ford ercihan otomotiv
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden Türkiye Teknoloji Seçime Doğru
Yücelik ailesi yasta
Yücelik ailesi yasta
Erzurum’da DEAŞ operasyonu
Erzurum’da DEAŞ operasyonu
Erzurum’da Narkoçelik-15 operasyonu
Erzurum’da Narkoçelik-15 operasyonu
Erzurum trafiğinde 78 bin 444 araç denetlendi
Erzurum trafiğinde 78 bin 444 araç denetlendi
Büyükşehir’den barınak açıklaması
Büyükşehir’den barınak açıklaması

Ela Karasu

Erzurum, Ovit Tüneli İle Denize Kavuşuyor
7 Temmuz 2012 Cumartesi

Çocukluğumdan bu yana yaşadığım kent Erzurum'da kış aylarında 'Rize-Erzurum yolu ulaşıma kapandı' ya da 'yolda araçlar mahsur kaldı' sözlerini sıkça işitirdim. Gazeteciliğe başladığımdan bu yana da sözkonusu güzergahta Karadeniz'i Doğu'ya ve Güneydoğu'ya yaklaştıracağı belirtilen Ovit Tüneli projesi her zaman gündemin ana maddelerinden biri oldu. Stratejik projenin mali tablosu ve yapım süresi düşünüldüğünde kafamızda süslü rüya gibi duruyordu. Devlet arşivlerine göre Ovit Tüneli'ne ilişkin ilk fikir 1880'li yıllarda Sultan 2'inci Abdulhamit dönemindeki Osmanlı'nın kalkınma planında yer almıştı. Proje için ilk adım ise 1930 yılında atıldı. Ancak proje, kazma kürekle yürütülen yol çalışmasından öteye geçemedi.
132 yıldır bölge insanının hayallerini süsleyen Ovit Tüneli, nihayet hayat buluyor. 800 milyon liraya mal olacak dev projenin gerçekleşmesi için en kritik adım nisan ayının sonunda atıldı. Artık, kış aylarında kar nedeniyle geçit vermeyen Rize- Erzurum arasındaki dağlar delinip, geçilmez denen geçitler tünellerle korkmadan geçilir hale gelecek. 2 bin 600 rakımlı Ovit Dağı'nda yapılacak tünel, 14 bin 700 metre uzunluğuyla (2 şerit gidiş, 2 şerit geliş) Türkiye'nin en uzun, dünyanın da 3'üncü en uzun tüneli olacak. Tünelin yapım çalışmalarında mühendislik harikası TDM yöntemi Türkiye'de tünellerde ilk kez kullanılmış olacak.
2015 yılı Kasım ayında tamamlanması düşünülen tünel, en başta Erzurum-Rize karayolunda seyahat standardını yükseltecek. bu güzergahta 5-5,5 saat olan seyahat süresi 2-2.5 saate inecek. Söz konusu proje yalnızca Erzurum'un değil, kuzey ve güneyin kavuşmasıdır. Erzurum da ; bu beraberliğin, kavuşmanın, sosyal ve iktisadi birleşmenin lokomotif rolünü üstlenmiştir. Bu birleşmeden herkes güçlenerek çıkacak. Nesillerin umudu olan Ovit Tüneli, Rize'yi ve bütün Karadeniz'i, Kuzey Kafkasya'yı, Doğu ve Güneydoğu Anadolu ile Orta Asya ve İran'a bağlayacak ulaşım güzergahının en kritik geçişini oluşturuyor. Karadeniz Sahil Yolu'nu İkizdere üzerinden İspir'e, İspir'den de Erzurum'a bağlayacak bu güzergah ticaretten turizme kadar her alanda bölgenin potansiyelini harekete geçirecek stratejik bir proje olarak karşımıza çıkıyor. Karadeniz'i Erzurum'a bağlayan diğer alternatif yollarla kıyaslandığında yılın büyük bölümünde yaşanan kar ve çığ tehlikesi nedeniyle etkin şekilde kullanılamayan Ovit Dağı geçişi açısından da çok büyük önem arz ediyor.
Hatırlatmakta yarar var: Bu proje ile Erzurum denize kavuşacak. Erzurum'da deniz yoluyla ticaret ve sanayi sektörleri önemli bir ivme kaydedecek. Limanlara yakınlık hesaba katıldığında, bir malın minimum sürede ve düşük maliyetle ulaştırılması üretimi de teşvik edecek. Bu proje ile Erzurum bölgenin gelişme trendi bakımından önde gelen iller arasında yer alacak. Tünel diğer kentlerin de sosyo ekonomik performansını artıracak gibi görünüyor. Başbakan Erdoğan'ın ' Çılgın projelerimden biri' diye tabir ettiği bu projenin hayat bulması için öngörülen tarihin gelmesini sabırsızlıkla bekliyorum.
 

Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR
Toplam 2 yorum var, 2 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen 1 yorum var.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
Prof.Dr.Şadi ŞEN 17 Temmuz 2012 Salı  16:33

Sayın Karasu Konunun önemini köşenize taşıdığınız için bir Erzurumlu olmaktan öte Türkiye vatandaşı olarak mutlu oldum.Gönül ister ki bu konu birçok yerde dillendirilerek şimdiden Tunelin getireceği yararların bir plan dahilinde ele alınarak Yetkili kurum ve kuruluşların dikkatini çeksin. Bu çalışmaların ve sonuçlarının bir Araştırma konusu olacağını düşünüyorum. Bu proje kime hitap ediyor? Bölge insanına ne tür yararlar sağlayacak? Bölgemize getirisi ne olacak? Ülkeler arasında ne rolü olacak? Şimdiden ne tür projeler yapmak gereklidir? Buna benzer sorulacak her sorunun karşılığının bir proje konusu olabileceğini düşünüyorum. Şimdiden bu tür hazırlıkların yapılması için dikkatlerin çekilmesi olayın önemine inanan siz yazarlarımızın değerli katkıları olacaktır. bu geçit öylesine İKİ YÖREYİ BAĞLAYAN HERHANGİ BİR GEÇİT HÜVİYETİN'in ötesinde sosyal ,ekonomik, kültürel zenginlikler barındırabilecek bir geçit olarak düşünülmesi gerektiğini düşünüyorum. Katkınıza teşekkürler

Yorumu oyla      6      4  
esef dadaş 16 Temmuz 2012 Pazartesi  13:42

bu projenin hayat bulması sayın. recep tayyip erdoğanın bir on yıl daha etkili yetkili mevkiide olmasına bağlıdır. aksi halde hani derler ya ölme eşeğim ölme...ama bu tünel ile yol komşu ile bağlansaydı en geç ikibuçuk yılda tamamlanırdı. bilmem anlatabiliyormuyum.

Yorumu oyla      6      4  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
ERZURUM GAZETESİ
YAZARLAR
Ahmet Göksan
Ahmet Göksan
Konunun Mülkiyeti 
Ayhan Kara
Ayhan Kara
Ülkü Ocakları Mektebi ve Yiğido Şarkışla
Mahmut Akdağ
Mahmut Akdağ
Bir başarı Hikayesi: ‘Erzurumspor’
Ali Kemal Koçak
Ali Kemal Koçak
Kibirli Siyaset Aktörleri ve AK Parti'nin Değişim İhtiyacı
İzzet Fehmi Aksakal
İzzet Fehmi Aksakal
"Devlet Adamı” olmanın somut örneği: Vali Mustafa Çiftçi
Ö. Faruk Kayaalp
Ö. Faruk Kayaalp
Alan Var Alamayan Var ve Ayıp Hassasiyeti
ERZURUM
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ANKET
Erzurum’da Belediyelerin Önceliği Ne Olmalı?

a.Kentsel Dönüşüm
b.Kent içi Ulaşım
c.Altyapı
d.Sosyal Belediyecilik
e.Kültür, Turizm ve Sanat
f.Sosyal Katılımcılık
g.Mahalle Kültürüne dönüş


Sonuçları göster Anket arşivi
FACEBOOK'TA ERZURUM GAZETESİ
TWITTER'DA ERZURUM GAZETESİ
Ana Sayfa Guncel Asayiş Siyaset Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Sağlık-Yaşam Spor Araştırma İnceleme Bölgeden
KünyeHakkımızda KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva