ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Oltu Taşına zerafet katıyorlar
Oltu Taşına zerafet katıyorlar
Erzurum çocuk nüfus oranında ortalamaları geçti
Erzurum çocuk nüfus oranında ortalamaları geçti
Kartlı ödemeler 1,18 trilyon liraya ulaştı
Kartlı ödemeler 1,18 trilyon liraya ulaştı
Erzurumspor bu kez ceza almadı
Erzurumspor bu kez ceza almadı
Tarım-GFE yıllık yüzde 49,92 arttı
Tarım-GFE yıllık yüzde 49,92 arttı

M.Tevhit Gülseven

Öğretmenlerimiz Kitap Okuyorlar mı?
9 Eylül 2014 Salı

Eğitim, öğretim arasındaki ilişki oldukça karmaşık bir bileşke oluşturur. Bilgiyi öğretmeden eğitmek mümkün değilken, eğitmeden de bilgiyi insanlara vermek faydasız.
Okumadan, bilemezsiniz!
Yeni bir öğretim yılı kapıda, öğretmenler, öğrenciler ve veliler için büyük bir maraton başlıyor. Bu yarış yıllardan beri sürmesine rağmen “bilgi ve eğitimde istediğimiz seviyeye ulaşabildik” mi sorusu beyinleri zorluyor!
Ulaştık, uluslar arası boyutta bilgide üst seviyedeyiz ve eğitimli insanlar yetiştirdik diyebilen bir sosyolog varsa, tartışırız, tartışabiliriz!
Bir mesleki tutkunlukla ben öğretmenlere söz söyletmem anlayışı ile karşı çıkmadan öğretmenlerimize soruyorum ve bu soruyu da öğretmenlerimiz kendilerine sorsunlar ve cevapları da kendilerinde kalsın:
*Sevgili öğretmenlerimiz; yaz tatili geride kalırken kaç kitap okudunuz?
*Geçen bir yıl içinde kaç kitap okudunuz?
*Kendi uzmanlık dalınızda kaç kitap okudunuz?
*Gelişmiş ülke öğretmenleriyle kendinizi bu konuda kıyasladınız mı?
İnsanların bilgi ve deneyimlerinden faydalanmanın en pratik yolu kitap okumaktır!
Uzmanı olduğunuz konularda çocuklarımıza bilgiyi geçtiniz, öğrettiniz; ama sonuçlar uluslararası değerlerde geçerli bir seviyeye çıktı mı?
Okumadan nasıl çocuklarımızı eğiteceğinizi düşünüyorsunuz?
Bu soruların cevaplarını çok merak ediyorum; gerçekten!
Okumayan öğretmenlerimizin cevaplarını, mazeretlerini biliyorum ve bu mazeretlere ve cevaplara karşı savunmam yok maalesef! Sözüm de yok!
Okuyanlar kendilerini biliyorlar zaten; Sokrat, erdemin kendisini bilmek (tanımak) olduğunu söylüyor. Okumadan mümkün mü; elbette hayır!
Başarı hikâyeleri, hedef çizmekle olur! Başkalarının bu konuda hikâyeleri ve başarı hedefleri çok ama çok önemlidir!
Okumayan bir öğretmen sınırlı bilgiler içerisinde öğrencisini eğitmeye ve bilgisini geçmeye çalışır. Oysa geride okyanus gibi daha başka milyonlarca bilgi gerekir bir çocuğu yetiştirdim diyebilmek için! Bu kaynağı kullanmadan bilginiz de eğitim isteğinizde oldukça sınırlıdır!
Okumamakla kendinizi değil öğrencilerimizi sınırlar içerisine hapsetmeye hakkınız yok!
Okuyun lütfen!
Okumayan insan kendi deneyimleri ve bilgileri ile düşünen öğrenci yetiştirebilir mi?
Belki de bizim toplumumuzun en büyük sorunu; düşünmeyi öğretmenlerimizden öğrenememek oldu!
Özgüvenli, düşünen, sorgulayan, omurgalı, farkında bir nesil yetiştirmek isterseniz; okumayı ve düşünmeyi öğrencilerimizde alışkanlık haline getirmelisiniz!
İtaat, biat, sesini çıkarmadan dinlemeği öğretmek alışkanlığını kazandırdığımızda; karşımıza memur zihniyetli, kokmayan, bulaşmayan bir nesil çıkacaktır!
Fikri olmayan, her fikre kapalı bir nesil yetiştirmenin en kolay yolu okumayan, tartışmayan, bilgisini güncellemeyen öğretmenlerle çok kolaydır.
Akıl kullanmak erdemdir, başkalarının aklını kullanmak daha büyük erdemdir ki akıllı insanlar başkalarının aklını daha fazla kullanırlar!
Hayatta başarılı olmanın ve başarılı insan yetiştirme kaynağının sosyoloji, psikoloji ve felsefe, tarih ve matematikten geçtiği gerçeği inkâr edilemez! Öğrencilerimize bu dörtlü kaynaktan beslenmeden sunulan bilgi geçme ve eğitme isteği okumadan verilemez!
Başarılı öğrenci yetiştirmek, bir meslek sahibi yapmaya vesile olmaktan ziyade okumayı, düşünmeyi ve düşüncesini savunmayı başarabilen öğrenci yetiştirmek bana göre başarıdır.
Hayatın dikenli ve çetrefilli yollarında ilerlerken kutsal olan bilginin, okumak dışında başka yolu var mıdır; bilmiyorum!
Başarılı insan, hem bilgisi olan hem eğitimli olan insandır ve ancak başarılı öğretmenlerle yetişebilir!
Günlük hadiseleri, olayları ve günlük medya haberlerini takip ettiğimizde; müthiş her alandaki şiddeti, kazaları, belaları ve haksızlıkları, felaketlerimizi takip ederseniz, bilgi ve eğitimde ne kadar çağ gerisinde olduğumuzu ortaya çıkarabilirsiniz!
Okuduğunu anlamak, metnin mesajını almak bile okuyan insanla okumayan insan arasında farklıdır!
Bilmem ki devlet, okumayan yöneticilerimiz, okumayan öğretmenlerimiz, okumayan velilerimiz bunun farkında mıdır?
Şahsen; okumayan bir öğretmenin öğrencisi olmak istemediğim gibi, okumayan bir öğretmenin de çocuğumu okutmasını istemem! Çocuğunun okuyan öğretmenler elinde yetişmesini en başta öğretmenlerimiz de elbette isterler!
Okumak için hiçbir zaman geç kalınmamıştır, sorumluluk sahibi olmak ve okumak bilinci okumaya başlamak için yeter!

 

Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR
Toplam 8 yorum var, 8 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
Tahir 16 Eylül 2014 Salı  02:15

Öğretmen niye okusun kardeşim? Okeyi kim oynayacak o zaman? Okuyabilseydi zaten öğretmen olmaz, paralı bir meslek seçerdi. Öğretmen doğanları tenzih ederim, onlara bir sözüm yok.

Yorumu oyla      8      4  
Köseömerli 16 Eylül 2014 Salı  02:11

Tevhid, bir ayna herkes kendini görüyor desek yalan söylemiş olmayız. Kendine hayrı olmayan öğretmene kadro vermek öğrenciyi manen katletmektir. Hesap verebilir, denetlenebilir öğretmenlik düzeni gelmelidir. Veli, öğretmenin seçiminde ve okulun idaresinde söz sahibi olmalıdır. İş garantisi, okulu öğretmen yaylası hâline getirmiştir. İyi öğretmene iyi para verilmeli kötüsüne yallah denmelidir. Tayin yaygarası yanlış. Devlet kimseye kadro borçlu değildir. Olan nitelikli öğretmene oluyor. Çok bağıran, arkası pek tipler nimete konuyor, sahipsiz nitelikli öğretmen de külfeti yükleniyor. Eğitimde merkeziyetçi kafaya dur demeli yerinden yönetime geçilmeli, depo tayinine son verilmeli, okula kadro ilan edilmelidir. Gelen nereye geldiğini bilmeli, adamını bulduğu anda memleket evlâdını öğretmensiz bırakıp kaçamamalıdır. Bu para ile öğretmenliğe de son verilmemelidir.

Yorumu oyla      8      4  
M. Tevhit Gülseven 14 Eylül 2014 Pazar  19:37

Mami rumuzlu arkadaşım; katılıyorum, haklısın, ben başka bir bakış açısı kullandım. Teşekkür ederim.

Yorumu oyla      7      4  
alparslan 14 Eylül 2014 Pazar  09:53

Tamam katılıyorum size de ben de sorayim erzurunlu gazetecilerimiz siz en son ne zaman okudunuz. Sizleri de iyi biliriz

Yorumu oyla      7      5  
Mami 13 Eylül 2014 Cumartesi  21:42

Bunu değil 8 yıl 10 yıl işsiz kalan Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenleri ve diğer öğretmenleri yazsan olmaz mıydı. Bu güne kadar kaç kere ataması yapılmayan öğretmenleri yazdınız işte bu kadar duyalı gazetecisiniz. Ataması olamayan öğretmenler evli ise boşandı bunalıma girip intihar eden 36 öğretmeni yazdın mı hiç?

Yorumu oyla      8      5  
öğretmen.. 10 Eylül 2014 Çarşamba  12:53

öğretmenlerle uğraşmayı bırakında dönün aynaya bakın..sadece öğretmenlerde değil kömüre makarnaya oy satan bir toplumda okuma oranını irdeleyin önce..

Yorumu oyla      10      7  
yoncalik, 9 Eylül 2014 Salı  12:23

Yazi icin tesekkürler... Soru: "bilginin, okumak dışında başka yolu var mıdır?" Cevap: Evet vardir..daha etkili olani, vidyolara..mesela;: wikipedia, Youtube..Mükemmel bi bilgi kaynagi..görsel-sesli ve yerine göre yazili ve yaziya gecemeyecek bilgilerinde aktarilabilindigi ideal bi kaynak. Heleki yabanci dil bilince, nerdeyse yok-yok..Buda biraz bizim zihniyetin ürünü..Türkce paylasilan vidyolarin cogu müzik-film vb. egelence objeleri. Tespit: Dünya tarihinde ilk defa genc nesil, yasli nesilden daha fazla bilgi birikimine sahib olmustur. Yada olabilme firsati vardir diyelim.

Yorumu oyla      8      7  
Gürhan Özorhan 9 Eylül 2014 Salı  11:55

Kağıtlar toplatıldı, duvarlar var. Kalemler kırıldı dilde sözler var.. Arkamdan susturuldu diyorlar! Biz bizi tanıyoruz ya, bizi gönülden okuyanlar var!

Yorumu oyla      8      5  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Kibirli Siyaset Aktörleri ve AK Parti'nin Değişim İhtiyacı
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Ayağın Sürünmesi
İzzet Fehmi Aksakal
İzzet Fehmi Aksakal
"Devlet Adamı” olmanın somut örneği: Vali Mustafa Çiftçi
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Cumhurbaşkanımıza Minnettarız
Ö. Faruk Kayaalp
Ö. Faruk Kayaalp
Alan Var Alamayan Var ve Ayıp Hassasiyeti
Kadir Sabuncuoğlu
Kadir Sabuncuoğlu
‘Muhalif’
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurum’da Belediyelerin Önceliği Ne Olmalı?

a.Kentsel Dönüşüm
b.Kent içi Ulaşım
c.Altyapı
d.Sosyal Belediyecilik
e.Kültür, Turizm ve Sanat
f.Sosyal Katılımcılık
g.Mahalle Kültürüne dönüş


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva