ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Kaçak göçmenler donma tehlikesi geçirdi
Kaçak göçmenler donma tehlikesi geçirdi
Gün Dayanışma Günü
Gün Dayanışma Günü
İl Sağlıktan ‘Şehir Hastanesi’ açıklaması
İl Sağlıktan ‘Şehir Hastanesi’ açıklaması
Kazım Karabekir Paşa’ya vefa
Kazım Karabekir Paşa’ya vefa
Terör örgütüne ait 5 sığınak imha edildi
Terör örgütüne ait 5 sığınak imha edildi

Kadir Sabuncuoğlu

Viyadük mü, Köprü mü?
11 Kasım 2019 Pazartesi

Mahmut Uykusuz’un başkanlığı döneminde Çaykara’yı Saraybosna Caddesine bağlayan Fil Geçti Köprüsü yapılmıştı.

Açılış törenine MHP Genel Başkanı ve Başbakan Yardımcısı olarak Devlet Bahçeli katılmıştı.

Haber ve fotoğrafları İstanbul’a geçince Yazı İşleri Müdürü, “Çok farklı bir köprü bekliyordum. Bu tür köprüden ilçelerde bile var” diye havamızı almıştı.

Uykusuz’dan sonra seçilen Başkan Ahmet Küçükler, o köprünün üstüne yayalar için iğreti bir demir köprü dikti.

Şimdiki Başkan Mehmet Sekmen de Fil Geçti Köprüsünün alt ve üst başlarına beton tabla dökerek üç kat kadar büyülttü.

İyi de yaptı, köprü üstündeki dinlenme yerleri ve görsel alanlar, ışıklandırma, fil resimleri, şehre gelen yabancılar için bir soluklanma alanı oldu. 

Demek ki sadece köprü yaptırmakla iş bitmiyor, o yapıyı herkesin faydalanacağı bir alan haline getirmek gerekiyor.

Günümüze dönersek, Erzurum’da 8 Kasım 2019 günü, Büyükşehir Belediyesi’nin en önemli projelerinden biri olarak nitelendirilen ‘Barış Pınarı Viyadüğü’, AK Parti Genel Başkanvekili Numan Kurtulmuş’un katıldığı törenle hizmete açıldı.

Basın bülteninden niye Türkçe ‘köprü yol’ yerine Fransızca olan ‘viyadük’ kullanıldı?

Yerel medya, 50. Yıl Caddesi’ni Şükrüpaşa’ya bağlayan köprülü yol haberini haklı olarak manşete taşımış.

Ancak haber ve başlıklarda köprü yerine viyadük yazılmış.

Oysa internetten Türk Dil Kurumu (TDK) Sözlüğüne bakmak, bir dakikayı bile almaz.

Yeni köprü sayesinde 50. Yıl Caddesinden Oto Sanayiye giderken İstasyon’dan sonra ilk ışıklı kavşakta sola dönerek Şükrüpaşa’daki Nurettin Topçu Bilgi Evinin önüne iniyorsunuz.

Tren hatlarını yaklaşık 500 metre uzunluğunda ve 30 metre genişliğinde köprü ve yollarla geçmenin maliyeti 10 milyon lira.

Dikilen tabelada viyadük haberlerine inat Barış Pınarı Köprüsü, yazılmış.

Çevre yollarla bağlantısı ve çevre düzenlenmesi henüz bitmemiş.

Onlar da tamamlanırsa köprülü yol, ikinci bir açılış töreni yapılmayı hak ediyor!

Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Vahdet Nafiz Aksu
Vahdet Nafiz Aksu
Çöken Bir Binanın Yanında Gözyaşı Dökmemek İçin
M.Tevhit Gülseven
M.Tevhit Gülseven
Deprem ve Deprem Empatisi
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Raporun İnandırıcısı
Erdal Güzel
Erdal Güzel
ASELSAN Erzurum’a Gelemez mi?
Kadir Sabuncuoğlu
Kadir Sabuncuoğlu
Zirveden İnmeyen Bilim Adamı
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Erzurum Sahipsiz mi?
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Sizce, Erzurum'un 2023 Sürecinde Önceliği

Tarım
Turizm
Eğitim
Ulaşım
Şehircilik
Sanayi
Sosyal Performans

Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva