ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Göztepe, Süper Lig'e yükseldi
Göztepe, Süper Lig'e yükseldi
Kene can aldı
Kene can aldı
Son sözü Kaptan Yumlu söyledi: 2 -1
Son sözü Kaptan Yumlu söyledi: 2 -1
Gazze’deki çığlığı tuvale yansıttılar
Gazze’deki çığlığı tuvale yansıttılar
Yaşlı Destek Programı  başvuruları başladı
Yaşlı Destek Programı başvuruları başladı
HABERLER>EKONOMİ
15 Ocak 2010 Cuma - 02:17

Anadolu'daki AVM 'müşteri değeri' yüksek

Alışveriş merkezleri (AVM) tüketici algı araştırmasına göre, Anadolu'daki AVM müşterisinin 'müşteri değeri' İstanbul'dan daha yüksek.

Anadolu daki AVM  müşteri değeri  yüksek

Alışveriş merkezleri (AVM) tüketici algı araştırmasına göre, Anadolu'daki AVM müşterisinin 'müşteri değeri' İstanbul'dan daha yüksek.
Alışveriş Yatırımcıları Derneğinin (AYD) Akademetre ile birlikte yaptığı "Türkiye alışveriş merkezi tüketici algı araştırması"nın ilki, düzenlenen panelde Akademetre Researc Üst Yöneticisi (CEO) Halil İbrahim Zeytin tarafından açıklandı.
En az 25 bin metrekare kiralanabilir alana sahip ve bir senedir aktif AVM'si olan 17 ilde bin 200 kişi ile gerçekleştirilen araştırmanın sonuçlarına göre, alışveriş yapmanın gerekçeleri, monotonluktan kurtulma isteği ve heyecan arama, moda ve trendleri takip etme, sosyalleşme, ihtiyaçları karşılama ve ailece bir arada olmak şeklinde sıralanıyor.
Anadolu'da cadde mağazalarından yapılan alışveriş daha fazla olurken, yaş ilerledikçe AVM'den alışveriş yapma oranı azalıyor. Yaş küçüldükçe AVM'ye gitme oranı artıyor.
Anadolu, İstanbul'a göre elektronik ve ev tekstili kategorileri hariç tüm ürün gruplarında daha fazla harcama yapıyor. Anadolu, harcamalarının çoğunu İstanbul müşterisinin aksine cadde mağazalarından gerçekleştiriyor. Buna rağmen Anadolu'da, AVM içinde metrekare başı düşen kişi başı harcama İstanbul'a göre daha yüksek. İstanbul'da kişi başı harcama 23,74 lira olurken, Anadolu'da bu rakam 24,27 lira.
Bölgelere göre ayda AVM'de kalma süresine bakıldığında ise İstanbul'da metrekare başı düşen kişi sayısı İstanbul'da daha fazla.
Araştırmaya göre, Anadolu'daki AVM müşterisinin müşteri değeri İstanbul'dan daha yüksek. Anadolu müşterisi AVM'ye daha sık gidiyor, daha az kalıyor, bununla birlikte harcamalarının büyük bir kısmını AVM dışında gerçekleştiriyor. Bu anlamda AVM'ler için Anadolu, büyük bir potansiyele sahip bulunuyor.
CADDE MAĞAZALARINDA ALIŞVERİŞ YAPANLAR DAHA FAZLA
Cadde mağazalarından alışveriş yapanların sayısı AVM'lerden alışveriş yapanlara göre daha fazla iken, AVM'lerde kişi başı harcama miktarı daha yüksek.
AVM müşterilerinin AVM ziyaret sıklığı ve kalınan sürelerine bakıldığında, ayda 1 müşteri ortalama 12 saatini AVM'lerde geçiriyor. Bu rakam, kadınlarda biraz daha fazlayken yaş ilerledikçe azalıyor. Özellikle yüksek sosyo ekonomik sınıf grupları, AVM'lerde daha fazla vakit geçiriyor. AVM ziyaretçilerinin yüzde 47,3'ünü aileler oluşturuyor. AVM'lere çoğunlukla toplu taşıma ile geliniyor. Bunu yaya ve özel otomobil izliyor.
ZİYARET BAŞINA ORTALAMA 75,7 LİRA HARCANIYOR
Araştırmaya göre, müşterilerin yüzde 73,8'i AVM'ye hafta sonu gidiyor. İstanbul'da bu oran yüzde 71,2'ye düşerken, Anadolu'da yüzde 74,9'a çıkıyor. Hafta sonu söz konusu merkezlere saat 14.00 ile 16.00 arasında daha fazla gidiliyor.
Kadınlar alışveriş merkezlerinde ortalama 115, erkekler ise 109 dakika kalıyor. AVM'lerde ortalama kalma süresi İstanbul'da 149, Anadolu'da 97 dakika.
AVM'ye gitme amacı olarak ilk sırada alışveriş yapmak geliyor. Bunu gezmek ve vakit geçirmek, yemek yemek izliyor.
AVM'lerde ziyaret başına ortalama harcama miktarı 75,7 lira. AVM'lere özel otomobilleriyle gelenler ortalama 96,8 lira, yaya olarak gelenler 67,5 lira, toplu taşıma ile gelenler 65,5 lira, AVM servisi ile gelenler 61,6 lira harcıyor.
MÜŞTERİLER AVM'LERİ YORUCU BULUYOR
Araştırmaya göre, AVM denilince müşterilerin aklına ilk olarak alışveriş geliyor. Çeşit ve seçenek çokluğu, dolaşılacak ortam, harcama, eğlence alanı ve modern mağazaların olduğu yer de ilk akla gelenler arasında bulunuyor.
AVM müşterileri kendini "akıllı" hissederken, ürün ve hizmetleri karşılaştırma imkanı buluyor. Aşırı tüketime yönlendirdiği düşünülen AVM'ler, bir kesim tarafından "kapitalizmin aracı" olarak adlandırılırken, müşteri nezdinde AVM'lerin en belirgin olumsuz özelliği yorucu olmaları. Bu durum AVM'lerdeki fazla elektrik yükü ile açıklanıyor.
AVM'lerde iyileştirilmesi gereken alanlar tuvalet temizliği, genel temizliği, ulaşım kolaylığı, mağaza personelinin tutum ve davranışlarının müşteri memnuniyetine uygun olması, AVM'de mağaza çeşitliliğinin olması, güvenliğin etkili olması, aradığınız mağazayı kolay bulmanız, AVM'nin kalabalık ve gürültülü olmaması, ücretsiz müşteri servisi imkanı sunması, AVM'nin çeşitli promosyonlarının olması, çocukların bir gözetmene emanet edilebilmesi ve sigara içilebilen açık alanlar olarak sıralanıyor.
EN ÇOK TERCİK EDİLENLEN AVM KONSEPTİ OUTLETLER
Anadolu'da outlet AVM'leri tercih etme durumu yüzde 48,4 iken, İstanbul'da bu oran yüzde 66,9'a yükseliyor. Mevcut durumda outlet AVM'lere gidilme oranı ile karşılaştırıldığında, outlet AVM'ler için potansiyelin halen var olduğu görülüyor. Yüzde 77,1'i, konseptten bağımsız olarak AVM'leri tercih ediyor.

 
 
Kur’an Eğitimi ve Yaz Kur’an Kursları
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Emekli memurların maaşları netleşti
Emekli memur maaşları, Ocak zammı ve enflasyon farkı çerçevesinde yeniden ...
302 mükellef barış yaptı
İHA/ Erzurum Vergi Dairesi Başkanı Yunus Poyraz, “Varlık Barışı” uygulamasından ...
Perakende sektörü zorda
İHA/Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı (TEPAV), 2008 yılı Mayıs ...
 
İşsizlik maaşında talep patlaması
ERZURUM(CİHAN)- Erzurum'da işsizlik sigortasından yararlanan kişi sayısında ...
Kar, yatırımları engelliyor
İHA/Yakutiye Belediye Başkanı Ali Korkut, “Kar Erzurum için turizm açıdan ...
NETCAD sertifikaları dağıtıldı
İHA/Narman Meslek Yüksek Okulu’nda (NMYO) Öğretim görevlisi İnşaat mühendisi ...
 
Çiftçi destekleri, esnafı rahatlattı
GHA/Tarım ve Köyişleri Bakanlığı’nın, tarım aletleri alımı için çiftçilere ...
Noterler rahat nefes aldı
GHA/Motorlu taşıtların her türlü satış ve devirlerinin, trafik tescil ...
Genç Girişimcilerden Oltu seferberliği
DURSUN MURAT AYDIN (İHA) – Türkiye Genç Girişimciler Kurulu Üyesi Celal ...
 
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Kibirli Siyaset Aktörleri ve AK Parti'nin Değişim İhtiyacı
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Ayağın Sürünmesi
İzzet Fehmi Aksakal
İzzet Fehmi Aksakal
"Devlet Adamı” olmanın somut örneği: Vali Mustafa Çiftçi
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Cumhurbaşkanımıza Minnettarız
Ö. Faruk Kayaalp
Ö. Faruk Kayaalp
Alan Var Alamayan Var ve Ayıp Hassasiyeti
Kadir Sabuncuoğlu
Kadir Sabuncuoğlu
‘Muhalif’
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurum’da Belediyelerin Önceliği Ne Olmalı?

a.Kentsel Dönüşüm
b.Kent içi Ulaşım
c.Altyapı
d.Sosyal Belediyecilik
e.Kültür, Turizm ve Sanat
f.Sosyal Katılımcılık
g.Mahalle Kültürüne dönüş


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva