ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Tavlaşoğlu projelerini paylaştı
Tavlaşoğlu projelerini paylaştı
Tekin: ‘Öğretmenlerin önerileri çok önemli’
Tekin: ‘Öğretmenlerin önerileri çok önemli’
İspir’de feci kaza: 1 ölü
İspir’de feci kaza: 1 ölü
Seçim güvenliği masaya yatırıldı
Seçim güvenliği masaya yatırıldı
AK Parti Oltu’da iftarda buluştu
AK Parti Oltu’da iftarda buluştu

Kadir Sabuncuoğlu

Erzurum-Rize Karayolunda ‘Kırık’ Depremi
26 Eylül 2014 Cuma

Büyükşehir Belediyesinin, Türkiye'nin en uzun tüneline düzenlediği geziye gazeteci dostlarla birlikte katıldık.
 ‘Hac’ görevi nedeniyle katılmayan Başkan Mehmet Sekmen’i, gezide Büyükşehir Belediye Meclis Başkan Vekili Fevzi Polat temsil etti.
Gezi sırasında şu üç şey ön plana çıktı:
Bir:  ‘Kırık’ tüneline hiç başlanmadığı gerçeği ortaya çıktı.
İki: Belediye Meclis üyelerinin geziye katılım oranı çok düşüktü.
Üç: Öngörülen program ve saatlere uyulmadı.
DALLIKAVAK'TA İŞ DURMUŞ
Dadaş Turizme ait iki otobüsle yapılan yolculuk sırasında ilk olarak Dallıkavak tüneline gidildi.
Delme işini yüklenen firma, aldığı para kadar iş yapmış, şimdi ek ihalenin yapılmasını bekliyor.
Anlayacağınız Dallıkavak'ta tünel açma çalışması yok.
Hiçbir çalışması olmayan bu şirketin bir de gereksiz yere sunum yapması programın aksamasına neden oldu.
KARADENİZLİ ARICILAR VE BERİTANLAR
Yol boyunca Beritan aşiretine ait üç ayrı koyun sürüsü gördük.
Bir diğer dikkat çeken noktaysa; karayollarının kenarlarını istila eden Karadenizli arıcılardı.
Zeyrek köyünün dana ve koyunlarını da görmesek, Erzurum- İspir arasında ‘yerli’ kalmamış endişesine kapılacaktık.
TEK AĞAÇ VE KIRIK TÜNELİ
Şaban Köprüsünü geçince iki otobüs birden durdu, herkes aşağı indi ve tam karşı dağda bulunan tek ağaca bakmaya başladı.
Yıllardan beri Ovit Tüneli hayali kuran ve sonunda muradına eren eski meclis üyesi Tahsin Bayramoğlu, o ağaca iç geçirerek bakarak şöyle dedi:
 - Kırık tünelinin girişi işte bu tek ağaçtan başlayacaktı. İki kez ihale edildi ama Kırık Tünelinde delme işi hala başlamadı.
Bayramoğlu devam etti:
- Kırık tüneli, karayolunu 35 kilometre kısaltır. Kırık tüneli yapılmadan Rize- Erzurum yolu kısalmaz. Kışın bu dağa araba ile çıkarken ayaklarım titrer.
Başkan Vekili Fevzi Polat'ın da aynı mevkide ölümlü kazaları anımsatmasıyla aynı fikirde olduğunu anlıyoruz.
‘Tek’ ağaçla fotoğraf çektirip yeniden İspir'e doğru hareket ediyoruz.
Ve rakımı 2 bin 380 olan Gölyurt Dağından inerken uçurumları görünce Bayramoğlu'na hak veriyoruz.

ÇAKIR: KIRIK TÜNELİ İLE İSPİR- ERZURUM ARASI 45 DAKİKA
Saat 10.00'da yapılması planlanan 'kahvaltı' için İspir'deki İDOS (İspir Doğa Sporları Merkezi) tesislerine 13.00’te varıyoruz.
Allah'tan İDOS'ta işinin ‘ehli bir işletmeci’ var.
Çoruh Nehrinin kıyısında, çam ağaçlarının altına konulan uzun tahta masaların üzeri kısa bir sürede kahvaltılıkla donatıldı. 
Semaver çayı eşliğinde yapılan kahvaltıya İspir Kaymakamı Faik Oktay Sözer ile Belediye Başkanı Osman Çakır da katıldı.
İspir'de önemli çalışmalara imza atan Kaymakam Sözer'in tayini İzmir'in Kınık ilçesine çıkmış.
Ev sahibi olarak Belediye Başkanı Çakır ise katılanlara teşekkür etti ve yapımı ertelenen 'Kırık Tüneline' dikkat çekerek siyasi destek istedi.
Çakır, Kırık tünelinin olmazsa olmaz olduğuna işaret etti ve yapılması halinde Erzurum'dan İspir'e 45 dakikada gidilebileceğini söyledi.

ERZURUM'DAN RİZE'YE 2 SAATTE VARILACAK
Kahvaltının ardından tekrar yollara düştük.
Yollar nasıl derseniz; Erzurum'dan İkizdere'ye kadar bazen dört şeritli asfalt, bazen de stabilize.
Ayrıca gece- gündüz yol yapım çalışması var; “Aman dikkatli olun” derim.
Sonra da tek otobüse doluşuyor, Ovit Tüneline giriyoruz.
Çıkışta Rize'ye uzanıyor, ‘ziyaret, namaz, birer tas çorba’ derken saat 21.00'i buluyor.
Otobüsle 4,5 saatlik yolculuk yapıyor ve gece yarısından sonra Erzurum’a dönüyoruz.
Eğer Ovit, Dallıkavak ve de Kırık tünelleri yapılırsa Erzurum'dan Rize'ye 2 saatte varacağız.
‘Kırık’ tüneli yapımından vazgeçilirse Rize, Erzurum, Diyarbakır, Mardin üzeri Basra Körfezi projesi ciddi biçimde ‘aksar.’ 

Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Oyunun Müzakeresi
İzzet Fehmi Aksakal
İzzet Fehmi Aksakal
"Devlet Adamı” olmanın somut örneği: Vali Mustafa Çiftçi
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Cumhurbaşkanımıza Minnettarız
Ö. Faruk Kayaalp
Ö. Faruk Kayaalp
Alan Var Alamayan Var ve Ayıp Hassasiyeti
Kadir Sabuncuoğlu
Kadir Sabuncuoğlu
‘Muhalif’
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Ölülerin arkasından konuşmak ahmaklıktır!
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurum’da Belediyelerin Önceliği Ne Olmalı?

a.Kentsel Dönüşüm
b.Kent içi Ulaşım
c.Altyapı
d.Sosyal Belediyecilik
e.Kültür, Turizm ve Sanat
f.Sosyal Katılımcılık
g.Mahalle Kültürüne dönüş


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva