ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Cumhur İttifakı MHP İftarında buluştu
Cumhur İttifakı MHP İftarında buluştu
Erzurum’da 2 ayda 48 şirket kuruldu
Erzurum’da 2 ayda 48 şirket kuruldu
Erzurum şirket sermayesinde 6. sırada
Erzurum şirket sermayesinde 6. sırada
‘646 terörist etkisiz hâle getirildi’
‘646 terörist etkisiz hâle getirildi’
'Türkiye ekonomisi en çok büyüyen ekonomi'
'Türkiye ekonomisi en çok büyüyen ekonomi'

M.Tevhit Gülseven

Papandreu İle Gurur Duymak!!!
8 Ocak 2011 Cumartesi

Aşağıdaki haber Milliyet Gazetesi internet sayfasından alındı:
“Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ile Yunanistan Başbakanı Yorgo Papandreu’nun dün sabah saatlerinde sıcak mesajlarla başlayan Erzurum gezisi, akşam iki ülke arasındaki köklü sorunların öne çıktığı soğuk bir polemiğe dönüştü. Papandreu, Türkiye ziyaretinden bir gün önce Türk savaş uçaklarının bir Yunan adasının üstünden uçtuğunu belirterek, “Tehditlerle herhangi bir sorunu çözemezsiniz” dedi, Kıbrıs’ta Türkiye’yi “işgalcilikle” suçladı.”
Papandreu ne demiş efendim. “Türklerin Kıbrıs’ta işgalci” olduğunu söylemiş.
Söylesin; alkışlarız(!)
Yunanistan’ın dokuz coğrafi bölgesinden birisi olan Batı Trakya Yunanistan’a 1923 yılında Lozan anlaşması ile bırakılmış, Türk bölgesidir. Nüfusun yüzde altmış yedisi Türk’tür. (Rakamlar; Yunan rakamlarına göredir).
Burada doksan yılı aşkın bir süredir Türk’ler baskı altındadırlar. Batı Trakya’daki Türklerin durumları hiçbir zaman iyi olmamış, Yunanistan buradaki Türk’lerin dinlerini istedikleri gibi yaşamaları konusunda, hak ve özgürlükleri konusunda büyük baskılar uygulamıştır.
Cami minarelerinin bile yedi buçuk metrenin üzerinde yapılmasına izin verilmez hâlâ!
Papandreu, bu baskıcı ülkenin başbakanıdır.
Barthelamos Türkiye’yi “Bizi çarmıha geriyorlar” diye Yunanistan ve dünyaya şikâyet ederken, ekümenlik rüyaları görüp Heybeliada Ruhban okulunun açılması için bastırıp ve hak talep ederken ve aksini baskı görüyorlarmış gibi lanse ederken; Batı Trakya’da müftü Yunan Hükümeti tarafından tayin edilir.
Barthelamos son derece özgür bir şekilde Türk düşmanlığı yapabilir, Batı Trakya’da kimsenin dini hakkı ve milli hukuku yoktur.
Misafir kim olursa olsun, Müslüman Türk’e yakıştığı gibi davranalım, ev sahipliği yapalım.
Konuk edelim, başımızın üzerinde yatıralım; ama heyecanımızla, asla ve asla bize yapılanları, bizim hakkımızda düşünülen milli politikaları olarak benimsedikleri haksız, mesnetsiz, iftira dolu, yayılmacı, intikamcı politikalarından ve davranışlarından da vazgeçmeden; alkışlamayalım.
Oylama yapalım, bu fikre katılır mısınız, katılmaz mısınız?
Katılırsanız; Papandreu’yu pankartlarla hem de “Erzurum seninle guru duyuyor” pankartlarıyla bir defa daha karşılayabilirsiniz!
Batı Trakya Türkleri de acaba Papandreu’yla gurur duyan Erzurumlu gibi Papandreu için düşünüyor mu; dersiniz? Böyle bir pankart taşıdığını duyacak Batı Trakyalı ne kadar üzülecektir, pankartı taşıyanlar, bu üzüntüyü anlayabilirler mi; sanmıyorum.
Abartmanın, milli duyguların, izanın bittiği bir yerde taşınacak pankart böyle bir pankart olabilirdi ancak!
Böyle hataların olmaması için pankart hazırlanacaksa; bu tip pankartları hazırlayanların Türklük bilinci taşıyan kurum veya kişilerin kontrol etmesi gerekir.
 
 
 

Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR
Toplam 4 yorum var, 4 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
İMAMOĞLU 10 Ocak 2011 Pazartesi  13:57

Allah razı olsun efendim.Bazı arkadaşlar bakıyorumda "sen Erzurumlu değilsin,olamazsın" yarışmasına girmişler.Bir taraftan da Türkiye'nin renkleri edebiyatı yapılıyor,ne demekse.Çok güzel konulara değinmişsiiniz.Daha kırk yıl bile olmadı,ne çabuk unuttuk Kıbrıs'taki vahşeti.Ya Kurtuluş Savaşı'nda rum çetelerin yaptıkları.Şehit Sadık Ahmet'in katli,seçilmiş müftü Merhum M.Emin Aga'ya yapılanlar.Halen devam eden Batı Trakya'daki zulüm.Mesela bir tanesi ve en önemlisi:Türk isminin yasaklanması.Buna karşılık bizim ne yapmamız gerekir?Kitaplardan düşmanlık içeren konuları mı kaldırmak.Peki onlar kaldırmışlarmı ya da "Türk" koydukları ambargoyu kaldırmışlar mı?,hayır.Öyleyse be mübarekler neden Erzurumluya rumu alkışlattırıyorsunuz.Efendim sayesinde Erzuruma turist yağacakmış.Geçin onu bir kalem.Yunanlılar paraları olmadığından gelemiyorlarmışda,masraflarını bizimkiler karşılayacaklarmış.Siz geleceklerini zannediyormusunuz yinede.ALLAH TÜRK MİLLETİNİN YAR VE YARDIMCISI OLSUN.ALLAH FERASET

Yorumu oyla      6      4  
ezirmikli 8 Ocak 2011 Cumartesi  18:47

Mecliste 4 milletvekili (ikisi hemşerimiz İstanbul milletvekili) ve hükümet kabinesinde bir bakan ile temsil edilen İspir ve Pazaryolu ilçelerimizin ulaşım durumu şu an itibariyle hiçte iyi değildir. Hem yolu kısaltma anlamında yatırıma dayalı bir çalışma yoktur, hem de yolun mevcut haliyle standardı düşük ve bakımı iyi değildir. Belki sayın bakanımız ve milletvekillerimiz sadece kendi yöreleri için değil, tüm Türkiye için çalışıyor denilebilir ve belki de bu doğrudur. Ancak, bu yolları en çok kullanan biz İspirliler ve Pazaryolulular olarak, kendi yöremiz için de en azından başka yerlere yapılan kadar yatırım ve bakım yapılmasını istemek de en doğal hakkımızdır. Orta vadede, Erzurum-İspir-Rize yolu Türkiye’nin her tarafında yapılan yatırımlar gibi (Örneğin; Gümüşhane, Kürtün ve Tirebolu yolu) tünel yatırımlarıyla 250 km’den yaklaşık 180 km’ye düşürülebilir ve standardı yükseltilebilir. 20. yüzyılın başında Erzurum valisi M. Emin Yurdakul’un da tespit ettiği gibi Güney ve Doğu’yu Karadeniz’e bağlayan en kısa, sürekli açık ve sağlıklı yol güzergâhı haline getirilebilir. Bunun için birkaç yatırım projesini gerçekleştirmek gerekmektedir. Bunları aşağıdaki gibi sıralayabiliriz. Erzurum-İspir yolunun İstanbul yolu üzerinden Aşkale sınırına doğru batıya gidip tekrar aynı noktanın biraz kuzeyine düşecek şekilde doğuya gelinerek ve kuzgun barajı inşası sırasında servis yolu olarak yapılan Dallı Kavak güzergâhı takip edilerek yolun yaklaşık 40 km uzatılması önlenebilir. Bunun için eskiden atlarla ulaşımın yapıldığı ve barajdan önceki yol güzergâhı olan Erzurum’un kuzeyindeki ova üzerinden başlayarak Ortuzi, Kuzgun, Sırlı, Arap Köyü ve Çatak güzergâhındaki yol hizmete açılabilir. Bunun için Ortuzi ve Kuzgun arasında 2–3 km’lik bir tünel inşaatı gerekmektedir. Ayrıcı Şaban Köprüden sonra Gölyurt üzerinden batıya gidip tekrar aynı noktanın biraz kuzeyi olan İspir-Rize yol ayrımına gelinmesinin önlenmesi ile yaklaşık 30 km yol kısalması sağlanmaktadır. Bunun için ise Karahan ile Akpınar köyleri arasındaki dereden girip, Köprüköy (Hortik) deresinden çıkacak yol güzergâhında 3–4 km’lik uzunluğunda bir tünelin yapılmasını gerektirmektedir. Bu iki kısaltma yapılarak Erzurum-İspir yolunun yaklaşık 80 km’ye düşürülebilmektedir. Öbür taraftan yaklaşık 80 km uzunluğunda bölünmüş yol olarak projesi devam eden Rize-İkizdere-İspir yolunun birtakım tünel geçkileri yapılarak, bu arterin zirvesinin değişik noktalarında etütleri devam eden çığ tünellerinin tamamlanarak ve yolun standardı yükseltilerek bu yolun 12 ay ulaşıma açık kalabilmesi için kısa vadede tamamlanması gerekmektedir. Gerek Erzurum - İspir ve gerekse Rize – İkizdere – İspir yollarının yukarıda belirtilenler doğrultusunda kısaltılması ve standardının yükseltilmesi, 2009 yılında istikşaf planı çalışmaları yapılarak yaklaşım yolları hariç 10 km uzunluğunda projesi onaylanmış olan Ovit tünelli geçidinin yatırım programına alınmasını zorlayacaktır. Nitekim Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın Türkiye’deki Kuzeyden Güney’e bağlanan düşük standartlı 11 tane koridor tespit ettiklerini ve bunlardan 4 tanesinin yüksek kaliteli yol haline gelmesi için ihaleye çıkılacağını ifade etmiştir (Zaman, 2009). Bu koridorlarından en doğusunda olan ve muhtemelen en kısa olan Rize – Erzurum – Bingöl - Diyarbakır - Mardin yoludur (Harita 1). Bu iki önemli özelliğinden dolayı Rize - İspir - Erzurum yolunu da içine alan bu koridor, öncelikli olarak belirtilen yatırımlarla standardının yükseltilmesini hak ediyor. prof.dr. fahri yavuz. At ün zir fak

Yorumu oyla      6      4  
ezirmikli 8 Ocak 2011 Cumartesi  18:45

trabzonda 90 ların başında öğrenciyken, babası ERmenistana buğday satan birarkadaş vardı.Bizim sağımız kapalı.Kral çıplak artık görün.Bu gidişle Erzurum kalmayacak.2023 nüfusu cumhuriyetin 100. yılı nüfusumuz 450.000 (köy ve ilçeler dahil)(ünv. tahmini ) yarıya düşerken diyarbakır 2.500.000 olacakmış.Bunu görün bu edebiyat erzurumda insan bırakmadı.Bende sizin erzurumluluk türklüğ ve dadaşlık kavramlarına tamamen katılmakla beraber yarın erzurumda dadaş kalmayacağını düşünerek kış turuzmi ve belli başlı şeylerle erzurumu kurtaralım.Size 2 tane konu, bunları gündeme alıp tartışın. İşte size Kamuoyu oluşturacak Düşünülen Demiryolu hatları çalışmaları bu konuyu takip edin gündeme alın ; 157 km’ lik, Projesi HAZIR, ARAKLI-DAĞBAŞI Bayburt Aşkale 1 Nolu güzergah 252 km’ lik 2 Nolu güzergah. Trabzon Of Bayburt Erzincan 2 nolu güzergah 332 km’ lik, Projesi AVAN halde olan, 3 Nolu güzergâh. Trabzon Tirebolu Gümüşhane Erzincan 3 nolu Şu an Trabzon Erzincan Gümüşhane hattında Bakan destekli proje.( İspir Erzurum arası karayolu ile 2,5 saat sürüyor bu arada)

Yorumu oyla      6      4  
Ezirmikli 8 Ocak 2011 Cumartesi  18:38

Sayın yazar arkadaşım biz bursa da yaşıyoruz.So n yirmi yıl da bursa ne oldu , Erzzurum ne hale geldi.2011 ile ilgil 1 senedir yurt içinde en küçük bir medya reklam benzeri etkinlik olmadı.Biz çalıp oynuyoruz.Trabzon 2011 için tüm bakanlık siteleri, thy ,kamu ve özel sektörün sayfalarında tonlarca ilan varken( bayındırlık bakanlığında 2011 trabzon var ,sağlıkta varmı) erzurumdan kimsenin haberi yok inan.Yunan başbakanı erzuruma gelmesi erzuruma 10 yıllık iç ve dış tanıtım yaptı.Aman kahraman Erzurum! " Amana zamana lüzum yok; madem ki kahramandır, balını yapan arı gibi o da kahramanlığını yapacak. Kahraman, her harpte yapacağını yaptı ve devlet her harp bitince kahramanı unuttu. Kan akıtmak, Erzurum en önde; imar etmek, Erzurum çok uzakta. Vatana olan borcun hiç bir vakit sonu olmaz; fakat bu serhad beldesi vatana borcundan ziyade vatandan alacaklıdır." Ezirmikli Osman Ağa dan beri ezilmekteyiz. Yavuzun, Tebriz den getirip yerleştirdiği 500 yıl sancaktarlık yapan Dadaş Erzurum.Fakat işin öbür tarafında ‘’ Acın gabadayısı ‘’.Tarih yakın tarih boyunca mücadele eden, kendinden vererek, almayarak.

Yorumu oyla      6      4  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Oyunun Müzakeresi
İzzet Fehmi Aksakal
İzzet Fehmi Aksakal
"Devlet Adamı” olmanın somut örneği: Vali Mustafa Çiftçi
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Cumhurbaşkanımıza Minnettarız
Ö. Faruk Kayaalp
Ö. Faruk Kayaalp
Alan Var Alamayan Var ve Ayıp Hassasiyeti
Kadir Sabuncuoğlu
Kadir Sabuncuoğlu
‘Muhalif’
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Ölülerin arkasından konuşmak ahmaklıktır!
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurum’da Belediyelerin Önceliği Ne Olmalı?

a.Kentsel Dönüşüm
b.Kent içi Ulaşım
c.Altyapı
d.Sosyal Belediyecilik
e.Kültür, Turizm ve Sanat
f.Sosyal Katılımcılık
g.Mahalle Kültürüne dönüş


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva