıl önce başlanan Trabzon-Gümüşhane karayolu üzerindeki Yeni Zigana Tüneli’nde bugüne kadar her iki taraftan çift tüpte toplam 11 bin 200 metrelik kaza çalışması yapıldı.
İlki 42 yıl önce temeli atılan ve 14 senede yapımı tamamlanan bin 700 metrelik 1. Zigana Tüneli’nin ardından toplam 29 km’lik 2. Zigana Tüneli’nin Trabzon'un Maçka ilçesine bağlı Başar köyünden başlayan tünel kazı çalışmalarının Gümüşhane bölümü ise Torul ilçesine bağlı Köstereli mevkiisinde sürdürülüyor.
2x14.5 km’lik çift tüplü 2. Zigana Tüneli, bağlantı yolları ile birlikte 15.1 km’lik yeni güzergah projesi ile yol 560 metre daha düşük kottan geçerken, Gümüşhane-Trabzon arasındaki yolu 8 km daha kısaltıyor. Özellikle kış aylarında yağışın ve karın yoğun olduğu geçitte keskin virajlar ve rampalar da bu projeyle ortadan kalkmış olacak. Yapımı 4 yılda bitirilmesi planlanan yeni tünelin 29 Ekim 2019 tarihinde hizmete girmesi hedefleniyor. Doğu Karadeniz ve Kafkasları, Ortadoğu ve İran’a bağlayan Trabzon-Gümüşhane karayolu üzerinde bulunan Tarihi İpek Yolu güzergahındaki Yeni Zigana Tüneli bittiğinde Ovit Tüneli’ni de geçerek Türkiye’nin en uzun karayolu tüneli olacak.
Yaklaşık 580 milyon TL’ye mal olacak tünel inşaatında Gümüşhane tarafından bugüne kadar her iki tüpte toplam 8 bin metre, Trabzon tarafından ise her iki tüpte toplam 3 bin 200 metre olmak üzere toplam 11 bin 200 metrelik kazı çalışması gerçekleştirildi.
Yapımına yaklaşık 2 yıl önce başlanan tünelin temel atma töreni geçtiğimiz yıl Mart ayında Başbakan Binali Yıldırım’ın da katılımı ile gerçekleştirilmişti.

 
Kısır gecesinde kavga: 3 yaralı
 
790 terörist etkisiz hale getirildi
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
KUDAKA bağımsız değerlendirici alacak
Kuzeydoğu Anadolu Kalkınma Ajansı (KUDAKA) 2017 yılı mali destek programları ...
KUDAKA Bölgesinde binde 5’lik düşüş
M.AKDAĞ-Erzurum, Erzincan ve Bayburt illerinden oluşan KUDAKA İstatistik ...
Erzurum dış ticaret hacminde yüzde 27’lik artış
MAHMUT AKDAĞ-2017 yılında Erzurum’dan 17.0 milyon dolarlık ihracat, 39.9 ...
 
İl Ekonomisinde Cazibe Merkezi gündemi
Cazibe Merkezleri Programı ile Rekabetçi Sektörler Programı Bilgilendirme ...
FİNTÜRK 12. Dönem Erzurum verileri açıklandı
MAHMUT AKDAĞ-FİNTÜRK 2017 12’inci dönem Erzurum verileri açıklandı.
Pasinler’e gölet müjdesi
DSİ Erzurum’a yaptığı yatırımlarla Erzurum ilimizin mümbit topraklarını ...
 
KUDAKA Proje yazma eğitimleri başlıyor
Uygulamaya konulan “Turizm ve Üretimin Geliştirilmesi”, “Sosyal Altyapının ...
KUDAKA bölgeyi tanıttı
Dünya turizm sektörünün önemli organizasyonlarından biri olan Doğu Akdeniz ...
Aydemir: Erzurum Ekonomisi Pozitif Seyirde
Aydemir, Erzurum’da 2016 yılına göre, 2017 yılında kurulan şirket sayısının ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Kibirli Siyaset Aktörleri ve AK Parti'nin Değişim İhtiyacı
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Ayağın Sürünmesi
İzzet Fehmi Aksakal
İzzet Fehmi Aksakal
"Devlet Adamı” olmanın somut örneği: Vali Mustafa Çiftçi
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Cumhurbaşkanımıza Minnettarız
Ö. Faruk Kayaalp
Ö. Faruk Kayaalp
Alan Var Alamayan Var ve Ayıp Hassasiyeti
Kadir Sabuncuoğlu
Kadir Sabuncuoğlu
‘Muhalif’
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurum’da Belediyelerin Önceliği Ne Olmalı?

a.Kentsel Dönüşüm
b.Kent içi Ulaşım
c.Altyapı
d.Sosyal Belediyecilik
e.Kültür, Turizm ve Sanat
f.Sosyal Katılımcılık
g.Mahalle Kültürüne dönüş


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva